شعبان ماهی است که ثواب آن 70 برابر می شود


فرهنگ و هنر: پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: شعبان ماه شریف است و ماه من است و فرشتگانی که ارشند را حمل می کنند بسیار احترام می گذارند و حق آن را می دانند.

ماه رجب و در آموزه های دینی ما، شعبان را مقدمه ای برای ورود به ماه مبارک رمضان دانسته اند، لذا خیران درگاه الهی، و اهل بیت عصمت همواره به آن توجه فراوان داشته اند. و پیروان (ع) بر رسیدگی به این ماههای شریف بسیار تأکید داشتند. .

ماه شعبان

ماه شعبان و فضیلت او

به عنوان نمونه از ابن عباس نقل شده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله در حالی که اصحابش در مورد فضیلت ماه شعبان صحبت می کردند فرمودند:

شعبان ماه شریفی است و ماه من است و فرشتگان حامل ارشند آن را برافراشته و حق آن را می شناسند و ماهی است که بر مؤمنان به خاطر ماه رمضان و بهشت ​​افزوده می شود. آراسته و آراسته است و به همین دلیل نام آن را شعبان گذاشته اند، زیرا در آن غذا بین مؤمنان تقسیم می شود. و ماه اعمال است (شهر اعمال) و در آن هر حسنه ای هفتاد برابر می شود و گناهان (از فهرست اعمال) پاک می شود و گناهان آمرزیده می شود و حسنات پذیرفته می شود. خداوند بندگان خود را در آن ماه تسبیح می‌گوید و از عرش به روزه‌داران و عابدان خود می‌نگرد و آنان را در حضور حاملان تخت خود تسبیح می‌گوید. (جوایز شیخ صدوق ص 62)

ابْنِ عَامِرٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ قَدْ تَذَاکَرَ أَصْحَابُهُ عِنْدَهُ فَضَائِلَ شَعْبَانَ قَالَ شَهْرٌ شَرِیفٌ وَ هُوَ شَهْرِی وَ حَمَلَةُ الْعَرْشِ تُعَظِّمُهُ وَ تَعْرِفُ حَقَّهُ وَ هُوَ شَهْرٌ زَادَ اللَّهُ فِیهِ أَرْزَاقَ الْمُؤْمِنِینَ لِرَمَضَانَ وَ تُزَیَّنُ فِیهِ الْجِنَانُ وَ إِنَّمَا سُمِّیَ شَعْبَانَ لِأَنَّهُ یَتَشَعَّبُ فِیهِ أَرْزَاقُ الْمُؤْمِنِینَ لِرَمَضَانَ وَ هُوَ شَهْرُ الْعَمَلِ فِیهِ تُضَاعَفُ الْحَسَنَةُ سَبْعِینَ وَ السَّیِّئَةُ مَحْطُوطَةٌ وَ الذَّنْبُ مَغْفُورٌ وَ الْحَسَنَةُ مَقْبُولَةٌ وَ الْجَبَّارُ جَلَّ جَلَالُهُ یُبَاهِی فِیهِ بِعِبَادِهِ یَنْظُرُ مِنْ عَرْشِهِ إِلَی صُوَّامِهِ وَ قُوَّامِهِ فَیُبَاهِی بِهِمْ حَمَلَةَ عَرْشِهِ.

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید