امتناع بایدن از “اجازه ساختن” بمب اتمی ایران به طنز زمان ماست.



به گزارش سلام نو، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات بایدن مبنی بر اینکه به ایران اجازه بمب سازی نمی دهد، گفت: بازار داغی است که رژیم آپارتاید اسرائیل را با بمب هایی راضی کنیم که ایران هرگز آن را نخواسته است. “

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (دوشنبه، هفتم تیرماه) در توئیتی در واکنش به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اجازه ساختن ایران به ایران را نمی دهیم، نوشت. بمب اتمی: «طنز زمان ما، آقای بایدن در سالگرد درست می‌گوید.» اولین آزمایش هسته‌ای آمریکا و پس از بازدید از رژیم بی‌قانونی که خودش سلاح‌های هسته‌ای مخفی دارد، تأکید می‌کند که «اجازه نخواهد داد» ایران به ساختن یک بمب اتمی بمب

وی افزود: بازار داغی برای راضی کردن رژیم آپارتاید اسرائیل با بمب‌هایی است که ایران هرگز آن را نخواست.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه 25 جولای در گردهمایی سران کشورهای عربی در جده گفت که فعالیت های ایران باعث بی ثباتی در منطقه شده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که این کشور به تلاش های دیپلماتیک برای فشار بر برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد داد و گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ادعاها و اتهامات منتشر شده علیه کشورمان در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا از جمله اظهارات وی در نشست جده واکنش نشان داد. و اظهارات وی در جلسه جده آن را مردود و بی اساس خواند و افزود: این ادعاهای کذب با ادامه سیاست شورشی واشنگتن و ایجاد تنش در منطقه منطبق است.

بیشتر بخوانید  شیلا خداداد برای همیشه ایران را ترک کرد

این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به تاریخ آمریکا به عنوان اولین کشور استفاده کننده از بمب هسته ای، مداخله مستمر در امور داخلی کشورهای منطقه، اشغال و تجاوز نظامی، فروش گسترده تسلیحات و ترویج نظامی گری در منطقه، افزود: آمریکا شکست خورد. یک بار. باز هم با توسل به سیاست ترس از ایران سعی در ایجاد تنش و بحران در منطقه دارد.

از سوی دیگر، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی (+) در گفت و گو با الجزیره گفت: بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته ای را داریم، اما آن را نداریم. تصمیم به انجام چنین کاری ما ظرف چند روز غنی‌سازی اورانیوم را از 20 درصد به 60 درصد رسانده‌ایم و به راحتی می‌توانیم آن را به 90 درصد برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید