اخبار جدید از افزایش حقوق بازنشستگان + فرمول جدید محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان



به گزارش سلام نو؛ مهلت یک هفته ای دولت برای اصلاح آیین نامه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دیروز به پایان رسید اما این آیین نامه هنوز تغییری نکرده است. با این حال، به نظر می رسد هفته آینده پرونده این افزایش برای همیشه بسته شود.
رئیس شورای اسلامی هفته گذشته به طور رسمی از لغو بخشی از مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به دولت خبر داد. بدیهی است که مجلس در افزایش 10 درصدی مستمری مستمری بگیران غیرحاقی که مغایر با ماده 96 قانون تامین اجتماعی بوده مقصر است.

قرار است در جلسه دیروز هیات دولت مصوبه جنجالی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اصلاح کند. اما این اتفاق نیفتاد و دولت با مستمری بگیران تامین اجتماعی وارد مذاکره شد.

مذاکرات دولت درباره حقوق بازنشستگان
این مذاکره بین مدیرعامل وزارت حفاظت اجتماعی، مدیران سازمان و اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با هدف یافتن راهکاری برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان انجام شد.
از جزییات این نشست اطلاعات زیادی منتشر نشده است، اما به طور کلی خواست دولت برای حل هر چه سریعتر این موضوع است. همچنین به گونه ای که برخلاف دفعه قبل، این بار رضایت مستمری بگیران تامین اجتماعی را جلب کند.
مشخص است که سناریوهای مختلفی برای تغییر این مصوبه وجود دارد که نتیجه هر کدام با تفاوت هایی به خواسته بازنشستگان نزدیک است.

بازنشستگان باید مراقب باشند
از مجموع این رویدادها در ابتدای هفته آینده محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رونمایی از فرمول جدید از پایان مناقشه بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت خبر داد. افزایش حقوق بازنشستگی

بیشتر بخوانید  آمار لحظه‌ای حوادث چهارشنبه آخر سال| یک فوتی و 62 مصدوم تا کنون

اگر این اتفاق بیفتد، نوبت کمیته دولتی است که با تصویب این پیشنهاد، مصوبه قبلی خود را اصلاح کند.

بنابراین می توان انتظار داشت از پایان مرداد ماه حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس مصوبه جدید محاسبه و پرداخت شود.

اما دهقان کیا رئیس مرکز تامین اجتماعی بازنشستگان در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین درباره روند افزایش حقوق بازنشستگان گفت: در بحث افزایش حقوق بازنشستگان پیشرفت داشته ایم و جلساتی در حال برگزاری است و جلساتی نیز برگزار خواهد شد. امروز و انشاءالله این مسائل به زودی حل خواهد شد.» آخرش خواهد بود».

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص به تسنیم گفت: بر اساس این ابلاغیه رسمی، دولت یک هفته فرصت دارد تا افزایش 38 درصدی مستمری بگیران غیرحداقلی را تصویب کند.

چراغ سبز دولت برای افزایش 57 درصدی دستمزدها

وی در این گفتگو خاطرنشان کرد: در خصوص حداقل مستمری بگیران تغییری ایجاد نمی شود و میزان دریافتی آنها طبق مصوبه قبلی خواهد بود.

برای مستمری بگیران با حداقل دستمزد، سازمان بیمه اجتماعی دولت موافقت خود را با افزایش 57 درصدی مستمری ها اعلام کرد و در نتیجه مستمری این افراد بالغ بر 5.8 میلیون تومان شد.

بر اساس پیشنهاد SO، برای مستمری بگیران سایر سطوح یعنی غیرحداقل دستمزد باید 38 درصد به اضافه رقم ثابت 515 هزار تومان افزایش می‌یابد، اما دولت این افزایش را به 10 درصد کاهش می‌دهد و در عوض برای بازنشستگان دیگر. با مستمری زیر 10 میلیون تومان 650 هزار تومان در نظر گرفته شد.

نتیجه این اقدام دولت اعتراض مستمری بگیران غیرحداقلی SO بود که با مکاتبات رئیس مجلس و پدریمانی معاون اول رئیس جمهور این اعتراض خاموش نشد و حتی منجر به استعفای وی شد. وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بیشتر بخوانید  نوسان قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته

پس از این اتفاق کمیته اجرای آیین نامه شورای اسلامی بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داد و در نهایت به لغو این مصوبه رای داد.

دیدگاهتان را بنویسید