پستچی های پرنده آمازون


پستچی های پرنده آمازون

شرکت تجارت الکترونیک آمازون قصد دارد سفارشات مشتریان خود را با پهپادهای کوچک تحویل دهد. موفقیت این پستچی های پرنده، که باید خودکار شوند، به ویژه در مناطق مسکونی پرجمعیت جای سوال دارد.

پستچی های پرنده آمازون

شرکت تجارت الکترونیک آمازون در تلاش است تا طرح جدیدی را برای دریافت سفارشات مشتریان در سریع ترین زمان ممکن اجرا کند. جف بزاس، موسس این شرکت، اعلام کرد که آمازون قصد دارد کالاهای سفارش داده شده را با یک پهپاد کوچک برای مشتریان ارسال کند.

البته برای تحقق این طرح به گفته بزاس چهار تا پنج سال زمان نیاز است. اما آمازون مدتی است که روی هواپیماهای خود کار می کند. این پهپادهای کوچک به نام «اکتوکوپتر» قرار است ظرف 30 دقیقه محصول سفارش داده شده را به دست مشتری برسانند.

جف بزاس این سرویس را «پرایم ایر» نامید. سرویس «پرایم ایر» به ویژه برای مشتریانی که می خواهند به سرعت یک کالای کوچک را سفارش دهند و در شعاع خاصی به آنها تحویل دهند، جذاب خواهد بود. هشت کوپترهای هشت موتوره آمازون می توانند کالاهایی با وزن حداکثر 2.5 کیلوگرم را تا 18 کیلومتر حمل کنند.

با این حال، مدیر عامل آمازون، دیو کلارک، اصرار دارد که این توانایی بخشی از یک چشم انداز بزرگتر از آنچه آمازون در تلاش برای رسیدن به آن است است: استفاده از Prime Air برای هر سفارش از هر آدرسی در هر زمان.

پستچی های پرنده آمازون

آمازون می خواهد سرویس Prime Air را برای هر سفارش از هر آدرسی در هر زمان اجرا کند

چگونه از انسداد راه هوایی عبور کنیم

بیشتر بخوانید  سینوفارم یا استرازنکا کدام بهتره ؟

پیک های پرنده آمازون با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط مشتری به پورتال آمازون راه خود را پیدا می کنند. سوال اینجاست که این پستچی های خودکار اگر با مانعی برخورد کنند چگونه بر آن غلبه کرده و به راه خود ادامه می دهند.

در ویدئوی تبلیغاتی آمازون، یک پهپاد کوچک را می توان مشاهده کرد که یک محصول سفارش داده شده را از روی ریل مرکز حمل و نقل آمازون بلند می کند و سپس در مقابل یک خانه مسکونی فرود می آید.

جف بیزاس درباره این تبلیغ می گوید: «می دانم که شبیه یک فیلم ساختگی به نظر می رسد، اما اینطور نیست. او بر این باور است که روزی دیدن پستچی های پرایم ایر در آسمان به اندازه دیدن کامیون های پست در خیابان ها رایج خواهد بود.

اما هنوز مشخص نیست که پیک های پرنده آمازون چگونه سفارش ها را به مشتریانی که در مناطق پرجمعیت یا مجتمع های آپارتمانی بزرگ زندگی می کنند تحویل می دهند.

ممنوعیت پرواز بر فراز اجتماعات

اجرای این طرح در بسیاری از کشورهای جهان که آمازون در آنها فعال است با مشکلاتی مواجه است. در ایالات متحده، اداره هوانوردی فدرال در حال بررسی این طرح است. این آژانس در تلاش است قوانینی برای استفاده احتمالی از پهپادها در حریم هوایی ایالات متحده آمریکا وضع کند.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده اخیراً نقشه راه برنامه ریزی شده برای چند سال آینده را منتشر کرده است. بر اساس این نقشه راه، اولین مجوز استفاده از پهپادها ممکن است در سال 2015 صادر شود.

بیشتر بخوانید  آغاز مجدد سفر به کربلا

پستچی های پرنده آمازون

هواپیماهای هشت موتوره آمازون می توانند کالاهای تا وزن 2.5 کیلوگرم را حمل کنند

در کشورهای دیگر، به عنوان مثال در آلمان، قوانین کمی پیچیده تر هستند. در آلمان، پهپادهای مورد استفاده برای مقاصد تجاری نیاز به مجوز پرواز دارند.

این مجوز فقط در یکی از 16 ایالت آلمان معتبر است. پس از آن، کشتی باید در محدوده ای حرکت کند که توسط چشم قابل کنترل باشد.

در نتیجه پهپادهای خودران در این کشور، همانطور که جف بیزاس پیش بینی کرده بود، هنوز مجوز پرواز ندارند.

علاوه بر این، اگر این محدودیت تا زمان اجرای طرح آمازون برداشته شود، مانع دیگری بر سر راه وجود دارد: در آلمان، پرواز پهپادها بر فراز اجتماعات عمومی ممنوع است.

منبع: آمازون


دیدگاهتان را بنویسید