هشدار هوای شدید برای تهرانی ها



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس مرکز ملی پایش، پیش بینی و مدیریت خطرات بحران سازمان هواشناسی با صدور هشدار جدی به شهروندان تهرانی گفت: به مردم توصیه اکید داریم از بازدید از رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. .

صادق ضیائیان با اشاره به تمدید فعالیت سامانه بارشی گفت: به دلیل نامشخص بودن مدل های هواشناسی برای تهران اخطار نارنجی داده ایم.

توصیه های هواشناسی به شهروندان تهرانی

وی تصریح کرد: برخی از مدل های هواشناسی میزان بارندگی زیاد و برخی نیز بارش کمتری را نشان می دهند. اما به شهروندان تهرانی توصیه می کنیم در روز جمعه از بازدید جدی از تفرجگاه، اطراف رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه احتمال بارش شدید باران در تهران کم است، اما خطر همچنان بسیار زیاد است. احتمال بارندگی شدید در بالادست وجود دارد لذا مردم از دور زدن رودخانه ها و نهرها خودداری کنند.

رئیس مرکز ملی پایش، پیش بینی و مدیریت خطرات جوی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هم اکنون استان های زیادی درگیر سامانه بارشی هستند، گفت: امروز چهارشنبه شاهد بارش شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان هرمزگان هستیم. کرمان و جنوب شرق فارس».

ضیائیان افزود: برای استان های گیلان، مازندران و تهران نیز بارندگی داریم. برای فردا پنجشنبه برای استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، یزد و اصفهان بارش شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا در ارتفاعات تهران بارندگی شدید پیش بینی می شود لذا به هموطنان توصیه می کنم به دلیل خطر اصابت صاعقه از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و در اطراف جاده های ایزوله قرار گیرند.

بیشتر بخوانید  نجات معجزه آسای راننده سمندا توسط آتش نشانان و مردم در کرمانشاه / فیلم

وی گفت: همچنان در روز جمعه برای سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، غرب کرمان و فارس بارش های بسیار شدید پیش بینی می شود. همچنین بارش باران استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان و نواحی غربی یزد را در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید