خبر مهم مدیرعامل سازمان بیمه اجتماعی مستمری بگیران



به گزارش سلام نو، میرهاشم موسوی در پاسخ به گلایه ها و انتقادات مستمری بگیران غیرحداقلی در خصوص نحوه افزایش حقوق در سال جاری، اظهار داشت: ما به عنوان سازمان تامین اجتماعی کاری را که طبق قانون باید انجام می دادیم انجام دادیم و آن هم همان مسیری که تا کنون طی کرده ایم

وی افزود: در ماده 96 قانون تامین اجتماعی مقرر شده است که میزان افزایش غیرحداقل دستمزد براساس هزینه معیشت تعیین و سپس به تصویب هیأت وزیران می رسد و اجرا می شود. در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نیز آمده است که حداقل افزایش دستمزد کارگران حداقل مزد نباید کمتر از حداقل مزد کارگران مصوب شورای عالی کار باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق براساس مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی را پشت سر گذاشتیم و موافقت کمیته بستانکاران تامین اجتماعی را به دولت ارسال کردیم، گفت: این تصمیم بخشی و سازمانی ماست. مصوبه و هیئت مدیره همان مصوبه است و ایشان آن را پذیرفت و به کمیته دولت ارجاع دادند اما الزاماتی که در کمیته دولت مطرح می شود علاوه بر نگاه جزئی ما به تامین اجتماعی و البته قانونگذار هم این را داده است. اختیار کمیته وزیران طبق اصل 96 برای رسیدگی به این ملاحظات و الزامات.

موسوی ادامه داد: پیشنهادی که ارائه کردیم قانون است و همچنین قانونی است که مطالبات باید در دولت دیده شود. هر دو قانون هستند و نمی توانیم یک طرف قانون را ببینیم و طرف دیگر قانون را نادیده بگیریم. خب، تصمیم نهایی در کمیته دولتی با توجه به بحث باقی مانده وجوه و سایر مسائل بین بخشی در اقتصاد کلان و بخش های مختلف گرفته شد. کابینه وجود دارد و همه باید نظر خود را بگویند و تصمیم نهایی را بگیرند.

بیشتر بخوانید  محورهای فیروزکوه و چالوس از اول مرداد ماه مسدود می شود

وی افزود: البته ما در جلسات تخصصی مختلفی که حضور داشتیم نظرات خود را بیان کردیم و توضیحات تخصصی خود را داشتیم. در نهایت تصمیم به افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد گرفته شد. برای سایر سطوح درآمدی دو سطح وجود دارد، اول درآمد زیر 10 میلیون تومان که مشمول افزایش 10 درصدی به اضافه مبلغ ثابت 650 هزار تومان است و دوم، درآمد بالای 10 میلیون تومان که حقوق آنها 10 درصد افزایش می یابد. .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه برای برخی از “سطوح دیگر” که ممکن است حدود 900 هزار مستمری بگیر را شامل شود، این تصمیم برای افزایش دستمزد زیر سوال رفت و آنها اعتراض کردند و اظهار داشت: این موضوع در دولت در حال بررسی است. سپس کمیته اجرای آیین نامه مجلس وارد شد و نظرات خود را اعلام کرد.

موسوی همچنین به تشریح پرداخت غرامت به این قشر از مستمری بگیران پرداخت که پیش از این از سوی سرپرست وزارت حفاظت اجتماعی و در رسانه های خاصی منتشر شده بود، گفت: اکنون این موضوع در دولت در دست بررسی است. ما نمی توانیم بگوییم که کدام الگو را می خواهیم جبران کنیم. ما منتظر تصمیم نهایی برای انجام کارهایی هستیم که طبق قانون باید انجام دهیم و این آمادگی در تامین اجتماعی وجود دارد که هر تصمیمی که گرفته شود طبق قانون عمل می کند و برای این عزیزان اقدام لازم را انجام می دهد. در پرداخت حقوق بازنشستگی

وی در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور اولین فردی بود که پس از طرح این شکایات از سوی بازنشستگان دستور رسیدگی داد. رئیس جمهور نگران بازنشستگان است و به دستور ایشان با معاون اول رئیس جمهور جلسه ای داشتیم که نمایندگانی از بازنشستگان نیز حضور داشتند و قول داده شد که بر اساس دستور رئیس جمهور این موضوع بررسی شود. و تصمیم گرفت.در این بین کمیسیون تطبیق مجلس نیز وارد شد. ما الان بدون مبنای قانونی نمی توانیم کاری انجام دهیم و باید بستر قانونی فراهم شود.

بیشتر بخوانید  هشدار درخصوص همراه بانک های جعلی در گوگل پلی -

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی افزود: به بازنشستگان اعم از دولت و مجلس و ما به عنوان متولی امر اعلام کردم که قطعا تصمیم ما تصمیمی خواهد بود که حق آنها را ادا کند. ما اینجا هستیم تا حقوق بازنشستگان را از اصل ۲۹ قانون اساسی احقاق کنیم، یعنی در دولت سیزدهم مردم که شعار اصلی آن عدالت بود و قطعا این اتفاق خوبی خواهد بود. البته مذاکرات بین دستگاهی است و این حق هیئت دولت است و پس از آن تصمیم از رئیس جمهور دستور داشتیم در آینده نزدیک اقداماتی برای آن افراد انجام شود. / ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید