بانک سامان 450 هزار میلیارد وام به بخش تولید اختصاص می دهد



به گزارش سلام نو به نقل از رسانه سامان، علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان در این نشست خبری گفت: این بانک از سال 1395 برنامه های منسجمی را برای بهبود درآمد عملیاتی بانک بر اساس این راهکارها در هر دو حوزه اجرا کرده است. درآمدزایی و همچنین در بخش های غیر درآمدی.» معاملات درآمدی به گونه ای انجام شد که در بخش غیردرآمدی به مطالبات معوق و مشکوک الوصول توجه ویژه ای شد و تلاش شد تا از مطالبات جدید جلوگیری شود. این اقدام آنقدر مهم بود که منجر به تغییر چارت سازمانی شد.

معرفت در ادامه گفت: در بخش درآمدزایی نیز اقدامات موثری برای بهبود نسبت منابع به هزینه انجام شده است که از آن جمله می توان به توسعه ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان بانک برای مدیریت زمان کارکنان شعب برای افزایش بهره وری از نظر تسهیلات پرداختی، گشایش اشاره کرد. اعتبارات اسنادی، حواله های خارج از کشور و ضمانت نامه… و… نتیجه همه این اقدامات باعث شد درآمد ما بهبود چشمگیری پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند صعودی سودآوری بانک ادامه خواهد داشت، گفت: اهداف ما به گونه ای است که فعالیت اصلی بانک سودآور باشد و همه برنامه های ما بر این است که هسته فعالیت بانک به سوددهی باقی بماند، البته با توسعه و با تجهیز منابع و هزینه ها و اقدامات انجام شده متناسب با توسعه خدمات بانک، این روند سودآور ادامه خواهد یافت.

معرفت درباره عملکرد فصلی بانک نیز گفت: در این سه ماهه میزان وجوه پرداختی ما به 850 هزار میلیارد ریال رسید و میزان سپرده ها از 100 هزار میلیارد تومان گذشت.

بیشتر بخوانید  آمار تاج 7 ژوئن 1401; شناسایی 103 بیمار جدید / 4 فوتی

مدیرعامل بانک سامان به مطالبات پرداخت نشده اشاره کرد و گفت: بر اساس راهکارهای اعمال شده توسط بانک با وجود همه تلاطم های موجود در اقتصاد، نه تنها نسبت مطالبات بانک، بلکه قدر مطلق عددی ما در این بخش کاهش یافته است. همچنین کاهش یافته است و نسبت حساب های دریافتی ما امروز به زیر 3 درصد رسیده است در حالی که این رقم در سال 2016 حدود 20 درصد بوده است.

معرفت ساختار اعتباری بانک سامان را اینگونه تشریح کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که بر اساس برنامه داشتیم، ترکیب سبد وام های سامان در سال 1400 به گونه ای اصلاح شد که 60 درصد از پرتفوی وام بانک به این بانک اختصاص یافت. حوزه های تولید و صنعت نسبی در سال های گذشته حدود 20 درصد بوده و عمدتاً در بخش بازرگانی بوده است.

وی در ادامه گفت: امروز از 800 هزار میلیارد سبد وام بانک، 450 هزار میلیارد آن در حوزه تولید و صنعت پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک سامان درباره اقدامات انجام شده در بانکداری الکترونیک و ایجاد نئو بانک نیز گفت: با توجه به رویکرد جهانی در حوزه بانکداری، دو سال پیش هیات مدیره بانک تصمیم گرفت در راستای ایجاد نئو بانک گام بردارد. . نئو بانک ها در عرصه بین الملل حضور دارند و امروز بانک آبی سامان نزدیک به یک سال است که در دسترس عموم قرار گرفته است و تمامی خدمات بانکی از افتتاح حساب تا سایر خدمات بانکی از طریق این اپلیکیشن به مشتریان این بانک ارائه می شود. پلوا بانک از نظر ارائه خدمات و سهولت در ارائه خدمات در بین تمامی غیربانک ها رتبه اول را به خود اختصاص داد و از نظر تعداد مشتری نیز رتبه اول را در بین بانک های دیجیتال دارد.

بیشتر بخوانید  تیم Stramaccioni به دنبال جذب هافبک اینتر است - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

بانک آبی در سال گذشته شاهد رشد روزافزون نئو بانک بوده و استقبال از این سامانه همچنان ادامه دارد و گسترش می یابد.

مدیرعامل بانک سامان در رابطه با تجارت ارزی این بانک گفت: حجم معاملات ارزی سامان در سال 1400 با وجود همه سختی ها به 7 میلیارد دلار رسید و این رقم در یک دهه اخیر بیشتر در همین محدوده نوسان داشته است. .

معرفت در خصوص انتقال نماد سامان به بازار بالاتر گفت: در حال برنامه ریزی برای انتقال نماد به بازار بالاتر هستیم، این اقدام دارای شرایطی است که از سوی مرجع نظارتی بانک مرکزی و سازمان بورس منتشر شده است و انتظار داریم که مجوزهای لازم برای انتقال به بازار بالاتر به زودی صادر خواهد شد.

مدیرعامل بانک سامان درباره نسبت کفایت سرمایه این بانک نیز گفت: تیم مدیریت ریسک بانک سامان محاسباتی را انجام داد و بر اساس بخشنامه جدید که هنوز نهایی نشده است، کفایت سرمایه بانک حدود 8.4 درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید