تبریک های جنجالی سلبریتی ها به پسر شدن شهره لرستانی



آنچه دیگران می خوانند:

شهر لرستانی در 10 خرداد 1345 در تهران به دنیا آمد شهر لرستانی پدرش قاضی بازنشسته و مادرش بازنشسته فرهنگی است. چند دقیقه پیش شهر لرستانی او تغییر جنسیت را در صفحه خود اعلام کرد.

شهر لرستانی

او در این باره نوشت: من ترانه هایی هستم که در تنهایی گوش می دهم… همه اشکی هستم که در تمام عمرم در نهان ریخته ام… دردهایی که کشیده ام… همه تلخم. و تجربیات شیرین، تمام اتفاقات زندگی… آنهایی که فقط برای من اتفاق افتاده، من هستم، من هستم… من…، همه انتخاب هایم،… در تمام لحظاتی که روی این زمین زندگی کردم. .. این منم، من که بالاخره جای زخم وجودم به هم پیوسته… حالا… جزئی از وجودم شد، تمام زندگیم… کنارم بمون تا با هم باشم ما هم پیر میشیم.. با پاهای خسته ام و با دل شکسته… و صدایی از اعماق کودکی مرا صدا زد، آواز خواند: عیادت می کنیم و برمی گردیم به جار… مازیار… خدا نام ها را می فرستد.

شهر لرستانی

پی نوشت: بعد از سردرگمی های فراوان… و تلاطم پشت آشفتگی… و… انسان حتی در لحظه مرگ امکان تولد دوباره دارد… یک سری خوشبختی.

اینکه من زنده ام و ماموریتم مرا زنده نگه داشته است

مازیار لرستانی در سال 1345 با نام شهره صالحی لرستانی در تهران متولد شد و فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید  حاجی موسایی به فینال راه یافت

شهر لرستانی

وی همچنین در سال 1369 فارغ التحصیل شد و در سال 1373 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته فیلمنامه نویسی از مرکز آموزش فیلمسازی اسلامی در مجتمع سینمایی باغ فردوس دریافت کرد. بازی در تئاتر را از سال 1364 با نمایش های دانشجویی مانند «آدم برفی»، «زیبایی بی عطنا»، «من به باغ عرفان»، «اجاک»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعید» تجربه کرد و تا سال 1369 ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «پوتربا» به کارگردانی علیرضا داودنژاد آغاز کرد.

شهر لرستانی

وی از سال 1366 تاکنون 17 تئاتر حرفه ای را در تیتشار کارگردانی کرده است که از آن جمله می توان به “خصیص کده روگافورد”، “گالری”، “پرده ها”، “عقاب”، “داش آکل”، “آنتیگونه”، “متوری”، “شرکت تئاتر” اشاره کرد. «طرخ در عقرب نقش کمار، «زندگی دوگانه» و «پیک نیک در میدان جنگ» را بازی کرد. نمایشنامه «سلطان مار» نوشته بهرام باجزایی یکی از موفق ترین نمایش های تئاتر دهه هفتاد در میان آثار اوست. او همچنین برنامه تلویزیونی Into the Skin of a Lion نوشته شان اوکیسی را برای شبکه چهار کارگردانی کرد.

شهر لرستانی

از جمله آثاری که وی به عنوان نویسنده در آنها حضور داشت می توان به مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضی برومند و فیلم «ماموریت آقای شادی» و چند تله فیلم دیگر اشاره کرد. از جمله آثاری که او نوشت و کارگردانی کرد، چند فیلم کوتاه و تله فیلم بود که لرستانی در روز چهارشنبه 31 تیر 1401 تغییر جنسیت را تایید کرد و نام مازیار را برگزید.

شهر لرستانی

دوران کودکی

یکی از مزاحمت هایی که من و برادرم در تابستان داشتیم، رفتن به خواستگاری با پدرم بود.

بیشتر بخوانید  واکنش آمریکا به اظهارات امیرعبداللهیان درباره پهپادهای ایرانی

وقتی مشتری ها می آمدند زیر میز پدرمان پنهان می شدیم و مخفیانه از شکاف میز آنها را تماشا می کردیم و به حرف هایشان گوش می دادیم. عشق ما دعوای زن و شوهری بود.

شاید دیدن مادرم که روسری و کلاه بر سر داشت و هر روز سر کار می رفت، تصویر زنی را که در کودکی من و خواهر بزرگترم شکل گرفت، به یک زن کارگر تبدیل کرد. فکر نمی کردیم چیزی به نام خانه دار وجود داشته باشد، خانم لرستانی لیسانس کارگردانی تئاتر و فوق لیسانس فیلمنامه نویسی دارند.


دیدگاهتان را بنویسید