برای این استان ها هشدار سیل صادر شده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی گفت: طی پنج روز آینده بارندگی ها در نیمه جنوبی کشور موجب سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود.

صادق ضیائیان وی درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز سه شنبه (14 مرداد) در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، جزایر خلیج فارس و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: روز چهارشنبه (14 مرداد) در نیمه جنوبی فارس و در جنوب استان های یزد و بوشهر نیز این شرایط ظاهر می شود.

احتمال وقوع سیلاب در نیمه جنوبی کشور

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت ریسک بحران، روز پنجشنبه (15 مرداد) شدت ناپایداری در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان برای نیمه شمالی این استان و همچنین استان های کشور ادامه دارد. هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه، بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و برخی از نقاط استان های همدان، لرستان و مکارزی با بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، فعالیت این سامانه در روزهای جمعه و شنبه در جنوب شرق و بخش هایی از جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد.

وی تاکید کرد: طی پنج روز آینده بارش ها در نیمه جنوبی کشور موجب سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج روز آینده برای استان های ساحلی خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و خراسان شمالی و همچنین از سه شنبه تا جمعه در دامنه ها و ارتفاعات البرز در تهران، البرز، قزوین به تناوب بارندگی خواهد بود. ، استان های زنجان و سمنان تا ساعاتی دیگر بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  تزریق بیش از ۹۱ میلیون دز واکسن کرونا در کشور -

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی، وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال شرق و شرق کشور و برخی نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مکارزی و برخی نقاط کشور پیش بینی می شود. شمال اصفهان طی سه روز آینده باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می شود و در این مدت به دلیل وزش باد در مناطق خاصی از غرب و جنوب غرب کشور ظهور گرد و غبار رخ می دهد.

وی افزود: دریای عمان و تنگه هرمز از روز سه شنبه تا پایان هفته مواج و مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس از سه شنبه تا جمعه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 مردادماه) نیمه ابری، بعد از ظهر در برخی نقاط وزش باد شدید پیش بینی می شود. گرد و خاک و بارش پراکنده باران در اواخر بعد از ظهر با کمینه دمای 26 با حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (15 مرداد) آسمان متغییر تا ابری همراه با وزش باد گاهی رگبار با احتمال رعد و برق همراه با کوتاه مدت دوش های ترم. حداقل دما 27 درجه سانتیگراد و حداکثر دما 38 درجه سانتیگراد است.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (14 و 5 مردادماه) اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل و شهرکرد با دمای 9 و 11 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید