افزایش گرما و گرد و غبار در نیمی از استان های کشور



به گزارش سلام نو به نقل از جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گذرا، وزش باد شدید، گرد و خاک به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب هشدار نارنجی صادر کرده است. بارش تگرگ در مناطق حساس.

این مخاطرات روز شنبه (28 تیرماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق و شمال هرمزگان، یکشنبه (28 تیر) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و شمال هرمزگان و روز دوشنبه (30 تیر) رخ داده است. تیرماه)) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

در نتیجه این خطرات، تورم و آبگرفتگی معابر، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، خسارت ناشی از وزش باد شدید در حال حاضر همراه با خیزش موقت گرد و غبار و کاهش دید و احتمال قطع پرواز پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی از تردد و ماندن در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی برای دستگاه های اجرایی خودداری کرد. مانند دستگاه های امداد و نجات، بزرگراه ها و شهرداری ها. توصیه وزارت نیرو به جهاد کشاورزی و…

در ادامه این هشدار، اداره هواشناسی نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و غبار و نفوذ گرد و غبار هشدار داده است.

این خطرات برای روز شنبه (28 تیرماه) در شمال سیستان و بلوچستان و کمربند شرقی خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام، روز یکشنبه (28 تیر) در شمال سیستان و بلوچستان، کمربند شرقی خراسان جنوبی، ایلام است. ، خوزستان و کرمانشاه و روز دوشنبه (30 تیر) در شمال سیستان و بلوچستان، کمربند شرقی خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان و کرمانشاه پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  گزارش منتشر شده درباره فساد در فولاد مبارکه را تایید نمی کنم

در چنین شرایط جوی احتمال برخاستن گرد و غبار، کاهش جدی دید و کیفیت هوا، احتمال آسیب به ساختمان های حساس به گرد و غبار و صنعت کشاورزی، احتمال تاخیر یا لغو پروازها دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، پرهیز از فعالیت در فضای باز، احتیاط در تردد به ویژه برون شهرها، آماده سازی دستگاه های امدادی و فرمانداری ها و پرهیز از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک ضروری است.

سازمان هواشناسی هشدار نارنجی دیگری نسبت به وزش باد و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 3 متر و در سواحل دریای عمان بین 3.5 تا 4 متر از دوشنبه (30 تیرماه) تا سه شنبه (31 تیر) در شرق تنگه صادر کرده است. هرمز، در استان. هرمزگان و دریای عمان استان های سیستان و بلوچستان.

در نتیجه این خطر، خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی پیش بینی می شود.

توصیه سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در تردد دریایی به ویژه شناورهای سبک و قایق‌های ماهیگیری و تفریحی و رعایت تمهیدات لازم از سوی تمامی فعالان دریایی.

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ابر همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید گذرا و در مناطق مستعد تگرگ هشدار زرد داد.

این شرایط جوی روز شنبه (28 تیرماه) در جنوب غرب کرمان، غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس، روز یکشنبه (28 تیر) در جنوب بوشهر، شرق و غرب هرمزگان و جنوب غرب کرمان و روز دوشنبه (30 تیر) در غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان. جنوب شرق فارس و جنوب بوشهر پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  بارش شدید باران در اندیمشک

در چنین شرایطی احتمال آبگرفتگی معابر و جریان محدود و موضعی آب، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب سطوح فصلی، احتمال رعد و برق، احتمال کاهش دید و کاهش موقت هوا وجود دارد. کیفیت و احتمال شکستگی درختان.

سازمان هواشناسی توصیه می کند در هنگام صعود به ارتفاعات احتیاط کنید، خودرو خود را در اطراف درختان پوسیده پارک نکنید، از ایستادن در بستر رودخانه ها و اطراف رودخانه ها خودداری کنید و همچنین هنگام عبور از جاده ها احتیاط کنید.

این سازمان همچنین نسبت به وزش باد شدید، وزش گرد و خاک و نفوذ گرد و خاک از شنبه (28 تیرماه) تا دوشنبه (30 تیر) در شهرهای بوشهر، فارس، اصفهان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران جنوبی، قم، خراسان رضوی، یزد، مرکزی و کرمان و دوشنبه در استان های بوشهر، فارس، لرستان، اصفهان، خراسان جنوبی، سمنان، تهران جنوبی، قم، خراسان رضوی، مرکزی، غرب کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد و کرمان پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطرات، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به سازه های موقت، اختلال در ناوگان خودرو پیش بینی می شود.

در چنین شرایط جوی عدم قرارگیری در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در صورت گرد و غبار، پایش شاخص آلودگی با استفاده از دستگاه زیر و تصمیم گیری بر اساس مقررات، مالچ پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در مراکز نزدیک به مراکز پرجمعیت توقف و پارک خودروها در اطراف درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش های گلخانه ای را توصیه می کند.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش نسبی دما به طور میانگین 5 تا 7 درجه سانتیگراد و تداوم گرما از شنبه (28 تیرماه) تا دوشنبه (30 تیر) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، هشدار داد. اردبیل، قزوین، گیلان و مازندران، گلستان، البرز، تهران، قم، همدان و ایلام.

بیشتر بخوانید  کدام سویه از ویروس کرونا در ایران در گردش است؟

در نتیجه این خطرات، احتمال افزایش مصرف انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال تنش گرمایی محصولات کشاورزی و احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود دارد.

سازمان هواشناسی، مدیریت و مصرف بهینه برق و پرهیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در بعدازظهر، خودداری از ماندن طولانی مدت در فضای باز در بعدازظهر، انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش گرمایی محصولات کشاورزی و عدم افروختن آتش در جنگل ها و مراتع توصیه می کند

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد.

یک هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مخرب صادر می شود.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود.

این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم برای آمادگی برای مواجهه با پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است صادر شده است. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار گرفتند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود.

این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم برای آمادگی برای مواجهه با پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است صادر شده است. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار گرفتند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید