لویی ویتون با نام اختصاری LV یک خانه مد فرانسوی است که در سال 1854 توسط لویی ویتون تاسیس شد.
این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس از جمله: کالاهای چرمی، پوشاک آماده، کفش، ساعت، جواهرات، لوازم جانبی، عینک آفتابی و کتاب را تولید و عرضه می کند.
برند لویی ویتون یکی از پیشتازان صنعت مد جهانی است که محصولات خود را از طریق بوتیک های مستقل، فروشگاه های زنجیره ای و وب سایت شرکت به فروش می رساند.
لویی ویتون به مدت شش سال متوالی (2006-2012) به عنوان با ارزش ترین برند لوکس در جهان شناخته شده است. ارزش این برند در سال 2012 25.9 میلیارد دلار برآورد شده است. از سال 1989، تجار فرانسوی؛ برنارد آرنو که در حال حاضر ثروتمندترین فرد اروپاست، مالک برند لویی ویتون است. او 42 درصد از سهام این شرکت را از طریق شرکت L&M خود در اختیار دارد.
تاریخ
در سال 1854 لویی ویتون که پسر یک نجار بود این شرکت را تأسیس کرد.[۷] لویی با ساخت چمدان، کیف، کیف مسافرتی و لوازم مسافرتی نامی برای خود دست و پا کرده است. در آن زمان فقط افراد بسیار ثروتمند می توانستند در تعطیلات سفر کنند.
در سال 1892، لویی ویتون درگذشت و مدیریت شرکت به پسرش واگذار شد. جورج ویتون پس از مرگ پدرش در سال 1893 در نمایشگاه جهانی شیکاگو شرکت کرد و کمپینی را برای تبدیل شرکت به یک شرکت جهانی آغاز کرد. در سال 1896، این شرکت طرح افسانه ای خود را منتشر کرد و آن را در سراسر جهان به ثبت رساند.
لویی ویتون
این شرکت در بازه زمانی 1936 تا 2000 از شکل و مدل چرم خود در تمامی محصولات خود از کیف پول های کوچک گرفته تا چمدان های بزرگ استفاده می کرد، اما برای توسعه تولید در سال 1959 چرم مورد استفاده در محصولات خود را کمی نرم کرد. . ، برای سهولت استفاده از کیف پول و کیف.
سال 1987 سال ایجاد L&M بود. امسال، لویی ویتون و 2 شرکت Chandon و Hennessy برای تولید کالاهای لوکس باکیفیت با هم متحد شدند. در سال 88 و پس از این ادغام، سود 49 درصد بیشتر از سال قبل بود.
با ورود به دهه 1990، ایو کارسل به عنوان مدیر LV منصوب شد و در سال 1992 اولین فروشگاه های این برند در چین. هتل پالاس در پکن افتتاح شد.
در سال 1997، لویی ویتون اولین مجموعه لوازم التحریر خود را ارائه کرد. در سال 1988، این شرکت مارک جیکوبز را به عنوان مدیر هنری خود منصوب کرد.
افتتاح اولین فروشگاه در آفریقا؛ در مراکش در سال 2000 و در نهایت حضور در جشنواره بین المللی فیلم در ونیز. ایتالیا آخرین فعالیت این شرکت در قرن بیستم بود.
در سال 2004، لویی ویتون 150 سالگی خود را جشن گرفت. در همان سال فروشگاه هایی در نیویورک، سائوپائولو، ژوهانسبورگ و شانگهای افتتاح شد. در سال 2005، او فروشگاه خود را در شانزلیزه، بزرگترین فروشگاه جهان، بازگشایی کرد و مجموعه ساعت های اسپیدی را راه اندازی کرد.
نام تجاری
در قرن نوزدهم، زمانی که صنعت گردشگری یک ایده کاملا جدید بود، این تفاوت حتی بیشتر شد.
ایو کارسل، مدیرعامل فعلی لویی ویتون
تولد ویتون نوید آغاز زندگی مدرن را می دهد. تصادفی نیست که تولد برند لویی ویتون در اواسط قرن نوزدهم اتفاق افتاد، زمانی که ماهیت سفر در حال تغییر بود.
این گسترش تولید به جای تضعیف نام برند، آن را تقویت و تقویت کرد. کالاهایی با لوگوی معروف LV در همه جا از بلوارهای پاریس و خیابان های لندن و نیویورک گرفته تا بازارهای هند و چین (جایی که لویی ویتون شناخته شده ترین برند اروپایی بود) تقاضای زیادی داشت. در سال 1989، لویی ویتون دارای 130 فروشگاه بود.
بخشی از این تمایل و اشتیاق مردم به دلیل تایید و حمایت سلبریتی ها از این برند بود. در زمان حیات لویی ویتون، امپراطور یوژنی مشهورترین مشتری محصولات برند LV بود. بسیاری از ستاره های مشهور سینما و مهاراجه های ثروتمند در نیمه اول قرن بیستم مشتریان پسر لویی ویتون بودند.
بعدها، بیشتر عکسهای آدری هپبورن، در اوج شهرت، کیفها و چمدانهای لویی ویتون را نیز به نمایش گذاشتند. اما راز واقعی موفقیت برند لویی ویتون کنترل بود. این برند همه چیز را از طراحی گرفته تا پخش و پخش به تنهایی انجام داد. این کار نه تنها کیفیت محصول را تضمین می کرد، بلکه به معنای “سود ناخالص” تا 45 درصد بود. یعنی سودی که بسیار بیشتر از نزدیکترین رقبای خود بود. لویی ویتون با این کنترل توانست بین تصویر یک برند لوکس و طرز فکری مبتنی بر تولید انبوه و بازاریابی رابطه برقرار کند.
کمپین تبلیغاتی
لویی ویتون از روش ها و تکنیک های بازاریابی انبوه، مانند تایید افراد مشهور و حمایت های مالی رویدادهای ورزشی سود می برد. این کمپین جهانی تبلیغات چاپی و بیلبوردهای ویتون؛ از سال 2003 راه اندازی شده است، بازیگران سینما، خوانندگان و افراد مشهور در آن شرکت و تبلیغ می کنند و هدف کلی این کمپین حمایت از برند لویی ویتون است. )
معروف ترین حامیان لویی ویتون در این کمپین؛ از جمله آنها می توان به اسکارلت جوهانسون، جنیفر لوپز، کانیه وست، آنجلینا جولی، شان کانری، هیدن کریستنسن، استفانی گراف، سلنا گومز، کاترین دونو و مدونا اشاره کرد.
این شرکت در 2 آگوست 2007 از میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در یک کمپین تبلیغاتی استفاده کرد!
آمار
برند لویی ویتون یکی از با ارزش ترین برندهای دنیاست. طبق مطالعه سال 2009 توسط Millward Brown، Louis Vuitton بیست و نهمین برند ارزشمند دنیا بود، پس از Gillette و جلوتر از Wells Fargo. در سال 2012، برای ششمین سال متوالی، در لیست منتشر شده توسط Millward; لویی ویتون با ارزشی بالغ بر 24.3 میلیارد دلار به عنوان قدرتمندترین برند در زمینه کالاهای لوکس معرفی شده است. )
بزرگترین فروشگاه لویی ویتون در لندن واقع شده است. لویی ویتون که دارای سیزده کارگاه تولیدی، مرکز حمل و نقل بین المللی، بیش از 200 بوتیک انحصاری در 65 کشور جهان و بیش از 13 هزار کارمند است و بزرگترین برند لوکس جهان است، در سال 2012 به درآمد 3.2 میلیارد دلاری دست یافت.
منبع: ویکی پدیا