امشب؛ پرداخت عیدی جدید رئیس جمهور به مشمولان یارانه



به گزارش سلام نو، مدتی پیش خبری مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز تصمیمی برای تغییر یارانه مالی گرفته نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه های مالی نیست. یارانه نقدی تیرماه به زودی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مشخص نیست مشکل یارانه های مالی چه زمانی حل می شود.

با توجه به تغییرات وزارت حفاظت اجتماعی، هنوز خبری از این موضوع نیست و این افراد هنوز نمی دانند تکلیف یارانه شان چه می شود; از سوی دیگر مشخص نبود ادامه یارانه ها نقدی خواهد بود یا غیرنقدی.

قرار بود دو ماه یارانه نقدی و پس از آن کوپن داشته باشیم اما با توجه به آخرین اظهارات مسئولان به نظر می رسد زیرساخت های صدور کوپن هنوز فراهم نیست و احتمال ادامه یارانه نقدی وجود دارد.

در روزهای اخیر مقامات دولتی به طور مستمر تاکید کرده اند که زیرساخت های جمع آوری کالا هنوز فراهم نیست و یارانه تیرماه همچنان به صورت نقدی پرداخت می شود.

رئیس جمهور شامگاه شنبه تاکید کرد: پرداخت یارانه ها تا تکمیل زیرساخت ها ادامه خواهد داشت. بر این اساس 9 دهم درآمدی که در فروردین و خرداد ماه جدید دستمزد دریافت کرده اند می توانند منتظر باشند تا 30 تیرماه مرحله سوم یارانه به آنها پرداخت شود.

اما سوال دوم این است که یارانه معترضان چه زمانی برداشته می شود؟

اواسط خردادماه یارانه این گروه به حساب آنها واریز شد اما هنوز قابل برداشت نیست. اما هیچ یک از مسئولان سازمان هدف یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان دقیق برداشت یارانه جدید را اعلام نکردند. برخی می گویند بررسی اعتراضات گزارش شده به وزارت کار همچنان ادامه دارد و با استعفای وزیر کار این روند با مشکل مواجه شده است.

اما دو شب پیش رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد که یارانه این دسته از بازماندگان باید قبل از پرداخت یارانه خرداد مشخص شود. وی گفت: جالب نیست که فاز سوم یارانه پرداخت شود اما این گروه همچنان منتظر هستند و بگوییم اطلاعات آنها در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید  تفریحات لاکچری احسان خواجه‌امیری در کانادا؛ اجاره قایق اشرافی و ...+تصاویر

یارانه تیرماه باید بیستم واریز شود و در صورتی که یارانه بازماندگان تا قبل از این تاریخ مشخص شود باید منتظر ماند تا هفته آینده نتیجه بررسی ها و یارانه این گروه منتشر شود. را می توان پس گرفت.

رصد سازمان هدفمندی نشان می دهد عصر دوشنبه بیستم ماه جاری یارانه 300 و 400 هزار تومانی به حساب 9 دهک درآمدی اول جامعه واریز می شود.

علاوه بر این گروه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز فهرست افراد یارانه ای را نهایی کرده است و یارانه این دسته از بازماندگان از 30 تیرماه قابل دریافت است.

بر این اساس باید گفت در نهایت پس از گذشت یک ماه از پرداخت یارانه این گروه می توانند در روز بیستم همین ماه یارانه را برداشت کنند.

بر اساس داده های سازمان هدفمندی یارانه ها، 2 میلیون و 500 هزار نفر از بازماندگان به دریافت کمک های مادام العمر دولتی اعتراض کردند که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر مشمول یارانه شناخته شدند و 300 نفر نیز از این فهرست خط خورده و جزو این افراد محسوب می شوند. 10.

یارانه مالی جدید از 30 اردیبهشت ماه سال جاری به حساب ولی 9 دهک اول درآمدی جامعه واریز شد. سه دهک اول 400 هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان یارانه دریافت کردند.

اما یارانه معترضان چطور؟

علاوه بر افرادی که از کمک مالی دولت برای زندگی برخوردار نبودند، برخی از مردم نیز نسبت به مالیات بر درآمد خود اعتراض کردند. یعنی افرادی که 300 هزار تومان یارانه دریافت می کردند و جزو دهک های چهارم تا نهم محسوب می شدند، معترض بودند که دهک های درآمدی شان بین دهک های اول و سوم است.

بیشتر بخوانید  ماجرای تاج علی کریمی و قهرمانی پرسپولیس

رصدها نشان می دهد که هنوز نتیجه اعتراض این گروه مشخص نشده است.

ماجرای یارانه قربان بایرام چیست؟

پرداخت یارانه تیرماه مصادف با عید سعید قربان بود و برخی تصور می کردند که دولت یارانه عید قربان را پرداخت خواهد کرد. اما پیگیری ها نشان می دهد که پرداخت یارانه ویژه متوقف شده است و یارانه عید قربان با یارانه تیرماه برابری می کند. / تجارت نیوز

دستور رئیس جمهور برای پرداخت یارانه جدید

رئیس جمهور تصریح کرد: رسیدگی به اعتراض یارانه ای ها باید با دقت و با نگاه مثبت و اعتماد به خوداظهاری و تفکیک حساب های تجاری و شخصی انجام شود تا در حق هیچ فردی تضییع نشود.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که عصر روز سه شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از روند رسیدگی به اعتراضات معترضانی که یارانه آنها در اجرای برجام لغو شده است، ارائه کرد. طرح عمومی سازی یارانه ها

در این گزارش با بررسی شاخص های تعیین عشر قابل قبول و دلایل محرومیت خانوارهای خاص از دریافت یارانه، تاکید شده است که رسیدگی به اعتراضات و پرداخت یارانه مطابق با شاخص ها مورد بازنگری قرار گرفته است.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش تاکید کرد: باید با نگاه مثبت و اعتماد به خوداظهاری و تفکیک حساب های تجاری و شخصی به دقت بررسی شود تا حقوق ملت به طور کامل رعایت شود و حقوق کسی تضییع نشود. .

وی بیان کرد: یارانه افرادی که صلاحیت آنها در بررسی های دریافت یارانه تایید می شود باید سریع و بدون وقفه پرداخت شود.

رئیس جمهور گفت: هم پرداخت یارانه به افراد ثروتمند و متمول و هم توقف پرداخت به نیازمندان غیرمنصفانه است و باید در این زمینه با بهره وری کامل انجام شود.

رئیسی همچنین تاکید کرد: وزارت تعاون باید شرایط و تدابیر لازم را برای جداسازی اعضای خانواده، رسیدگی به درخواست‌ها و انتشار نتایج به متقاضیان بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

بیشتر بخوانید  انعقاد تفاهم نامه همکاری و ایجاد آزمایشگاه تخصصی استاندارد در منطقه آزاد انزلی

بسته پشتیبانی چیست؟

منظور از یارانه موردی، پرداخت های نقدی ماه های گذشته به دهک های کم درآمد است. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوروز بایرام و ماه مبارک رمضان سه مناسبت بود که دولت یارانه‌های ویژه‌ای را پرداخت کرد.

به مناسبت عید سعید فطر، دولت در اقدامی مشابه یارانه مالی دیگری به اعضای صندوق اعتباری هنرمندان پرداخت کرد. این پرداخت در واقع آخرین یارانه ویژه دولت است که قبل از شروع برنامه اصلاح ارز ترجیحی واریز شده است. پرداخت تمامی این یارانه ها از ابتدای اجرای طرح ارز ترجیحی متوقف شده است.

رصد تجارت نیوز نشان می دهد حداقل یکی از معیارهای توزیع این بسته حمایتی جدید، بانک اطلاعاتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مددجویان است.

با این توصیف شاید این نکته قابل توجه نباشد که حداقل تا زمان بهبود شرایط اقتصادی، مسئولیت ارائه این گونه بسته ها به سازمان هایی مانند بنیاد مستضعفان محول شود.

اگرچه اعمال برنامه اصلاح ارز ترجیحی اساساً پرداخت یارانه های ویژه را تغییر داد، اما در آستانه اعیاد گربان و گدیرکام این سوال مطرح می شود که آیا دولت همچنان برای مناسبت های آینده یارانه ویژه پرداخت خواهد کرد؟

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها در این خصوص تاکید کرد: این بار نیز همانند ماه مبارک رمضان به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم یارانه نقدی به دهک های کم درآمد پرداخت نمی شود. ” ، نوروز و سالگرد پیروزی انقلاب. یارانه جدید هم همینطور خواهد بود.» مبلغ پرداختی در دو ماه گذشته پرداخت می شود.

طبق شواهد و اظهارات مسئولان دولتی در عید قربان امسال یارانه جدیدی به حساب مردم واریز نمی شود. اما ممکن است در این تاریخ دو گروه از افراد مشمول یارانه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید