اوپنهایمر، رئیس میلیاردر شرکت استخراج الماس De Beers


اوپنهایمر، رئیس میلیاردر شرکت استخراج الماس De Beers

نیکی اوپنهایمر یک میلیاردر اهل آفریقای جنوبی است که در سال 2010 با ثروت 5 میلیارد دلاری در رتبه 154 فهرست فوربس قرار دارد. او رئیس شرکت معدن الماس دی بیرز و شرکت زیرمجموعه آن شرکت تجارت الماس است. او همچنین دارای سهام بزرگی در شرکت غول پیکر حفاری Anglo American است که در سال 1917 توسط پدربزرگش تأسیس شد. نیکی اوپنهایمر و خانواده اش ذخیره کاوالو در کالاهاری را کنترل می کنند.

نیکلاس اف. اوپنهایمر در 8 ژوئن 1945 در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او پسر هری اوپنهایمر و نوه ارنست اوپنهایمر، اولین نسل از خانواده است که از سال 1929 رئیس De Beers در آفریقای جنوبی است. این شرکت در سال 1888 توسط سیسیل جان رودز تاسیس شد.

پدربزرگ نیکی، سر ارنست اوپنهایمر (1880-1957)، یک کارآفرین در معدن طلا و الماس بود. او در آلمان متولد شد و پسر یک تنباکوفروش معروف بود و در 17 سالگی تجارت خود را آغاز کرد و به شرکت دلالی الماس دانکلزبولر در لندن پیوست. تلاش های چشمگیر او رئیسش را تحت تاثیر قرار داد، بنابراین در سال 1902، زمانی که ارنست تنها 22 سال داشت، به عنوان نماینده شرکت در نقش خریدار به آفریقای جنوبی فرستاده شد.

در نهایت به سمت شهرداری ارتقا یافت. ارنست اوپنهایمر در سال 1927 رئیس شرکت De Beers شد و توانست تا زمان بازنشستگی خود یک انحصار و امپراتوری الماس در صنعت الماس جهان ایجاد کند. پس از مرگ او، تجارت او به پسرش هری اوپنهایمر (1908-2000) رسید. پس از اتمام مدرسه در ژوهانسبورگ، هری به مدرسه Charterhouse در انگلستان رفت. سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و در سال 1931 از این دانشگاه در رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد فارغ التحصیل شد. او 25 سال رئیس انگلو امریکن و 27 سال رئیس De Beers بود. وی به ترتیب در سال های 1982 و 1984 از این دو شرکت بازنشسته شد.

بیشتر بخوانید  نقاشی های لادن طباطبایی، سری 3

دی بیرز در حال حاضر بزرگترین تولید کننده الماس در جهان است. این شرکت دارای تخصص منحصر به فردی در زمینه اکتشاف، استخراج و بازاریابی الماس در جهان است. به لطف مشارکت با سایر شرکت ها، Deubiers در حال حاضر در بیش از 20 کشور در 6 قاره فعالیت می کند و بیش از 20000 کارمند دارد. درآمد شرکت De Beers در سال 2009 حدود 6.8 میلیارد دلار برآورد شد.

نیکی اوپنهایمر در مدرسه هارو انگلستان تحصیل کرد، سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. اوپنهایمر سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در این دانشگاه گرفت. در سال 1968 با دختر یک صنعتگر بزرگ به نام هیلی لاش، استرلی لاش ازدواج کرد. در همان سال به عنوان دستیار شخصی کارگردان به شرکت انگلو امریکن پیوست و سپس در بخش طلا و الماس شرکت مشغول به کار شد. او 18 ماه را در دفتر لندن گذراند و در سال 1975 به ژوهانسبورگ بازگشت تا به بخش طلای این شرکت بپیوندد.

در سال 1974 اوپنهایمر به عنوان مدیر Anglo American و در سال 1978 به عنوان رئیس De Beers انتخاب شد. در سال 1981 به عضویت کمیته اجرایی شرکت انگلو امریکن منصوب شد و در سال 1983 به سمت معاونت این شرکت منصوب شد.

در سال 2001، اوپنهایمر از سمت نایب رئیس شرکت استعفا داد و تنها به عنوان مدیر غیر اجرایی هیئت مدیره آن باقی ماند.
در سال 2003، نیکی اوپنهایمر اولین فردی بود که دکترای افتخاری را از Technonikon دریافت کرد. در سال 2004، او مدال افتخار ریاست جمهوری را از رئیس جمهور بوتسوانا، فستوس گونتبانی موگای دریافت کرد. نیکی اوپنهایمر در ژوهانسبورگ زندگی می کند. او در حال حاضر یک فرزند دارد.

بیشتر بخوانید  30 متن غم انگیز برای تسلیت شهادت امام جواد (ع)


دیدگاهتان را بنویسید