ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در راستای اهداف سیاسی خاصی است



به گزارش سلام نو، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبدالخیان وزیر امور خارجه ایران با دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین مورد بررسی قرار گرفت.

امیر عبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ تاکید کرد و تصریح کرد: همانطور که از ابتدای بحران اعلام کرده ایم، مخالف جنگ در افغانستان، یمن، فلسطین از جمله اوکراین هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سیاست عملی ما نیز بر همین اصل است و با هرگونه اقدامی که منجر به ادامه و تشدید درگیری شود مخالفیم.

دکتر امیر عبداللهیان با رد اتهامات بی اساس اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا علیه کشورمان مبنی بر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین، همزمان با خروج بایدن به سرزمین های اشغالی فلسطین چنین ادعاهایی را مطرح کرد. با توجه به اهداف و اهداف سیاسی مشخص Read.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: موضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی در مخالفت با جنگ و حمایت از توقف جنگ مبتنی بر معیار دوگانه ای مانند رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران به تلاش های خود برای پایان دادن به جنگ و حل بحران سیاسی اوکراین ادامه می دهد.

دکتر امیر عبداللهیان اظهار داشت: تهران آمادگی توسعه و گسترش روابط همه جانبه با کیف اعم از اقتصادی و کشاورزی را دارد.

دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این گفتگوی تلفنی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل مخالفت با جنگ تاکید کرد: از تداوم ارتباط وزرای امور خارجه ایران و اوکراین که حتی در روزهای سخت برقرار شد قدردانی می کنیم. از آغاز جنگ

بیشتر بخوانید  "اهواز" ، پادشاهی پلنگ ها روز جدید

وزیر امور خارجه اوکراین افزود: با شما موافقم که نباید اجازه دهیم اتهامات دیگران به روابط دوستانه کی یف و تهران خدشه وارد کند.

وزیر امور خارجه اوکراین از آمادگی خود برای گسترش همه جانبه روابط فیمابین خبر داد و همچنین از آمادگی کی یف برای گشودن فصل جدیدی در روابط با تهران خبر داد.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت جنگی کشورش از تلاش های تهران برای کمک به برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین از دکتر امیر عبدالاخیان برای سفر به این کشور دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید