جزئیات نحوه پرداخت یارانه داروها/ آیا داروها در طرح دروار گران می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: داروها گران می شود اما مابه التفاوت آن را سازمان بیمه می پردازد و بیماران هزینه اضافی نمی پردازند. بنابراین باید تحت پوشش بیمه و دارای نسخه باشند.

مسلم نجفی درباره هدفمندسازی قیمت دارو و طرح داروار گفت: طرح داروار طرح هدفمندسازی یارانه دارویی است که وزارت بهداشت نام دارو را برعهده دارد.

وی ادامه داد: طرح دارو بر اساس درخواست قانون بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی تصویب و با دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه یارانه دارو مستقیماً به مصرف کننده نهایی دارو می رسد، اجرایی شد.

وی افزود: طرح دروار هزینه دارو را افزایش می دهد اما این هزینه را بیمه گر پرداخت می کند نه به قیمت بیماران.

نجفی خاطرنشان کرد: 120 داروی بدون نسخه به صورت آزاد فروخته شد اما با دستور رئیس جمهور این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و 366 داروی نسخه ای نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با طرح دروار دسترسی مردم به دارو بهتر می شود و با اصلاح یارانه ها از قاچاق معکوس دارو کاسته می شود و با افزایش تولید داخلی و صادرات مواجه خواهیم شد.

وی در پایان تاکید کرد: افرادی که می خواهند از هدفمندی یارانه دارو استفاده کنند باید بیمه شده و دارای نسخه پزشک باشند، البته این سامانه تا عملیاتی شدن فاصله چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید  تیراندازی مرگبار در می سی سی پی آمریکا پنج کشته

دیدگاهتان را بنویسید