ما برای عملیات نظامی خود از تهران اجازه نگرفتیم/ همچنان به شورشیان کرد حمله می کنیم



بر اساس گزارش سلام نو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه (30 ژوئیه) با استناد به این انتخابات گفت که آنکارا برای حمله به مظنونان به “ستیزه جویان” به “اجازه کسی” نیاز ندارد.

اظهارات مولود چاووش اوغلو دو روز پس از دیدار رهبران روسیه، ترکیه و ایران در تهران است که در آن روسیه و ایران با تشکیل کمپین جدید پیشنهادی ترکیه در شمال سوریه علیه کردها مخالفت کردند.

چاووش اوغلو در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «ما [در تهران] ما تبادل نظر کرده‌ایم، اما هیچ‌گاه به دنبال مجوز برای عملیات نظامی خود نبوده‌ایم و نگرفته‌ایم.»

وزیر امور خارجه ترکیه از آغاز فشارهای نظامی جدید ترکیه بر نیروهای کرد خبر داد و افزود: در مبارزه با تروریسم از هیچکس اجازه نخواهیم گرفت. ممکن است یک شبه، ناگهانی اتفاق بیفتد.”

در حمله روز چهارشنبه به یک تفرجگاه کوهستانی در استان دهوک عراق، هشت گردشگر کشته و 23 نفر زخمی شدند.

وزارت امور خارجه ترکیه با رد ادعاهای مقامات عراقی مبنی بر “تروریستی بودن این حمله” گفت آنکارا از شنیدن خبر حمله و تلفات ناشی از آن متاسف است و تمام تلاش خود را برای توقف عملیات علیه شبه نظامیان به کار می گیرد. حزب منحل شده کارگران کردستان (PKK). ) غیرنظامیان و اماکن تاریخی و فرهنگی از آسیب در امان هستند.

اظهارات مولود چاووش اوغلو بازتاب هشدارهای مکرر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره آغاز عملیات زمینی جدید در سوریه است.

اردوغان در نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران در تهران همچنین تاکید کرد که آنکارا مصمم است “به زودی” عملیات نظامی خود را علیه کردها در شمال سوریه انجام دهد.

بیشتر بخوانید  تهدید و فرصت آزادسازی منابع ارزی ایران

دیدگاهتان را بنویسید