گزارش هواشناسی 12 مرداد 1401 / در کدام مناطق کشور سرد می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی با تاکید بر اینکه دمای هوا در تابستان امسال به طور کلی بالاتر از حد معمول است، گفت: به دلیل عبور امواج از شمال. کشور طی دو هفته آینده کاهش دما به ویژه در سواحل شمالی و ارتفاعات شهرهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران را پیش‌بینی می‌کند.

احد تعزیف درباره وضعیت دمایی کشور گفت: معمولا گرم ترین فصل تابستان از نیمه اول تیرماه تا اواسط مرداد است. طی دو هفته آینده دمای هوا در بیشتر مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی نرمال با تمایل به زیر نرمال خواهد بود. به طور کلی دمای هوای تابستان در کشور بین 1 تا 2 درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال به ویژه در نیمه غربی کشور پیش بینی می شود.

وی در خصوص حداکثر دمای تهران تا پایان تابستان گفت: نمی توان در این باره اظهار نظر دقیقی کرد اما ممکن است تهران بار دیگر دمای 41 درجه را تجربه کند. در روزهای آتی پیش بینی می کنیم هوای گرم تابستانی بیش از حد نرمال ادامه داشته باشد و افت شدید دما را انتظار نداریم.

وظیفه ادامه داد: تهران طی 10 روز آینده به ویژه در هفته جاری در روزهای دوشنبه و سه شنبه (3 و 14 مرداد) افت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (5 و 16 مرداد) افزایش دما را تجربه خواهد کرد. با وجود این تغییرات دما، احتمال رسیدن به دمای بالاتر از 41 درجه سانتیگراد ناچیز است و به احتمال زیاد دما کمتر از 41 درجه سانتیگراد خواهد بود که ناشی از عبور امواج و پوشش ابر است.

بیشتر بخوانید  قیمت تلویزیون سامسونگ در محدوده 100 میلیون تومان است

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی تاکید کرد: به طور کلی دمای هوا در فصل تابستان به ویژه در نیمه غربی کشور یک تا دو درجه بالاتر از حد نرمال است، اما در نیمه شرقی کشور دمای هوا به طور کلی. در محدوده نرمال

وضعیت بارش در دو هفته آینده در کشور

گروه ضربت درباره وضعیت بارندگی کشور گفت: طی دو هفته آینده استان های جنوبی کشور از جمله شرق فارس، هرمزگان، جنوب شرق کرمان و جنوب سیتان و بلوچستان به دلیل نفوذ جریانات موسمی رگبار و رعد و برق در بعدازظهر بیش از حد نرمال بارش در این مناطق بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

وی افزود: هوای شمال کشور طی این هفته با بارش باران همراه است. ذکر این نکته ضروری است که به طور کلی بارندگی در سواحل شمالی کمتر از حد نرمال بوده است اما پیش بینی می کنیم تا دو هفته آینده این بارندگی در حد نرمال و بالاتر از حد نرمال باشد. با این حال، به طور کلی کمتر از حد نرمال بارندگی پیش بینی می شود.

در خصوص بارندگی های پاییزی در تکلیف آمده است: بر اساس تحلیل مدل های بارشی، با تداوم فعالیت موسمی در جنوب کشور و شبه قاره هند که بر میزان بارندگی و سامانه های عبوری از ایران و همچنین سایر مناطق تأثیر می گذارد. . شاخص هایی که بین جو و اقیانوس ارتباط برقرار می کند، در اواسط پاییز، بارش به طور قابل توجهی کمتر از حد نرمال خواهد بود، یعنی باران های پاییزی بسیار دیرتر از حد معمول شروع می شوند.

بیشتر بخوانید  زمان واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی امروز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ – ایران چطور

در پایان رئیس مرکز ملی مدیریت اقلیم و خشکسالی در شرایط بحرانی در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت بارش ها در پاییز توضیح داد: در فصل پاییز میزان بارش ها کمتر از حد نرمال خواهد بود و خشکسالی شدیدی که در اکثر موارد حاکم است. بخش هایی از کشور ادامه خواهد داشت و در پاییز.

دیدگاهتان را بنویسید