لغو تحریم ها باید به گونه ای باشد که همه کشورها بتوانند در ایران سرمایه گذاری کنند



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به وزیر امور خارجه قطر گفت: هرگونه ائتلاف با رژیم صهیونیستی حتی اگر امنیتی و مدنی باشد، ثبات و امنیت کشور را به خطر می اندازد. منطقه.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر با علی شمکانی، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد. (چهارشنبه) در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همچنین برخی موارد خاص بحث و تبادل نظر شد.

شمکانی در این دیدار به تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نقش محوری همسایگان در روابط خارجی کشورمان پرداخت و اظهار داشت: سیاست همیشگی ایران در قبال همسایگان توسعه روابط همه جانبه و راهبردی در کنار همسایگان خوب است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، تروریسم و ​​صهیونیسم را دو عنصر اصلی ایجاد ناامنی در منطقه برشمرد و افزود: هرگونه ائتلاف با رژیم صهیونیستی و ناامنی و متمدن، ثبات و امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.

شمکانی با بیان اینکه رفتار ایران در منطقه نشان داد که جمهوری اسلامی همواره به امنیت جمعی و حفظ تمامیت ارضی کشورها به عنوان راهبردی همیشگی علاقه مند بوده است، خاطرنشان کرد: اشغال کویت توسط صدام را محکوم کرده و از قطر در مقابل زیاده خواهی و زورگویی حمایت کنید. برخی از کشورهای منطقه نمونه بارز چنین راهبردی هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی رویکرد ایران در مذاکرات را برای دستیابی به توافقی قوی، باثبات و قابل اعتماد ذکر کرد و افزود: تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران باید به گونه ای برداشته شود که همه کشورها بتوانند با حفظ بلندمدت به راحتی در ایران سرمایه گذاری کنند. منافع.

بیشتر بخوانید  واکنش آمریکا به ادعای وال‌استریت ژورنال علیه ایران

وی خاطرنشان کرد: ایران دور جدیدی از مذاکرات را در وین با هدف دستیابی به توافق آغاز کرده و مانند گذشته تا احقاق حقوق قانونی خود به دیپلماسی پایبند خواهد بود.

شمکانی در پایان با اشاره به میزبانی جام جهانی 2022 قطر، برای این کشور در برگزاری این مسابقات آرزوی موفقیت کرد و بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری همه جانبه در این زمینه اعلام کرد.

در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران بر ضرورت تداوم گفت وگوهای منطقه ای به منظور رفع برخی موانع مصنوعی و تسریع دوجانبه تاکید کرد. روابط چند جانبه بین کشورها. .

وی با اشاره به حمایت قاطع قطر از مذاکرات برجام، افزود: همه طرف ها باید هر چه سریعتر با پذیرش تعهدات پذیرفته شده در برجام به توافق برگردند.

وزیر امور خارجه نیاز اصلی منطقه را وجود ثبات پایدار و همکاری همه جانبه برای رفاه و آسایش مردم عنوان کرد و گفت: قطعاً توافق در مذاکرات به افزایش ثبات در منطقه کمک خواهد کرد. منطقه. منطقه

دیدگاهتان را بنویسید