تازه ترین گزارش ها از قیمت مسکن



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خانه در سال گذشته افزایش یافته است. اندازه قیمت خانه این موضوع فشار زیادی به مستاجران وارد می کند. خوشبختانه طبق آخرین آمار قیمت خانه در ماه گذشته نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است. بهتر است مسئولان برای تثبیت قیمت مسکن چاره ای بیندیشند زیرا مسکن یکی از سرمایه های مهم شهروندان است. اندازه قیمت خانه قدرت خرید خانوارها را کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه 1401 به حدود 13.9 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل 32.3 و 171.9 درصد افزایش نشان می دهد.

میانگین قیمت خرید یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی تهران در خردادماه 39 میلیون و 41 هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل 8.4 درصد افزایش نشان می دهد. و اینکه علیرغم اینکه پارسال ماهانه دو رقمی افزایش قیمت آپارتمان داشتیم.

همچنین این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل 32.8 درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه خرداد 1400 (معادل 56.6 درصد) کمتر بوده و حکایت از کندی نقطه به نقطه رشد دارد. افزایش قیمت آپارتمان در خرداد 1401.

اداره سیاست و تحقیقات اقتصادی بانک مرکزی امروز گزارش «توسعه بازار مسکن شهر تهران در خرداد 1401» برگرفته از آمار خام سامانه ثبت معاملات املاک کشور را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید  بازتاب فعالیت های مشاوره فرهنگی در مجله Foro در ژاپن

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در خرداد 1401 به حدود 13.9 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل 32.3 درصد و 171.9 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی از روند معاملات بازار مسکن در خردادماه که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی در شهر تهران ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره معامله است که نسبت به ماه قبل ۳۲.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه ۱۷۱.۹ درصد معامله شده است. سال قبل نمایش داده می شود.

متوسط ​​قیمت خرید یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 39 میلیون و 410 هزار تومان است که نسبت به ماه قبل و همچنین نسبت به ماه مشابه قبل از آن 8.4 درصد افزایش نشان می دهد. سال، که معادل 32.8 درصد افزایش نسبت به رشد نقطه به نقطه ژوئن است.

بیشترین معاملات انجام شده با توجه به عمر ساختمان در ساختمان های تا 5 سال ساخت بوده که 30.1 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است. منطقه 5 نیز همانند هر ماه با 14.4 درصد معاملات بیشترین سهم را در معاملات مسکونی داشته است.

منطقه یک با میانگین قیمت یک مترمربع بنای مسکونی معادل هر متر مربع 81 میلیون و 110 هزار تومان گران ترین منطقه تهران بود. منطقه 19 با میانگین قیمت هر متر مربع 19 میلیون و 590 هزار تومان ارزان ترین منطقه بود.

بررسی شاخص اجاره بهای آپارتمان های اجاره ای در تهران در خردادماه نسبت به ماه قبل 46.5 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 51.2 درصد رشد نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  تنها راه نجات کشور جستجو است

به طور کلی مسکن یکی از کالاهای مهم و سرمایه ای در تمام دنیاست. برای این منظور دولت ها برنامه های زیادی برای توسعه مسکن ایجاد خواهند کرد. همچنین کشورهای میزبان از مسکن به عنوان ابزار استخدام استفاده می کنند. در این مقاله به مقایسه قیمت مسکن در ایران و سایر کشورها می پردازیم. مبنای محاسبه قیمت سازه های اجرا شده در تهران مانند پروژه سهام توانمندسازی ارتش است.


دیدگاهتان را بنویسید