گرد و غبار در تهران تا کی ادامه دارد؟



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه آلودگی گرد و غبار تا امروز و فردا (23 و 24 تیرماه) در تهران ادامه دارد، گفت: گرد و غبار متاثر از تهران منشا داخلی دارد و حاصل وزش بادهای شدید و بسیار شدید در کویرهای استان قزوین و البرز است.

مازیار غلامی معاون اداره کل هواشناسی استان تهران درباره تداوم آلودگی هوای تهران گفت: آلودگی گرد و غبار امروز و فردا (23 و 24 تیرماه) در تهران پایدار است اما بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی روز سه شنبه، غلظت نسبی گرد و غبار نسبت به روز تا امروز (23 تیر) کاهش می یابد.

وی افزود: با توجه به گرد و غباری که در استان داریم غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون و ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون بیشتر از سایر آلاینده ها است و معمولا در فصل تابستان حوالی ظهر آلاینده ازن نیز افزایش می یابد. پیدا کردن.

غلامی در پایان درباره منشاء گرد و غبار تهران توضیح داد: انبوهی از گرد و غبار که تهران را در بر گرفته منشأ داخلی دارد و در اثر وزش باد شدید و بسیار شدید در بخش هایی از بیابان های استان قزوین و البرز به وجود آمده است به گونه ای که غرب را در برگرفته است. به سمت تهران حرکت کرد و متاسفانه از شدت و تمرکز بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت ترافیکی پایتخت تردد بدون مانع در جاده های منتهی به تهران

دیدگاهتان را بنویسید