خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن



آنچه دیگران می خوانند:

جنبش ملی مسکن این طرحی است که دولت برای بی خانمان ها در نظر گرفته است. قبلا طراحی شده است جنبش ملی مسکن تعدادی متقاضی ثبت نام کرده است. ظرفیت سازی جنبش ملی مسکن برای ثبت نام جدید در کشور ایجاد شده است. ظرفیت سازی پروژه جنبش ملی مسکن برای شهرهای جدید تهران هم ایجاد شد. در زیر می توانید آخرین اخبار نهضت ملی مسکن را بخوانید.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن 5 میلیون و 400 هزار ثبت نام داشتیم که از این تعداد 3 میلیون و 400 هزار نفر شرایط اولیه داشتند و برای آنها روند ثبت نام را ادامه می دهند و اسناد بارگیری می شوند.

وی ادامه داد: از مجموع 3 میلیون و 400 هزار نفر، وضعیت کمتر از یک میلیون نفر مشخص نیست اما تا پایان تیرماه این رقم به صفر می رسد و وضعیت همه نامزدها مشخص می شود.

اصلانی افزود: علت نامشخص بودن وضعیت این تعداد متقاضی عدم مراجعه و یا آپلود مدارک خود با وجود ارسال پیامک است. اگر تا پایان تیرماه مراجع یا مدارک خود را ارسال نکنند، حذف خواهند شد.

وی تصریح کرد: برخی از پروژه های نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده و برای بازسازی بلوک های موجود در آن بافت ها، برخی دیگر در قالب تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با دستگاه های اجرایی و برخی نیز در قالب تفاهم نامه است. توسط بخش خصوصی ساخته می شود. این 3 دسته نیازی به مراجعه به بانک یا افتتاح حساب یا واریز اولیه ندارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: همچنین تعدادی از متقاضیان در شهرهایی که مشکل کمبود نداریم در قالب گروه های 3 تا 6 نفره زمین دریافت کردند. زمین و به تنهایی شروع به ساخت و ساز کردند. این دسته نیازی به افتتاح حساب بانکی و واریز وجه ندارد.

بیشتر بخوانید  ۱۵ تا از با ارزش ترین گنجینه های تاریخ که برای همیشه ناپدید شدند + تصاویر

وی تاکید کرد: بنابراین نمی توان از روی سپرده های متقاضیان پیش بینی کرد که چه تعداد از آنها از سفر منصرف شده اند یا چه تعداد در این طرح باقی می مانند.

اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به شرح زیر است؛

با توجه به شناسایی ظرفیت مازاد در زمین های دارای ضمانت قبلی و یا تامین زمین جدید برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در شهرهای خاص کشور، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان واجد شرایط مسکن می رساند. . از ساعت 12 روز چهارشنبه 24 تیرماه با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir جهت ثبت نام در این شهرها.

لازم به ذکر است ثبت نام در شهرهایی انجام می شود که ظرفیت زمین مازاد بر آن وجود داشته باشد و یا زمین جدید شناسایی و ایمن سازی شده باشد و بدیهی است در صورت ایمن سازی زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آتی، سامانه به تدریج بازگشایی خواهد شد. این شهرها نیز

همچنین ثبت نام متقاضیان در محدوده مازاد ظرفیت زمین واگذار شده یا تازه واگذار شده در هر شهرستان انجام می شود و با تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهرستان، سامانه در آن شهر بسته می شود.

شرایط و مدارک لازم

جنبش ملی مسکن

با توجه به مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه تسهیلات مسکن و مقررات مربوط، شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و احراز هویت داوطلبان به شرح زیر است.

الف- شرایط نامزدها:

بر اساس ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و خرید آپارتمان ها، شرایط ثبت نام متقاضیان به شرح زیر است.

متقاضی و افراد تحت نظارت نباید دارای زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند.

متقاضی از تاریخ 3 بهمن 1357 مجاز به استفاده از هیچ یک از تسهیلات موسسات عمومی غیردولتی مرتبط با مسکن اعم از زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای برای خرید یا ساخت واحد مسکونی نبود. (فرم C سبز).

بیشتر بخوانید  اگر این نشانه ها را دارید قند خونتان بالاست | چگونه قند خون خود را کنترل باید کرد؟

همچنین متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

افراد زیر می توانند بدون نیاز به متاهل بودن و بدون نیاز به سرپرستی کاندیدای واجد شرایط باشند:

زنان مجرد باید حداقل 35 سال سن داشته باشند

مردان مجرد باید حداقل 45 سال سن داشته باشند

نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

ناتوانی حرکتی حرکتی با حداقل بیست (20) سال سن و با معرفی سازمان اجتماعی در کشور.

بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مردان مجرد 23 تا 45 سال به شرط ارائه تعهدنامه گواهی شده مبنی بر ارائه سند رسمی ازدواج در زمان تحویل واحد.

متقاضی باید حداقل 5 سال اقامت اخیر در شهر درخواستی داشته باشد.

سابقه اقامت مهاجران از شهرهای بزرگ به شهرهای دیگر کشور به یک سال کاهش می یابد. برای کارمندان کشوری و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که بر اساس تصمیم دستگاه و سازمان (ارگان) نظامی ذیربط منتقل می شوند و روحانیانی که با تأیید مرکز مدیریت حوزه های علمیه (به استثنای استان تهران) منتقل می شوند. سابقه ملاک عمل نخواهد بود. تصویب شرایط سکونت کارکنان و مستمری بگیران نیروهای مسلح با موافقت معاونت یگان های پرسنلی یگان های تابعه استانی بر اساس دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود. نیروها

متقاضیان شهرهای جدید باید حداقل 5 سال سابقه اقامت در شهر جدید یا شهر محل سکونت داشته باشند.

متقاضی نباید در 5 سال گذشته ساختمان مسکونی برای ساخت یا خرید ساختمان از سیستم بانکی دریافت کرده باشد.

متقاضیان واجد شرایط تایید شده در سامانه نیز برای استفاده از واحدهای مسکونی این برنامه باید شرایط زیر را داشته باشند:

هیچ منع قانونی برای دریافت مزایای بانکی (مانند چک برگشتی، جریمه دیرکرد و …) وجود ندارد.

امکان تامین مالی ساخت ساختمان های مسکونی بالای ساختمان بانک بر اساس هزینه های ساخت.

بیشتر بخوانید  جزئیات روش جدید در عرضه اولیه امروز

ب- مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام:

تصویر کارت ملی متقاضی را بارگذاری کنید

بارگذاری عکس از شناسنامه متقاضی و شخص تحت سرپرستی

در صورت نیاز تصویر گواهی سرپرستی خود را آپلود کنید

متقاضی پس از ثبت نام جهت بارگذاری تصاویر مدارک فوق در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه در قسمت «بررسی و پیگیری درخواست» به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کند. و توسعه شهرسازی

لازم است پس از مشخص شدن اطلاعات متقاضیان و با اطلاعیه های بعدی اصل مدارک بارگذاری شده فوق را به اداره کل راه و شهرسازی یا سایر متولیان طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه نمایند. مورد.

ج- نظارت و اطلاع رسانی:

متقاضی می تواند پس از ثبت نام نهایی، وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق قسمت «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir پیگیری کند. .

احراز عدم پذیرش زمین، مسکن و ساختمان یارانه ای توسط متقاضی از طریق فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

د- سایر شرایط ثبت نام در طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی:

متقاضی کلیه شرایط فوق را مطالعه کرده و می پذیرد

ثبت نام در سامانه پشتیبانی مسکن وزارت راه و شهرسازی به معنای تایید شرایط متقاضی و الزام به تامین واحد مسکونی متقاضی نیست.

هر گاه عدم صلاحیت متقاضی برای نهاد متولی اجرای طرح مشخص شود، متقاضی از طرح فعلی حذف می شود و حق اعتراض نخواهد داشت.


دیدگاهتان را بنویسید