آیا خودرو در بورس عرضه می شود؟



به گزارش سلام نو، سید جواد جهرمی در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین تصمیم خرید خودرو در بورس کالا توضیح داد: شورای عالی بورس در این باره تصمیم گیری می کند. در همین راستا کمیته فرعی شورا تشکیل شد و اعضای این کمیته که از اعضای اصلی شورای عالی بورس هستند مانند رئیس سازمان بورس، نماینده وزارت حراست، نماينده بانك مركزي، نماينده دادسرا و … همراه با كارشناسان روند عرضه خودرو در بورس را تشكيل مي دهند.

وی با اشاره به اینکه با تصویب شورا، خودرو در بورس عرضه می شود، گفت: در صورت تایید قطعی خودرو در بورس، به احتمال زیاد کلاس خاصی از خودرو عرضه می شود تا یک شرکت. ماشین ها. به عنوان مثال خودروهای با حجم کم عرضه می شوند.

ماجرای عرضه و تعلیق خودروهای استوک چیست؟

بر اساس این گزارش، قرار بود دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در بورس عرضه شود که وزارت حراست دقیقا در روز عرضه در دو نامه این پیشنهاد را لغو کرد و وزیر حراست اعلام کرد که یک ماه و نیم پیش با بورس مذاکره کرده بود، در این مورد بحث شد، اما رویه را جابجا کردند. یادداشت روز قبل در بورس کالا در مورد تعلیق تحویل خودرو در واقع گواه کامل بود. بورس مثل فولاد برای خرید اجناس بدون نام تجاری است من مخالف خرید خودرو در بورس نیستم هرچند کار حرفه ای نیست. در بورس خودرو رانت وجود داشت و کسانی که رانت را از دست دادند فضای رسانه را زیر و رو کردند.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا نیز در این خصوص گفت: خرید خودرو در بورس کالا بر اساس مقررات است و عرضه کننده قبل از تحویل اعلام کرده که محدودیتی برای عرضه وجود ندارد. اما بورس کالا از سوی وزارت اسرار مورد تهدید قرار گرفت و مسئولان مصوبه ای مبنی بر عدم فروش خودرو ارائه کردند. به گفته جهرمی، وزارت حریم خصوصی این مصوبه را اشتباه تفسیر کرده و به همین دلیل شورای عالی بورس در حال بررسی مجدد این موضوع است.

بیشتر بخوانید  شهرام عبدلی دچار خونریزی شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید