عینک مطالعه یا نزدیک بینی برای چه افرادی مناسب است؟


چه کسی به عینک مطالعه یا نزدیک بینی نیاز دارد؟

همه ما از یک سن خاص به بعد در خواندن و مشاهده متون و اشیاء مجاور دچار مشکل و تاری دید هستیم و تقریباً در تمام زندگی حتی بعد از ۴۰ سالگی با این مشکل مواجه خواهیم بود. این تاری دید نزدیک دقیقا مشابه پیرچشمی است.
در ابتدا می‌توانیم کتاب را از چشم‌هایمان دور کنیم تا بهتر ببینیم یا فونت گوشی را بزرگ کنیم تا این مشکل برطرف شود، اما در نهایت باید به یک متخصص چشم یا اپتومتریست مراجعه کنیم.
متخصص با معاینه چشم ما عینک هایی را برای بهبود دید نزدیک تجویز می کند که به آن عینک نزدیک بینی می گویند و پس از استفاده از عینک های دیگر به راحتی می توانیم دید نزدیک خوبی داشته باشیم. پیرچشمی برای همه افراد اتفاق می افتد و ممکن است کمی بالاتر یا کمتر از ۴۰ سالگی اتفاق بیفتد، اما در هر صورت همه افراد بالای ۴۰ سال دچار آن خواهند شد.
همانطور که گفتیم برای تشخیص پیرچشمی و تعیین نتیجه چشم می توانید به چشم پزشک یا اپتومتریست مراجعه کنید.

راه حل درمان پیرچشمی چیست؟

بهترین راه برای درمان پیرچشمی استفاده از عینک است. به عینک هایی که برای پیرچشمی استفاده می شود، عینک مطالعه یا نیم لیوان می گویند.
اگر به پزشک متخصص مراجعه کردید و نمره چشم خود را مشخص کردید و نسخه دریافت کردید، می توانید به عینک فروشی مراجعه کنید و عینک مطالعه مناسب را تهیه کنید.


آیا یک فرد نزدیک بین به عینک مطالعه نیاز دارد؟

عینک مطالعه به راحتی در داروخانه ها و فروشگاه ها موجود است و می توانید آن را خریداری کنید. در عینک مطالعه آماده درجه بندی هر دو لنز یکسان است و در صورت داشتن آستیگماتیسم یا درجه بندی متفاوت می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و عینک مطالعه آماده نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. همچنین از نظر کیفیت، عینک های مطالعه آماده برای چند ساعت در روز مناسب نیستند و معمولاً برای مواقع اضطراری و زمان های کوتاه مناسب هستند.

بیشتر بخوانید  با داروهای گیاهی سرماخوردگی برای زنان درمان می شود

بهتر است فریم مناسب و متناسب با صورت خود را خریداری کنید و طبق نسخه چشمی که پزشک شما تجویز کرده لنز سفارش دهید.
عینک مطالعه معمولا باریکتر از عینک های دیگر است و برای دوربین های دور بینی مناسب نیست. باریک بودن آن دلیلی است که می توانید از بالای عینک دورتر ببینید و وقتی به پایین نگاه می کنید می توانید با عینک دید نزدیک خوبی داشته باشید.
به همین دلیل است که به لیوان ماتاآ، نیم لیوان نیز می گویند.
عینک مطالعه را می توان در برندهای Marius Morel، Centro Stile، Vistan و غیره یافت.
البته اصراری بر روی عینک مطالعه باریک نیست و می توانید مطابق سلیقه خود عینک های راحت را انتخاب کنید.
بهترین انواع لنز برای پیرچشمی عبارتند از: لنزهای سفارشی، لنزهای Optek، لنزهای ماکی، لنزهای هویا، لنزهای زایس، لنزهای Rodenstock و غیره.


حال این سوال پیش می آید که اگر فردی در دید دور و نزدیک مشکل دارد از چه عینکی استفاده کند؟

معمولا افرادی که مشکل دوربینی دارند از عینک دوربین استفاده می کنند و وقتی به سن 40 سالگی می رسند به تدریج نیاز به استفاده از عینک دوربین را احساس می کنند. در این موارد باید به چشم پزشک مراجعه کنند. نتیجه دید دور و نزدیک خود را توسط متخصص مشخص کنید.


چه کسی به عینک مطالعه نیاز دارد؟

از دو لیوان استفاده کنید

به نظر می رسد اولین راه این است که فرد از یک عینک نزدیک و دیگری عینک نزدیک استفاده کند. این ساده ترین گزینه است که مزایا و معایب خود را دارد. گاهی اوقات می توانید عینک خود را رها کنید و آن را فراموش کنید و در صورت نیاز با مشکل مواجه شوید. و استفاده همزمان از دو عینک کمی سخت است و گاهی تعویض عینک چالش برانگیز است، اما عموما افراد زیادی هستند که از دو عینک استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  آیا سرطان خون کشنده است ؟


عینک های پیشرو

معمولاً زمانی که افراد از پیرچشمی رنج می برند و از قبل دچار مشکل دوربینی می شوند، با چالش استفاده همزمان از دو عینک مواجه می شوند که مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند. در اینجا پزشکان و اپتومتریست ها استفاده از عینک های پیشرونده را پیشنهاد می کنند. چرا از لنزهای پیشرونده استفاده کنیم؟

باید بخوانید:

عوارض عینک نزدن!

عوارض عینک نزدن!

اگر عینک نزنیم چه اتفاقی می افتد؟ آیا عینک زدن چشم را ضعیف می کند؟ علت اصلی عیوب انکساری و ضعف چشم، وراثت است. عینک یک کمک بصری است و دارای اثر …


خاصیت عدسی پیشرونده چیست؟

خاصیت عدسی پیشرونده این است که فاصله کانونی نامحدودی دارد و دید دور از بالای لنز، دید متوسط ​​از وسط عدسی و دید نزدیک از پایین لنز به ما می دهد.
نکته مهم در مورد لنز پروگرسیو این است که لنز باید برای هر فرد با توجه به نتیجه و اندازه گیری هر فرد ساخته شود. در واقع لنزهای پیشرونده برای هر فردی منحصر به فرد هستند. البته برند و کیفیت لنزهای پروگرسیو به دلیل دالان دیدی که در اختیار افراد قرار می دهد بسیار مهم است.


راهنمای کامل عینک خواندن


سوالات متداول در مورد لنزهای پروگرسیو


چگونه بهترین لنزها را برای نزدیک بینی انتخاب کنیم؟ جدا از استفاده از عینک برای افراد، زیبایی در عینک نیز اهمیت دارد. انتخاب قاب مناسب و زیبا می تواند ما را زیباتر نشان دهد. همچنین انتخاب لنزها باید صحیح باشد تا چشم بهترین حالت را پشت لنز داشته باشد. کسانی که از عینک نزدیک‌بین استفاده می‌کردند حتماً مشکل بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن چشم‌هایشان پشت لنز داشتند. اما چگونه می توان چشم ها را پشت لنز بزرگ نکرد؟

بیشتر بخوانید  علت سروما یا تجمع مایع در بدن چیست؟ آیا خطرناک است؟

باید توضیح دهیم که از آنجایی که عدسی برای عینک مطالعه محدب است، در مرکز عدسی ضخیم و اطراف آن نازک تر است. این به این دلیل است که حالت ذره بین برای بزرگتر کردن متن و اشیاء نزدیک کار می کند. به همین دلیل توصیه ما برای لنزهای نزدیک بینی استفاده از لنزهای فشرده یا نیمه فشرده است که باعث می شود چشم از پشت طبیعی تر به نظر برسد. نکته دیگر این است که لنز با نسبت تراکم بالاتر می تواند میدان دید را افزایش دهد که تجربه بهتری برای دید افراد است.


دیدگاهتان را بنویسید