چند درصد از ایرانیان اولین دوز واکسن کرونا را تزریق نکردند؟



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، علیرضا شهریاری ظهر امروز در یادواره ایثار لاله که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت خراسان رضوی پس از تلاش های صورت گرفته در کشورمان در حوزه پیشگیری برگزار شد، اظهار داشت: و کنترل ویروس کرونا و واکسیناسیون علیه این بیماری در شرایط خوبی قرار دارد و باید این فعالیت ها به صورت مستمر ادامه یابد، البته بخش قابل توجهی از جامعه هنوز واکسینه نشده اند یا واکسیناسیون را تکمیل نکرده اند.

وی افزود: در زمان اپیدمی ویروس کرونا بیش از 300 نفر از اعضای جامعه پزشکی کشورمان به دلیل انقباض ویروس کرونا در طول خدمتشان جان باختند، اما متأسفانه گاهی اوقات جامعه با پزشکان مهربانی نمی کند، مخصوصاً وقتی کرونا فروکش کرد، حرف های بی ربط زیادی علیه حافظان سلامت و جامعه پزشکی زده شد.

شهریاری گفت: 36 نفر از فعالان حوزه سلامت در دوران کرونا از خراسان رضوی فوت کردند که مورد 21 نفر از آنها به عنوان شهید سلامت قطعی شده و پیگیر سایر موارد هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی ادامه داد: در دولت قبل و دولت جدید وعده های زیادی در خصوص استخدام بهورزان داده شد که متاسفانه با وجود فعالیت های بعدی هیچ کدام عملی نشد. امروز در بسیاری از جوامع فقیر کمبود پزشک وجود دارد و عده ای در نهادهای دیگر به ویژه در شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهند با افزایش تعداد دانش آموزان این مشکل را حل کنند در حالی که مشکل سلامت مردم حل نمی شود. با افزایش تعداد دانش آموزان شماره .جایگاه پزشکی را داشته باشیم و حفظ کنیم وگرنه تمام پزشکانی را که آموزش می دهیم به کشورهای دیگر می فرستیم.

بیشتر بخوانید  صادرات ۷هزار و ۷۳ میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان

وی با اشاره به ظهور مجدد ویروس کرونا گفت: روز گذشته 32 مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا در کشور ثبت شد که جای نگرانی دارد و توصیه می شود برای پیشگیری تکمیل واکسیناسیون انجام شود. زیرا 30 درصد از جمعیت کشور و افراد جامعه هنوز واکسن کرونا را دریافت و تکمیل نکرده اند.

شهریاری تصریح کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی قیمت ها افزایش یافته است اما از قاچاق نخبگان اطلاعی نداریم و برنامه ریزی برای آن انجام نشده است، نخبگان و افراد خلاق بسیاری را در زمینه های مختلف فنی، پزشکی و پزشکی از دست می دهیم. رشته های غیرپزشکی به دلیل مهاجرت اما گوش اندیشی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید