چرا کرم پودر صورت را تیره می کند؟


دلیل تیره شدن کرم پودر روی صورت

یکی از نکاتی که رعایت آن بسیار مهم است تمیز بودن پوست قبل از استفاده از کرم پودر است. صورت ناپاک قبل از استفاده از کرم پودر نه تنها نتایج فاجعه باری برای پوست دارد، بلکه یکی از دلایل اصلی تیره شدن یا چروک شدن فونداسیون نیز می باشد.
بنابراین قبل از استفاده از کرم پودر، حتما صورت خود را با پاک کننده مخصوص صورت بشویید تا تمامی باکتری ها و چربی اضافی پوست از بین برود. سپس صورت خود را خشک کرده و کرم پودر بزنید. این کار از ورود باکتری ها به منافذ پوست جلوگیری می کند و در عین حال از مخلوط شدن سبوم با چربی کرم پودر جلوگیری می کند. به همین دلیل است که کرم پودر به راحتی روی پوست می خوابد و ساییده نمی شود.

آبرسانی به پوست یکی از کارهایی است که نه تنها به سلامت پوست و خواب بهتر کرم پودر روی سطح پوست کمک می کند، بلکه دوام و ماندگاری آرایش را نیز افزایش می دهد. بنابراین پس از پاکسازی صورت حتما از کرم مرطوب کننده مخصوص پوست و سپس کرم پودر روی آن استفاده کنید.
این کار باعث نرم شدن کرم پودر روی سطح پوست و جلوگیری از جذب چربی کرم پودر به داخل پوست می شود. دلیل آن این است که پوست شما پس از استفاده از مرطوب کننده رطوبت مورد نیاز خود را دارد و در نتیجه چربی کرم پودر شما را جذب نمی کند و باعث می شود کرم پودر شما ظاهر صاف خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

بیشتر بخوانید  ترفند افزایش ماندگاری عطر


دلیل مالیدن کرم به صورت

جلوگیری از مالش و تیره شدن کرم پودر روی صورت

قبل از فونداسیون از پرایمر استفاده کنید

داشتن پرایمر در لوازم آرایشی صورت ضروری است. زیرا پرایمرها بسیار مهم هستند و منافذ پوست را پر می کنند، سطح آن را یکدست می کنند و در نهایت به افزایش ماندگاری آرایش کمک می کنند. به همین دلیل خانم هایی که از پرایمر استفاده نمی کنند پوستشان بعد از آرایش کاملا صاف و یکدست نیست.
علاوه بر این، حتما به مقدار لازم پودر روی صورت استفاده کنید، زیرا پودر زیاد باعث ضخیم شدن پوست و ظاهری غیر طبیعی به آن می شود. به همین دلیل هر حرکتی روی پوست خطوط را آشکار می کند. همچنین کرم پودر زیاد به هیچ وجه کمکی به پنهان شدن عیوب پوستی نمی کند و با مقدار کمی از این کرم می توانید تمام عیوب و مشکلات پوستی را برطرف کنید.

پایه مناسب را انتخاب کنید

بسیار دیده شده است که خانم ها رنگ نامناسبی را برای زیرسازی خود انتخاب می کنند و مدام از ساییده شدن آن شکایت دارند. قبل از خرید، مطمئن شوید که کرم پودری که انتخاب می کنید با رنگ طبیعی پوست شما مطابقت دارد. علاوه بر رنگ، به فرمولاسیون کرم پودر نیز توجه کنید. کرم پودرهای نیمه مات برای پوست های مختلط، برای پوست های خشک براق و برای پوست های چرب مات مناسب هستند.
بهترین کار برای پیدا کردن رنگ کرم پودر این است که مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و رنگ آن را در نور طبیعی خورشید ببینید. کمی مکث کنید تا کرم پودر کاملا روی پوست بخوابد. اگر رنگ آن تغییر نکرد کرم مناسب است. به طور کلی، اگر پوست سردی دارید، باید به دنبال کرم پودر با دارچین صورتی باشید. اما اگر پوست شما گرمتر است، باید کرم پودری با ته رنگ زرد انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  مدل جواهرات زیبا و شیک از برندهای معروف


 کرم پودر تیره کننده

مقدار زیادی کرم پودر بزنید

یک تصور غلط رایج در مورد فونداسیون این است که استفاده بیش از حد پوست شما را یکدست می کند! استفاده بیش از حد باعث از بین رفتن فونداسیون می شود و حتی در غیر این صورت، پوست شما گچی به نظر می رسد. بنابراین، فقط یک لایه نازک کرم پودر بزنید.
برخلاف تصور دیگران، نیازی نیست کرم پودر را به گردن خود بزنید. این کار فقط خطوط گردن ناخوشایند باقی می گذارد و یقه شما را لکه می کند. اگر رنگ مناسبی را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید، نیازی به آن نیست.

از تثبیت کننده استفاده کنید

استفاده از اسپری ثابت کننده پس از اتمام آرایش توصیه می شود. در کنار این اسپری ها می توانید از پودرهای تثبیت کننده شفاف استفاده کنید. بعد از کرم پودر، یک برس کرکی را به این پودرها آغشته کنید و اضافه آن را تکان دهید و به کل صورت بمالید.

باید بخوانید:

استفاده صحیح از پدها

کسانی که پوست چرب دارند بهتر است از پدهای خشک به جای مرطوب کننده استفاده کنند، زیرا چربی پوست روی کرم پودر قرار می گیرد و باعث ساییدگی کرم پودر می شود. برای کسانی که پوست معمولی و خشک دارند، بهتر است پد را مرطوب کنند.
همچنین، پد را روی پوست نکشید، بلکه آن را به صورت دایره ای بمالید و همزمان به پوست ضربه بزنید تا حالت طبیعی تری به آن بدهید.


دیدگاهتان را بنویسید