ایران 100 سال است که حتی یک زمین گلف استاندارد ساخته نشده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف از اردوی تیم ملی گلف برای حضور در مسابقات جهانی که با حضور رئیس کمیته ملی المپیک انجام شد، بازدید کرد. وی با تاکید بر اینکه گلف توسعه زیرساختی ندارد، اما از نظر فرهنگی به عنوان پیشرفته ترین و با اخلاق ترین ورزش به شمار می رود، گفت: جالب است بدانید که حتی در مسابقات گلف المپیک هم داوری وجود ندارد و مسابقات زیر هیچ دوربین نظارتی قرار نگیرید و این بزرگترین اعتماد به بشریت در اوج رقابت است.

وی ادامه داد: ورزش گلف شخصیت آفرینی می کند و امیدواریم روزی شاهد حضور گلف ایرانی در سکوهای بین المللی باشیم. رویکرد تحول آفرین در فدراسیون گلف آغاز شده است و لیگ 10 تیمی در حال بازی رفت و برگشت است.

رئیس فدراسیون گلف با بیان اینکه در مورد مینی گلف آسیا و جهان حرف های زیادی برای گفتن داریم و امیدواریم در آینده به موفقیت برسیم.

حذف بودجه گلف

کریمیان مربی تیم گلف ایران با بیان اینکه گلف کمبود بودجه است و باید از آن حمایت کرد، گفت: به دلیل کمبود بودجه و تمرینات مستمر از بازیکنان بومی در مسابقات استفاده نمی شود و بازیکنان بومی غایب هستند. خیلی ها این توانایی را دارند

وی ادامه داد: حمایت از گلف بسیار کم است در حالی که ما یک ورزش المپیکی هستیم و باید حداقل در سطح ملی شاهد حمایت حداکثری باشیم.

صیادی مربی تیم ملی گلف بانوان با اشاره به اینکه در بانوان با ضعف های زیادی مواجه هستیم اما خوشبختانه تمامی مسابقات آقایان نیز برای بانوان برگزار می شود، گفت: بانوان انگیزه بسیار بالایی دارند. در رشته گلف و امیدواریم با حمایت هر چه بیشتر شاهد کسب عناوین در مسابقات بین المللی باشیم.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه دوشنبه 13 آذر 1402 با معنی و تفسیر دقیق

ملی پوشان گلف ایران در این بازدید خواستار در نظر گرفتن زمین مناسب و همچنین آکادمی ملی برای این منطقه شدند و نبود زمین مناسب را دلیل کم رکوردها عنوان کردند. آنها همچنین اعلام کردند که امارات دارای 16 زمین گلف استاندارد به مساحت 240 هکتار است، اما در 100 سال گذشته هیچ زمین گلف استانداردی به مجموعه گلف ایران اضافه نشده است و حتی تنها زمین گلف استاندارد ایران از بین رفته است. استاندارد داشتن زمین گلف استاندارد حق ایران است و باید به این موضوع توجه جدی شود.

دیدگاهتان را بنویسید