گفتگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا و امیر قطر در خصوص توسعه روابط دوجانبه



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تلفنی گفت وگو کرد و به گفته دیوان امیر قطر، دو طرف در مورد روابط راهبردی میان خود گفتگو کردند. کشورها. کشور و مسیرهای توسعه آن» مورد بحث قرار گرفت.

در بیانیه دادگاه امیری قطر آمده است که در این گفتگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه و جهان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین، این تماس تلفنی در حالی انجام شده است که قرار است امیر قطر و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فردا (جمعه) در شهر جده عربستان در قالب دیدار آمریکایی و عربی با یکدیگر دیدار کنند.

الخلیج آنلاین در ادامه نوشت: قطر و آمریکا روابط رهبری به ویژه در زمینه های نظامی و امنیتی دارند و قطر میزبان پایگاه نظامی «العدید» به عنوان بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خارج از این کشور است.

همانطور که کاخ سفید مدعی شد، جو بایدن در این سفر در تلاش است تا با حضور کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی یک توافق منطقه ای برای مقابله با آنچه “تهدید ایران” می خواند، ایجاد کند. در همین راستا در چند روز گذشته شاهد گفتگو و تبادل پیام بین رهبران منطقه بوده ایم، اما بنا به گفته رسانه های عربی و عبری و نظرات مقامات کشورهای مختلف، چنین ائتلافی نمی تواند تشکیل شود. حداقل در زمان حاضر

بیشتر بخوانید  پرداخت حقوق های نجومی در مناطق آزاد رد شده است

دیدگاهتان را بنویسید