خبر خوش برای سهام عدالتی ها



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق صاحبان سهام نوعی یارانه است. هدف از برابری تأمین عدالت اجتماعی است. مشارکت سهام عدالت با هدف خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد از دولت نهم انجام شد. سه تصمیم جدید در خصوص سهم سرمایه اتخاذ شد. در زیر تصمیمات اتخاذ شده در مورد سهام عدالت را می خوانید.

محمد باغستانی، مدیرعامل سازمان ثبت اسناد و اوراق بهادار مرکزی و شرکت تسویه وجوه (سمات) در خصوص رونمایی از فاز اول سامانه احراز هویت الکترونیکی هوشمند ستارها گفت: این موضوع در اختیار بانک است. بانک یک بانک برای دادن وام 10 میلیون تومانی می تواند 20 میلیون تومان وثیقه بخواهد.

وی درباره مشمولان سهام عدالت نیز توضیح داد: همه مشمولان سهام عدالت می توانند از این سهام به عنوان وثیقه استفاده کنند. و کاربرانی که روش مستقیم را انتخاب کردند و هیچ کدام از سهام خود را نفروختند، کاربرانی که روش مستقیم را انتخاب کردند و بخشی از سهام خود را فروختند و کاربرانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند. در واقع هر شخصی می تواند برای تایید موجودی در مقابل اموال خود اقدام کند.

مدیرعامل سازمان ثبت مرکزی ثبت اسناد و اوراق بهادار و تسویه دارایی ها (سمت) همچنین درباره واگذاری سهام عدالت متوفیان توضیح داد: سامانه واگذاری سهام عدالت متوفیان تا پایان ماه شریف راه اندازی شد و وراث. از این افراد می توانند برای انتقال سهام عدالت اقدام کنند.

بر اساس اظهارات محمد حسنلو، مدیر فنی شرکت سپرده گذاری مرکزی، ارزش سود پرداختی سهام عدالت در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۴ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بوده است. یعنی در روز گذشته در مجموع بیش از 68 میلیارد و 600 میلیون تومان برای بازماندگان واریز شده است.

به گفته حسنلو، بر اساس آمار پرداختی های بیش از 91 هزار نفر، بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از سهامداران عدالت هستند که سپرده گذاری آنها برای واریز سود سهام عدالت فاقد شماره شبای معتبر است.

بر اساس اظهارات مدیر فنی شرکت سپرده گذاری مرکزی، در مرحله سپرده گذاری که در خرداد ماه امسال انجام شد، حدود 200 هزار نفر از این افراد شناسایی و برای آنها سپرده گذاری شدند و در حال حاضر بیش از یک میلیون و 800 هزار سهامدار عدالت دارای اعتبار هستند. اطلاعات از آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  اقدامات برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) اثربخش بود

لازم به ذکر است در مرحله اول و دوم واریز سود سهام عدالت، 307 و 200 هزار نفر به ترتیب مشکل شماره ثبت بانکی معتبر خود را حل و سود سالیانه سال های 1398 و 1399 دریافت کردند.

ثبت نام در سامانه سجام الزامی است

کاربرانی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند برای ورود و ثبت شماره شبای بانکی معتبر خود با سامانه سجام تماس گرفته تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود. افراد می توانند با مراجعه حضوری یا غیر حضوری به سایت www.sejam.ir در این سامانه ثبت نام کنند.

میزان سود سهام بر سرمایه

سهامداران برای عملکرد سال 1398 حدود یک میلیون و صد هزار تومان بابت سهام مالکیتی یک میلیون تومانی و حدود 580 هزار تومان برای سهام مالکیتی 532 هزار تومانی دریافت کردند.

میزان سود سهام مالک 532 هزار تومان نسبت به عملکرد سال 1397 حدود 190 هزار تومان و برای عملکرد سال 98 حدود 582 هزار تومان است.

موانع پرداخت سود سهام عدالت

شماره شبایی نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارز و حساب بلند مدت بانکی از مهمترین دلایل عدم پرداخت سود حساب سهامداران است.

«محمود حسنلو» آخرین جزئیات واریز فاز سوم سود سهام عدالت را اعلام کرد و افزود: امروز (هفته) مرحله سوم واریز مابقی سود سهام عدالت تکمیل و به حساب سهامداران واریز شد.

وی بیان کرد: در مجموع حدود 177 هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد نزدیک به 86 هزار سپرده مربوط به سود سال 1397 است که در سال 1398 به حساب سهامداران واریز شده است.

حسنلو خاطرنشان کرد: همچنین 91 هزار سپرده مربوط به سود شرکت های سهامی خاص از سال 1398 بوده که در پایان سال 1400 واریز شده است.

معاون توسعه فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: ارزش این پرداخت ها برای سال 1397 بیش از 14 میلیارد تومان و برای سال 1398 بالغ بر 54 میلیارد تومان بوده که در مجموع بیش از 68 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است. حساب بازماندگان

حسنلو با بیان اینکه سود هر سهامدار محاسبه شده و اطلاعات سپرده گذاری به شبکه بانکی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واریز سود از طریق سیستم بانکی مطمئن انجام می شود؛ اما در این راستا اطلاعات مربوط به سپرده گذاری به شبکه بانکی ارسال شده است. به این ترتیب این سود تا پایان شب به حساب ها واریز می شود.

بیشتر بخوانید  بایدن به هدف خود نرسید/ نفت گران شد

وی گفت: بر اساس آمار ارائه شده اکنون بیش از یک میلیون و 800 هزار سهامدار عدالت وجود دارد که هنوز شماره شبای معتبر ارائه نکرده اند.

به گفته حسنلو، این افراد باید با مراجعه به سامانه سجام اطلاعات خود را وارد کنند تا در مرحله بعد سود این افراد واریز شود.

معاون توسعه فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در پایان افزود: در فاز اول و دوم 307 و 200 هزار نفر مشکل حساب های بانکی معتبر خود را حل و سود سالانه سال های 1398 و 1399 خود را دریافت کردند. .

مهدی تقیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با تشریح آخرین وضعیت واگذاری سهام مالکیت به بازماندگان گفت: در مرحله اول اولویت دولت کسانی هستند که تحت حمایت سازمان هایی مانند بهزیستی و امداد هستند. کمیته، که از دریافت سهام در سرمایه باقی مانده است.

وی افزود: بر اساس شناسایی حدود 4 میلیون نفر از مشمولان نهادهای حمایتی، سهمی از سرمایه ای که در مرحله اول به آنها اختصاص می یابد، دریافت نکردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: 2 موضوع مربوط به واگذاری سهام به بازماندگان بود، یکی اینکه چند سهم دولت است که حل شده است.

تقیانی ادامه داد: یک روش نمایندگی غیرمستقیم یعنی از طریق تعاونی سهامی دادگستری استان است و روش دیگر مستقیم است یعنی به یک فرد مقدار مشخصی از سهام شرکت واگذار می شود.

وی افزود: به همین دلیل در حال حاضر درباره روند تامین سهام بازماندگان بحث می شود و این بر عهده شورای عالی بورس است که در این زمینه چه تصمیمی بگیرد.

نماینده اصفهان در پاسخ به این سوال که چه زمانی سهم سهام عدالت به بازماندگان تعلق می گیرد، گفت: از آنجایی که این موضوع در لایحه بودجه پیش بینی شده است، باید تا پایان سال جاری وضعیت همه بازماندگان سهام عدالت مشخص شود. .

با پیگیری های انجام شده مقرر شد مرحله سوم پرداخت سود سهام بازماندگان از روز یکشنبه 11 مردادماه آغاز شود.

پس از نظارت های صورت گرفته توسط مسئولان دولت سیزدهم و شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت بازماندگان، تاکنون 2 مرحله سود به حساب این افراد انجام شده است که بر اساس آمار داده شده در مرحله اول و دوم به ترتیب 307 و 200 است که هزار نفر مشکل حساب بانکی معتبر خود را حل کرده و مزایای سالانه خود را در سال های 1398 و 1399 دریافت کردند.

بیشتر بخوانید  سخنگوی طالبان پاکستان کشته شد

مشمولان سهام برای سال 1398 حدود یک میلیون و صد هزار تومان برای سهام یک میلیون تومانی و حدود 580 هزار تومان برای سهام 532 هزار تومانی دریافت کردند.

از جمله افرادی بودند که تحت تاثیر عدم ارائه شماره حساب معتبر دیر دریافت مزایا داشتند و در این زمینه شرکت سپرده گذاری مرکزی بارها با انتشار اطلاعیه های مختلف به این افراد تذکر داد تا این افراد را به سامانه جامع اطلاعات دعوت کند. مشتریان (سجم) باید ثبت و احراز هویت شده و در لیست پرداخت آتی سپرده گذاری مرکزی قرار گیرند.

در ادامه چنین اقداماتی، شرکت سپرده گذاری مرکزی در اواسط خرداد ماه امسال اعلام کرد که این شرکت در سال جاری چندین بار پرداخت سود سهام عدالت را در دستور کار قرار داده است، اما لازم است چنین اقدامی انجام شود. اتفاقی برای حل هر چه سریعتر مشکل که در سال های 1398 و 1399.

معاون توسعه فناوری و نوآوری سازمان ثبت اسناد و اوراق بهادار مرکزی و شرکت تسویه صندوق پس از واریز سریع ترین سود سهام عدالت در نخستین روزهای تیرماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از واریز فاز سوم حقوق صاحبان سهام خبر داد. سود سهام عدالت تا پایان تیرماه خبر داد و اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار حدود یک میلیون و 800 هزار نفر از افراد دارای حق مالکیت سهام به دلیل ارائه نکردن شماره ثبت سود سهام عدالت دریافت نکردند که باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. و گواهی در فرآیند دریافت سود سهام.be pravda


دیدگاهتان را بنویسید