ذخایرقطعی سنگ آهن کشور3/3میلیارد تن می باشد 



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیفس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران؛ کارشناسان شرکت فولاد تکنیک، مشاور و مدیر تهیه طرح جامع فولاد کشور، در جلسه ای که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، آخرین وضعیت نظارت و اطلاعات به روز بیش از 10 فصل کلی این طرح را ارائه کردند. جناب آقای یانلو مدیر کل، معاونین، مدیران و کارشناسان این شرکت.

بر اساس این گزارش، بر اساس مطالعات انجام شده؛ استرالیا 38 درصد از تولید سنگ آهن جهان را در اختیار دارد، ایران با ذخایر 3.3 میلیارد تن در رتبه نهم جهان قرار دارد که از این میزان 1.5 میلیارد تن آهن دارد و تا افق 1404 1.2 میلیارد تن از نظر مصرف صرفه جویی خواهیم کرد. سنگ آهن.داشت

این گزارش حاکی از آن است که ذخیره 2 میلیارد تنی صنعت فولاد کشور برای 23 سال فراتر از افق 1404 تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ در پیگیری جدید طرح جامع فولاد کشور، هشدار داد که شرکت‌های معدنی خودشان تبدیل به کارخانه‌های فولادی شده‌اند و همین عامل باعث شده است که کارخانه‌های فولادسازی به معدن به‌عنوان چالشی مشکل‌ساز برای صنعت فولاد و تامین مواد اولیه آن نگاه کنند. آینده نزدیک.

همچنین یکی دیگر از چالش های مهم مطرح شده در طرح جامع فولاد در کشور، وجود آهن اسفنجی و افزایش قیمت آن و عدم استفاده از ضایعات توسط شرکت های فولاد القایی است و ذکر شد که این عامل باعث مصرف بی رویه اسفنج می شود. و ضایعات شدید در زنجیره سنگ آهن و کنسانتره.

بیشتر بخوانید  فیلم | عزاداری زنان در مقابل منزل شهید نظم و امنیت در رامهرموس

در گزارش ارائه شده از ذخایر زغال سنگ در کشور مشخص شد که 206 معدن فعال در این زمینه در کشور وجود دارد که میزان ذخایر زمین شناسی 11 تا 14 میلیارد تن و ذخایر فعلی 114 میلیون تن برآورد شده است. . .


دیدگاهتان را بنویسید