چگونه ترشح هورمون های شادی را در مغز خود افزایش دهیم؟


به گزارش سایت طلا، این هورمون ها در بدن همه انسان ها وجود دارند و دارای آثار مثبت جسمی و روحی هستند و به طور طبیعی باعث تعادل روحی و احساس رضایت در فرد می شوند.

به عنوان مثال ورزش کردن، علاوه بر حفظ سلامت جسم در ارتقاء سلامت روان نیز موثر است. برای مثال ورزش‌هاي هوازی سبب افزایش سطح سروتونین یا هورمون شادی در بدن می‌شود.

در ادامه این هورمون ها را و روش فعال کردن آن ها را به شما خواهیم گفت.

اکسی توسین

اکسی توسین را به عنـوان هورمـون عشـق نـیـز می توانیـم معرفـی کـنیـم و بـا راه های زیر می توانیم آن را افزایش دهیم : بـازی با حیوانات خانگی ، بازی با کودکان ، دست دیگری را گرفتـن و یا در آغوش گرفتن ، تحسین کردن دیگران …

هورمون شادی

دوپامین

ایـن هورمـون بـه عـنـوان هورمـون انگیـزه پاداش شناخته شده است و بـا انـجـام کارهـای زیـر مـی تـوان آن را افزایـش داد : بـه اتمـام رسـاندن وظایـف ، مراقبـت و رسیدگی بـه خـود ، غـذا خـوردن ، جشـن گرفتن ، تحسین خود …

اندورفین

ایـن هورمـون بـه عنـوان ضـد درد عمـل می کند و تمرین خندهی یوگا مشاهده فیلم هـای کمـدی و خـوردن شکلات تلخ و از همه مهم تر ورزش کردن می تواند در افزایش این هورمـون و در نتیجه ایجـاد شـادی نقش داشته باشد .

سروتونین

ایـن هورمـون بـه عـنـوان هورمـون تعـادل خلـق و خـو می باشـد و نقش مهمی در سلامت روان دارد . در واقع کمبـود آن به راحتی می توانـد فـرد را درگیـر اخـتـلالات خلقی نظیر افسـردگی و … نماید . مدیتیشـن ، دویدن ، پیاده روی کردن ، نـور افتاب ، شنا و دوچرخه سواری می تواند تا حدودی آن را افزایش دهد .

بیشتر بخوانید  آبروریزی پاویون ایران در اکسپوی دبی

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید