کوپن در راه است / طرح آزمایشی کاتالوگ الکترونیک در 3 شهر اجرا می شود + جزئیات



به گزارش سلام نو، کوپن در راه است; این موضوع را سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به تازگی اعلام کرده است. و طبق قولی که داده شده بود در شهریور 1401 آماده می شود.

مهدی تقیانی در گفت و گو با برنامه رادیویی با اشاره به اینکه کاتالوگ الکترونیکی بودجه مصوب سالانه مجلس است، گفت: دولت با توجه به اتفاقات اردیبهشت ماه و اجرای حذف 4200 تومانی، تفاوت هایی در اجرا ایجاد کرد. ارز، چون وضعیت به همان شکلی است که تصور می شد، بیشتر از این پیش نرفت.

وی با بیان اینکه طبق وعده داده شده زیرساخت های فهرست کالاهای الکترونیکی در شهریور 1401 آماده می شود و کالاهای اساسی و ضروری طبق وعده دولت در قالب فهرست کالا ارائه می شود.

شیوع بیماری ثبت شده است. مشمولان یارانه در قانون ذکر شده اند و مشمولان هدفمندی یارانه نیز کالا دریافت می کنند.

البته محمد سبحان حسنی معاون سیاسی استانداری ایلام گفت: پرداخت کالاهای یارانه ای در شهرستان ایلام به صورت آزمایشی اجرا می شود. پس از آن اعلام شد که طرح کالابرگ در سه شهرستان گرمسار، آبیک و ایلام اجرا می شود.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس نیز گفت; قرار است نرم افزاری پیاده سازی شود که امکان پرداخت 6 تا 8 قلم کالا را به صورت الکترونیکی در قالب این نرم افزار فراهم کند، یعنی کاربران این طرح وارد نرم افزارها و فروشگاه هایی شوند که برای فروش در نظر گرفته شده است. این نرم افزار را نیز داشته باشید اتفاقی که پس از اجرای این طرح خواهد افتاد این است که مردم این اقلام را در نرم افزار به قیمت 1400 شهریور خریداری کرده و مبلغ آن را پرداخت می کنند و دولت مابه التفاوت را به فروشنده پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید  گل‌گهر از کشنده ١٥٠ تنی ساخت داخل، رونمایی کرد

اما این اظهارات در مورد کالابرگ در حالی است که مقامات دولتی می گویند کالابرگ هنوز آماده نیست و موضع رسمی دولت در مورد تاریخ اجرای پروژه کالابرگ هنوز منتشر نشده است.

این در حالی است که تا دو هفته آینده مرحله چهارم یارانه نقدی باید به حساب خانوارها واریز شود و سوال اینجاست که موضع دولت در قبال طرح کالابرگ چگونه خواهد بود. آیا دولت از قانون بودجه پیروی می کند و کالابرگ را با یارانه نقدی جایگزین می کند یا می تواند مجلس را به ادامه پرداخت یارانه نقدی متقاعد کند.

دیدگاهتان را بنویسید