منطقه آزاد تجاری منشا توسعه قصرشیرین و استان کرمانشاه است



سعید محمد روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه دفتر منطقه آزاد قصرشیرین با تبریک ایام ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم به قصرشیرین سفر کرد و افزود: از امروز کلید منطقه آزاد قصرشیرین به عنوان منطقه آزاد تجاری پانزدهم به مدیرعامل این منطقه ارائه می شود تا در راستای رونق این منطقه باشد.

وی بعداً در حاشیه بازدید از مرز پرویژان در جریان روند صادرات و مبادلات مرزی در این مرز رسمی قرار گرفت.

نماینده ویژه رئیس جمهور در ادامه با حضور در منزل شهید یدالله صادقی از شهدای نیروی انتظامی که در سال 67 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، گفت: از طرف رئیس جمهور برای سلام و احوالپرسی به قصرشیرین آمده ام. خانواده شهدا

فرماندار قصرشیرین نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: قصرشیرین شهر ایثار و شهادت و سربلندی است و به فرموده مقام معظم رهبری بخشی از کشور ایران است و ما از خدمت رسانی به مردم استقبال می کنیم. نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد کشور که امروز در حضور شهدا و دیدار با خانواده های رزمندگان جانباخته به آرمان های نظام و انقلاب تجدید وفاداری کردند. .

«محمد حیدری» ابراز امیدواری کرد که همه ما در راه شهید جلیل القدر راه سعادت را طی کنیم.

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: قصرشیرین جدای از تقدیم شهدا به نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس با تشکیل سازمان ها و نهادها و بسیج عشایری در این شهرستان به دفاع از منطقه پرداخت.

بیشتر بخوانید  رضایت مردم و میزان استقبال اجتماعی باید در اولویت مجلس باشد

حیدری افزود: امروز با حضور مردم و نیروهای این منطقه مرزی در این شهرستان که مشارکت بسیار قابل قبولی در صحنه های سیاسی و انتخابات داشتند، هزاران هکتار از منابع و اراضی این شهرستان آلوده به مین است. خوشبختانه امروز تمامی میادین مین پاکسازی و به زمین کشاورزی تبدیل شده است.

وی افزود: زمین های پاکسازی شده به باغ و بازارچه مرزی تبدیل شده است که این یکی از موهبت های نظام جمهوری اسلامی ایران است و البته در سطح شهرستان معایبی نیز وجود دارد که مردم این شهرستان از حضور شما به عنوان احساس می کنند. نماینده رئیس جمهور و به عنوان نماینده رئیس جمهور، رئیس شورای مناطق آزاد تجاری کشور از انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد کسرشیرین قدردانی کرد.

وی گفت: در خانه این شهید قول می دهیم برای توسعه و عمران شهرستان کسرشیرین متحد باشیم و هدف همه دولت مردمی و شخص رئیس جمهور حل بحران معیشتی و اشتغال است که وجود دارد. در کرمانشاه.” استان”.

حیدری ادامه داد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می تواند بستری برای توسعه در غرب کشور باشد و در آن سوی مرز شمال عراق و اقلیم کردستان را داریم که بازار بکر کالاهای ایرانی است. جمهوری اسلامی می تواند از آن استفاده کند، ما دولت مرکزی عراق را در آن سوی مرز خسروی داریم که بازار بزرگی است.

وی افزود: از طریق پرویزکان و اقلیم کردستان عراق می توانیم به اروپا دسترسی داشته باشیم زیرا نزدیک ترین مرز به مسیر اروپا را داریم و مرز پرویزکان دارای جاده ترانزیتی است و در گذشته از این مسیر استفاده می شده است.

بیشتر بخوانید  سرعت اینترنت در دولت سیزدهم باز هم کاهش یافت

باید بگویم؛ سعید محمد به نمایندگی از رئیس جمهور به همراه شورای اداری و امنیتی قصرشیرین امروز در ورودی قصرشیرین با حضور بر مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. برگزار شد.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین از 25 اردیبهشت سال گذشته به منطقه آزاد تجاری رسمی تبدیل شد.

شهرستان مرزی کسرشیرین با بیش از 27 هزار نفر در غرب کرمانشاه دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که در طول این مرز 2 گذرگاه رسمی پرویزخان و خسروی وجود دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و کردستان انجام می شود. دولت مرکزی عراق واقع شده است. این 2 مرز کامل است.

آیرین

دیدگاهتان را بنویسید