ورود پلیس فتا به ماجرای فروش سوالات ورودی 1401



به گزارش سلام نو با به نقل از ایسنا، رامین پاشایی درباره برخی ادعاها و اخبار فروش سوالات کنکور سراسری در فضای مجازی اظهار کرد: قبل از شروع کنکور عده ای سودجو با فریب داوطلبان شرکت در کنکور سراسری اقدام کردند. با استفاده از این روش .. دستگیر شدند. در بررسی های انجام شده مشخص شد این افراد به سوالات کنکور دسترسی نداشته و تنها از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین زمزمه هایی مبنی بر فروش سوالات کنکور سراسری مطرح شد و پلیس فتا به این موارد رسیدگی کرد که طی آن کارآگاهان پلیس فتا هیچ موردی از فروش سوالات قبل از کنکور پیدا نکردند. این موضوع همچنان ادامه دارد و در صورت یافتن مواردی رفع خواهد شد.

جانشین پلیس فتایی فرجا درباره فروش ابزار و وسایل تقلب در کنکور نیز اظهار کرد: در این مورد قبل از برگزاری کنکور، چند مورد از این موارد با فروش تبلیغاتی انجام شد. همچنین در جریان برگزاری کنکور سراسری در چندین مورد تعداد زیادی از این دستگاه ها از شرکت کنندگان در کنکور توقیف شد. این اقلام شامل تجهیزات هوشمند مانند ریزتراشه، گوشی و… بود که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: این افراد بیشتر از بی توجهی ناظران آزمون سوء استفاده کرده و اقدام به استفاده از این تجهیزات کردند که دستگیر شدند. در جریان بررسی لوازم جانبی این افراد، تصاویر و مدارک دیجیتالی کشف شد.

پاشایی در عین حال گفت: البته بررسی ها نشان داد که این ابزارهای تقلب برای کاربران جواب نداده و در استفاده از آن کوتاهی کرده اند. اما استفاده از چنین ابزارهایی جرم است و با آن برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید  کشف 12 کیلوگرم تریاک در تصادف رانندگی!

معاون اجتماعی پلیس فاتی فرجا تاکید کرد: استفاده از این گونه اقلام بسیار نادر است و علاوه بر اینکه کاربران در استفاده از آنها کوتاهی کرده اند، پلیس نیز با آنها برخورد قانونی لازم را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید