غدیر در چندمین سفر حج پیامبر اتفاق افتاد


غدیر در زیارت پیامبر اتفاق افتاد آنچه پیامبر در خطبه غدیر در مورد سوره حمد گفت و در کجای غدیر نزدیک است و قسمت اول خطبه غدیر و طبق خطبه غدیر هرکس با حضرت علی مخالفت کند ادامه دهد.

برای مشاهده پاسخ صحیح و دقیق سؤالات غدیر، در زیارت پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر درباره سوره حمد چه فرموده است؟ به خواندن ادامه دهید.

«ای پیامبر! ساعت ده بین مردم را به حج دعوت کنید و همه را به مراسم حج دعوت کنید تا مردم پیاده و سوار بر اسب و از راه دور نزد شما بیایند. امسال رفتن به حج

چرا حماسه غدیر در آخرین سفر حج پیامبر(ص) نقل شد؟

هر پیامبری جانشین و امامی دارد و رسول خدا صلی الله علیه و آله باید جانشین و امامی داشته باشد که او را ملاقات کند و وفاداری مردم را به او ببرد، اما کجا؟ و در بین کدام جمعیت؟

در کدام اجتماع بزرگ توجه مسلمانان جهان به موضوع وفاداری به امامت حضرت علی (ع) جلب خواهد شد؟ اجتماع بزرگی چون حج، حجة الوداع که همه مسلمانان از سراسر جهان اسلام در محضر پیامبر صلی الله علیه و آله شرکت کردند، بهترین موقعیت بود.

حجة الوداع چیست؟ و چه خاطره ای را در ذهن انسان تداعی می کند؟

شرکت پیامبر اسلام در مراسم حج در سال دهم هجری «حج الوداع» نامیده می شود. از آنجایی که پیامبر اسلام دیگر نمی توانست به حج برود، آخرین سفر حج ایشان را وداع با حج نامیدند و از آنجا که مراسم حج آن سال در 18 ذی الحجه در صحرای غدیر خم، ولایت حضرت علی (ع) بود. (عج) و سایر ائمه معصومین شیعه تا قیام حضرت مهدی (عج) تقدیم و به ایشان قدردانی شد. سوگند بیعت همه مسلمانان.

بیشتر بخوانید  بیانیه سازمان فضای مجازی سراج در مورد طرح حفاظت از فضای مجازی - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید