بلایی که ایلان ماسک بر سر بیت کوین آورد!


اواخر دیروز، بیت کوین پس از سقوط به زیر 23000 دلار توانست بهبود یابد و شمع روزانه خود را برای امروز با قیمت 23150 دلار آغاز کرد. تا این لحظه بازار روند خود را مانند دیروز در رنگ قرمز آغاز کرد و همچنان ادامه دارد. از دیدگاه برخی تحلیلگران، این آغاز پس لرزه های ایلان ماسک در بازار است. باید دید آیا بیت کوین می تواند خود را از این وضعیت بیرون بکشد تا کمی بازار را آرام کند.

بعد از صحبت های ایلان ماسک و جو ایجاد شده در بازار. بسیاری از معامله گران شروع به فروش بیت کوین خود کرده اند. شاخص ترس و طمع نیز پس از این افت بیت کوین نسبت به دیروز یک واحد کاهش یافت. این شاخص همچنان در منطقه ترس قرار دارد. علیرغم اخبار مربوط به فروش بیت کوین تسلا، این شاخص احتمالاً اعداد کمتری را مشاهده خواهد کرد.

پس از شمع سبز متوالی، این شاخص از 43.76 درصد به 42.8 درصد کاهش یافت. البته باز هم می افتد.

این اندیکاتور که بیانگر تسلط بیت کوین در بازار است، در صورت افزایش بیت کوین کاهش می یابد و حرکت صعودی قوی تری در سایر آلت کوین ها از جمله اتریوم شکل می گیرد. همانطور که می بینیم، ارزهای رمزپایه مانند اتریوم از کاهش قبلی بهبود یافته اند یا مانند Atom به سطح بالاتری رسیده اند. توجه به این شاخص در هنگام معاملات و تحلیل معامله گران بسیار مهم است.

پس لرزه های ایلان ماسک و تسلا در ارزهای دیجیتال

به گفته فعالان رمزارز، افرادی مانند ایلان ماسک و دیگر چهره های مشهور جهان فقط به نفع خود فکر می کنند. با ورود به صنعت کریپتو، آنها فکر می کنند از طرفداران و دنبال کنندگان خود برای افزایش ثروت شخصی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  تاخت و تاز بی‌رحمانه کرونا در کشور / ۵۵۵ هموطن دیگر قربانی شدند -

این در مورد ایلان ماسک کمی متفاوت است. زیرا او ثروتمندترین فرد جهان است و بسیاری از سرمایه گذاران از سخنان او به عنوان فرصت سرمایه گذاری استفاده می کنند. این موضوع باعث شده تا ایلان ماسک نقش حامی بازار کریپتو و بیت کوین را در افزایش قیمت آن به بالای 60000 دلار بازی کند. اما پس از شروع فاز نزولی بازار، ایلان مانند بسیاری دیگر از افرادی که اهداف نجومی برای بیت کوین را مطرح کردند، حمایت خود را از این بازار پس گرفت و حتی در توییتر و سخنرانی های مختلف مردم را از خرید و سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال منع کرد.

در بازار ارزهای دیجیتال چه می گذرد؟  / ایلان ماسک با بیت کوین چه کرده است؟

حمایت قبلی ماسک از بیت کوین

برخی از پشتیبانی های قبلی تسلا از بیت کوین را می توان نام برد. به عنوان مثال، تسلا به مصرف کنندگان آمریکایی خود برای مدتی اجازه خرید خودرو با بیت کوین را داد. این موضوع برای بسیاری از فعالان کریپتو خبر مهمی بود زیرا در واقع به دارندگان بیت کوین اجازه می‌داد تا مانند دارندگان ارزهای فیات، کالاها را با ارز دیجیتال خود خریداری کنند. اما تسلا بعداً این نسخه را لغو کرد و مشخص نیست چند نفر می توانند با بیت کوین خود از این شرکت خودرو بگیرند.

علاوه بر این، این شرکت 75 درصد از دارایی های بیت کوین خود را در سه ماهه گذشته فروخت و دلیل این امر نگرانی های نقدینگی شرکت بود. برخی از تحلیلگران بر این باورند که تسلا، مانند سایر شرکت ها و شرکت های سرمایه گذاری، به عمر کوتاه بیت کوین اعتقاد دارد و آن را تنها به عنوان یک دارایی می بیند که باید در زمان مناسب روی آن سرمایه گذاری کرد. روش پرداخت نیست.

بیشتر بخوانید  دستگیری متهم ردیف اول پرونده کلان کلاهبرداری با 2400 دادستان!

تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین زیر 23000 دلار معامله می شود. باید دید پس لرزه های ایلان ماسک چه زمانی در بازار ارزهای دیجیتال به پایان می رسد تا بازار به جریان عادی خود بازگردد. لازم به ذکر است که برخی از تحلیلگران می گویند ممکن است بازار برای مدتی به روند نزولی خود ادامه دهد و باید صبور بود تا یک روند صعودی مناسب بازدهی داشته باشد.

جزئیات بیشتر:

271 256

دیدگاهتان را بنویسید