اعتقاد ما افزایش حقوق بازنشستگان براساس مصوبه شورای عالی کار است



آنچه دیگران می خوانند:

نشست خبری میرهاشم موسوی مدیرکل سازمان بیمه های اجتماعی به مناسبت هفته بیمه اجتماعی با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ابتدای این جلسه به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: امروز این سازمان با بیش از 18 نوع خدمات بیمه ای و فعالیت اقتصادی با بیش از 140 هزار کارمند و بیمه 45 میلیون نفری تقریبا بزرگترین سازمان در کشور است.

میرهاشم موسوی با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی 53 درصد جامعه را پوشش می دهد، گفت: سازمان بیمه اجتماعی امروز با بیش از 50 هزار طرف قرارداد بزرگترین شریک کادر درمانی محسوب می شود. امسال سیاست های تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را داریم که یکی از راه های اصلی حل مشکل تامین اجتماعی و رفع تهدیدات صندوق هاست.

وی به شرایط این سازمان در زمانی که 9 ماه پیش سمت مدیرکلی را به وی سپرد و اظهار داشت: در ابتدای کار تیم مدیریتی جدید با انباشت بدهی های اجتماعی مواجه بودیم. امنیت نسبت به بانک ها و مراکز درمانی به گونه ای است که ما به غیر از ابربدهکاران بانک ها مورد توجه قرار گرفتیم و وضعیت سلامت مردم نیز به دلیل خرابی دفترچه و اجرای نشدن طرح دفترچه های الکترونیکی بیمه نامناسب بود.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بیش از 50 درصد مستمری ها در کشور ما بازنشستگی پیش از موعد است که باعث کاهش ضریب حمایتی صندوق و توان مالی صندوق تامین اجتماعی و کاهش درآمد صندوق شد.

موسوی با اشاره به جایگاه سرمایه گذاری در تامین مالی صندوق خاطرنشان کرد: در گذشته کل شرکت های شستا حدود شش درصد از پرداخت های صندوق بیمه اجتماعی را پوشش می دادند و امروز سه برابر این رقم یعنی 18 درصد برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای ما بر اساس اصل 29 قانون اساسی این بود که کل جمعیت را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و طرح های بیمه خانواده و دانش آموزی در این راستا ایجاد شد، گفت: خوشبختانه یک میلیون نفر در سال جاری به پوشش بیمه ای اضافه شدند. سال گذشته که 700000 مورد آن در شش ماه گذشته رخ داده است. همچنین 30 هزار دانشجوی دولتی به تعداد بیمه شدگان اضافه شده است و در نظر داریم یک میلیون نفر را به بحث هدف سال آینده اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید  والیبال ایران شکست؛ از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم

میرهاشم موسوی با اشاره به افتتاحیه های پیش رو گفت: انشالله در هفته جاری افتتاح تعدادی پروژه در مناطق فقیرنشین خواهیم داشت که در این مدت توسعه بیمه بیماری های خاص و داروهای خاص اضافه شده به لیست را رونمایی می کنیم. بیمه شده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: خدمات سرپایی و درمانی به ویژه مستمری بگیران بالای 65 سال را بدون پرداخت اضافه ارائه کردیم. همچنین درخواست وام کرز الحسن در سال جدید از هفت میلیون تومان به 12 میلیون افزایش یافت.

وی درباره سرمایه گذاری صندوق های این سازمان نیز خاطرنشان کرد: سود کل شستا 45 درصد افزایش یافت که به 44 هزار میلیارد تومان رسید. البته این تعداد نباید کافی باشد. مبارزه با فساد و مخالفت با رانت خواری و سلب مالکیت از دارایی های سازمان نیز یکی از اهداف ما است که یکی از موارد مهم نظام است و در این راستا سامانه هایی را برای افشا و شفاف سازی آماده کرده ایم و تاکنون 100 مورد تخلف شناسایی شد که از این تعداد 20 پرونده در ارتباط با فساد در تامین اجتماعی و شستا به مراجع قضایی ارجاع شد.

موسوی همچنین اپلیکیشن موبایلی «تامین اجتماعی من» را معرفی کرد که از طریق آن خدمات شخصی مرتبط با اطلاعات بیمه ای در دسترس است.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیمات قانونی بازنشستگان پیش از موعد در لیست مستمری بگیران قرار می گیرد، علیرغم اینکه بحث دولت و مجلس در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان پس از مصوبه اخیر دولت به پایان نرسیده است؟ وی گفت: دولت بر اساس اختیارات قانونی خود تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان گرفته است و مصوبه دولت را بر اساس قانون اجرا کردیم. اگر دستور افزایش حقوق را در پروفایل ها قرار نمی دادیم، مستمری بگیران به همان میزان افزایشی که مدت ها پیش توسط دولت مصوب شده بود نمی رسیدند و در غیر این صورت به جای عجله، کمی کند عمل می کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: قطعاً در صورت اصلاح یا تغییر مصوبه دولت و یا یکسان سازی یا تغییر دیگری، با پرداخت مابه التفاوت و تغییر تصمیمات به راحتی از طریق سامانه الکترونیکی آن را تغییر خواهیم داد. “

موسوی درباره مصوبه اخبار مجلس در خصوص بازرسی و تحقیق و تفحص از شستا گفت: از تحقیق و تفحص از شستا استقبال می کنیم و از ابتدا هم گفتیم که برای نمایندگان فرش قرمز پهن می کنیم اما مجلس تاکنون این موضوع را انجام نداده است. موضوع خاصی یا تیمی را برای بازرسی معرفی کرد، اما از آنجایی که شستا گسترده است، قطعاً به کمک نهادهای دیگری مانند مجلس نیاز داریم.

بیشتر بخوانید  نحوه بهره‌برداری از دارایی‌های آزادشده در اختیار ایران است/ زندانیان آمریکا هنوز در ایران هستند

وی با اشاره به مشکلات زیان دهی در شستا گفت: برخی از شرکت های زیان ده در دوره مدیریت قبلی در لیست واگذاری تامین اجتماعی قرار داشتند که شرکت های سوددهی مانند پتروشیمی امام خمینی شازند در استان مرکزی را جایگزین آنها کردیم که در مجموع حدود 73 هزار میلیارد تومان که از دولت به عنوان بخشودگی بدهی دریافت کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه از عنوان فوق بدهکار تامین اجتماعی خارج شده ایم، تصریح کرد: 88 هزار میلیارد تومان از بدهی بانک رفاه را پرداخت کرده ایم و اکنون به جای اینکه ابر بدهکار باشیم. یک فوق بدهکار دولت و کارفرمایان. حدود 40 هزار میلیارد تومان از کارفرمایان بدهکار هستیم و امیدواریم پس از فروکش شدن موج رکود کرونا، کارفرمایان بدهی بیمه را پرداخت کنند.

وی در خصوص تعامل دولت و سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: طبق حسابرسی 360 هزار میلیارد تومان در سال 1398 از دولت بدهکار هستیم که دولت قبول نمی کند و باید در نهایت رقمی را به توافق برسانیم. این منطقه.

موسوی با بیان اینکه با همکاری دولت و وزارت کار باید قانون بازنشستگی را با اصلاحات پارامتریک و شاخصی در سن و سابقه بازنشستگی تکمیل کنیم که در صحن مجلس مطرح می شود، تصریح کرد: این اصلاحات در سن و سال بازنشستگی به صورت شاخص و پارامتریک انجام می شود. ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی در بحث مجمع اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما برای اصلاح موافقت دولت بر اساس قانون تامین اجتماعی (مواد 96 و 111) همین افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان برای سایر سطوح است، گفت: زمانی که در حوزه اجتماعی بحث کردیم. هیئت مدیریت حراست، به دولت اطلاع دادیم، به این رقم و تصمیم قانونی شورای عالی کار اعتقاد داشتیم.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی، پس از تصمیم دولت، رئیس‌جمهور شخصا دستور داد برای پرداخت حقوق بازنشستگان چاره‌اندیشی شود. ما معتقدیم این افزایش براساس مصوبه شورای عالی کار است. قول می دهیم برای احقاق حقوق بازنشستگان تا آخر پیگیر باشیم.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان جریمه کارفرما برای بیمه در حمایت از تولید که شامل 150 هزار کارگاه بود چشم پوشی کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به انتصابات در سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: 90 درصد انتصابات ما در سازمان تامین اجتماعی بوده و سیاسی نبوده است. البته طبیعی است که برخی از مدیران جوان ناراحت می شوند و حتی دستور می دهند اخبار و گزارش هایی در رسانه ها به ما حمله کنند اما این خللی در تصمیم گیری ما ایجاد نمی کند و می دانند مسیر بدی را انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید  فرم های كابینه مخفی ابراهیم رئیسی / پاسخ لابی و درخواست های دولت آینده

میرهاشیم موسوی درباره نظارت بر حقوق بازنشستگان پس از تصویب افزایش 10 درصدی مستمری سایر رده ها گفت: اولین فردی که در اعتراض به مصوبه هیات دولت به بحث حقوق بازنشستگان واکنش نشان داد شخص رئیس جمهور بود. . در این میان کمیسیون تطبیق مجلس نیز مشکلاتی را مطرح کرد و یکی از روسای من امروز همچنان به موضوع تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان مشغول بود.

وی درباره مبارزه با فساد در شستا گفت: در سال های 95 و 94 فساد در یکی از شرکت های شستا صورت گرفت و آن فساد به صورت خانوادگی انجام شد و برای آن پرونده قضایی تشکیل شد. در جریان این فساد مفسد قصد داشت یک شرکت 60 میلیارد تومانی به ما بدهد و ما همچنان پیگیر این قضیه بودیم که متوجه شدیم می خواهد همان شرکت را 300 میلیارد تومان بفروشد، این کار را کردیم و جلوی آن را گرفتیم.

موسوی اضافه کرد: واقعیت این است که برای شستا به قوه قضاییه جداگانه نیاز داریم. به عنوان مثال 10 سال پیش 900 میلیارد تومان توسط شرکت نفت خارجی امضا شد و پول آن گرفته شد، اما معامله را نبست. از این دست موارد زیاد است و به نوعی اموال مردم در شستا در گذشته مورد سرقت قرار گرفته است!

مدیر کل سازمان صنفی درباره سختی کار خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگارانی که در صندوق بیمه هنرمندان عضویت دارند مشمول مشاغل سخت و زیان آور نیستند اما در صورت داشتن کارفرمای ثابت خارج از این صندوق مشمول می شوند. به مشاغل سخت و زیان آور، زیرا خبرنگارانی که عضو صندوق هنرمندان هستند، شغل آزاد دارند و مشمول قانون کار نیستند، او می خواهد در مشاغل سخت و زیان آور باشد.


دیدگاهتان را بنویسید