جوان سازی جمعیت از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «محمدحسین انباردار» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان فارس، در پاسخ به پرسش های مطرح شده به تشریح سیاست و برنامه های این نماینده مجلس پرداخت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه های فرهنگی و آموزشی این معاونت آموزشی در رابطه با کارکنان و اساتید، توضیح داد: برنامه های فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و آموزشی معاونت دانشجویی را دانشجویان، کارمندان، اساتید و خانواده های آنان تشکیل می دهند و این معاونت تمام تلاش خود را برای تحقق برنامه های آموزشی، تربیتی، حرفه ای و ارتقای فرهنگی این گروه ها به کار گرفته است، اما دانشجویان با توجه به شرایط خاص سنی و اجتماعی خود شرایط و تأثیر آن بر روند آینده جامعه، در کانون توجه این معاونت قرار دارد و اقداماتی با تمرکز بیشتری در این زمینه انجام می شود.

وی ادامه داد: در این راستا تمامی برنامه ریزی های فرهنگی، تخصصی، آموزشی و تشکیلاتی در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به صورت دانشجو محور با حضور و مشورت مستقیم دانشجویان برگزیده و نمایندگان سایر دانشجویان برنامه ریزی و اجرا می شود. به عنوان مثال بیست و سومین دوره «مهرواره رویش» امسال با همت خود دانش آموزان برنامه ریزی و اجرا شد.

بیشتر بخوانید  متن نذری امام حسین ۱۴۰۱ | متن برای نذری اربعین

وی گستره کاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه را تدوین و اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی در قالب برنامه های فرهنگی دانست و با بیان اینکه نظارت بر رفتار از جمله برخورد با کارکنان و اساتید برعهده است. وی افزود: به زودی شاهد احیای طرح اعتباربخشی فرهنگی موسوم به «شفیع» در مراکز درمانی دولتی و خصوصی خواهیم بود که در آن پوشش استاندارد، رفتار و برخورد اسلامی حرف اول را می زند. نکات اعطای امتیازات

دکتر انباردار فلسفه و ماهیت فعالیت های دانشگاه را مربوط به حضور دانشجویان عنوان کرد و گفت: تمامی سیاست های ابلاغی بیشتر با هدایت وزارت بهداشت و سایر دستگاه های اجرایی در کار تخصصی بررسی می شود. گروه ها و با حضور کارشناسان حرفه ای ایجاد و به روز رسانی و سپس ابلاغ و اجرا می شود.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین بخش از سخنان خود، تحقق تکثر به دور از اعمال سلیقه را محور برنامه این معاونت برشمرد. سعی شد در اجرای برنامه مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به موضوع جوان سازی جمعیت به عنوان یکی از مهم ترین سیاست ها و برنامه های این نهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در این راستا چندین کارگروه تخصصی مشغول برنامه ریزی برای پیشبرد این موضوع هستند.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اگر نتوانیم مشکل پیری و رشد منفی جمعیت را در دهه آینده حل کنیم، شاهد آسیب های جبران ناپذیری به ابعاد کلان اقتصادی و سایر ابعاد اجتماعی و حتی خواهیم بود. سلامتی میهن. امنیت ملی.

بیشتر بخوانید  بهترین مدل مو مردانه برای عید 1403

دکتر انباردار از اختصاص حدود 35 درصد از کل خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دانشجویان متاهل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امتیازات ویژه برای کمک های اجتماعی، تسهیلات، اسکان، مشاوره، ایجاد مهدکودک، خوابگاه توسعه ای برای متاهلین و موارد مشابه به دانشجویانی که ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند اعطا می شود.

وی همچنین به موضوع امکانات رفاهی و کیفیت تغذیه دانشجویان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی اولین آشپزخانه کاملا صنعتی در بین تمامی دانشگاه های کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 130 هزار وعده غذای دانشجویی در ماه به صورت ناهار و شام، با مواد اولیه تهیه شده از مراکز معتبر و مواد درجه یک موجود در بازار در این دانشگاه که بیشترین تعداد را در کشور دارد تهیه، پخت و توزیع می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش برای تسهیل تردد دانشجویان را یکی دیگر از محورهای فعالیت این معاونت عنوان کرد و گفت: طبق آمار مستند با رفت و آمد بیش از 800 خدمت دانشجویی. روزانه در این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجو از طریق منازل، دانشکده ها و مراکز بهداشتی و درمانی تردد می کنند.

دکتر انباردار تصریح کرد: در 6 ماه گذشته شاهد تحولات اساسی در حوزه های مدیریتی امور فرهنگی از جمله تغییر ساختار اداری و احیای فرهنگسراها بوده ایم که به زودی شاهد آثار این تغییرات و دانشجو خواهیم بود. -سیاست های گرا

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت مدیریت تربیت بدنی را از دیگر محورهای فعالیت این معاونت برشمرد و افزود: مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرافتخارترین مدیریت تربیت بدنی در سطح پزشکی است. علوم دانشگاه های کشور که در چهار بخش دانشجویی، کارکنان، اساتید و خانواده هایشان در راستای توسعه سرانه فضاهای ورزشی و همچنین پرکردن اوقات فراغت گروه هدف گام برداشتند.

بیشتر بخوانید  دو پیش‌بینی متفاوت درباره قیمت سکه

دکتر انباردار همچنین به مرکز مشاوره این نماینده مجلس به عنوان یکی از ادارات مهم فعال در حوزه سلامت روان دانشجویان اشاره کرد که با کارشناسی و ظرافت چالش های دانشجویی به ویژه در دوران کرونا را حل می کرد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مرکز دانشجویی را به عنوان یکی دیگر از واحدهای فعال در زمینه درمان اولیه و ارجاع دانشجویان به مقاطع بالاتر معرفی کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیاست ها و برنامه های معاونت آموزشی را «جامع»، «انعطاف پذیر» و «به روز» در قالب موازین شرعی و منطبق با شرایط کنونی احساس کرد. در حال حاضر در حال مطالعه و اجراست.


دیدگاهتان را بنویسید