تعویض سرمربی تیم ملی؛ چرا اخراج دراگان اسکوچیچ می تواند فاجعه ایجاد کند؟


نووی سلام – سرویس ورزشی: بیایید ابتدا دو سوال را روشن کنیم. اول اینکه همانطور که از آمار و سوابق مشخص است، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یک مربی متوسط ​​و با کارنامه معقول است. رکورد فردی مثل کارلوس کی روش قطعا درخشان تر از دراگان است، در این شکی نیست.

موضوع دیگر این است که شما باید بهترین مربی ممکن، بهترین امکانات ممکن و بهترین بازی های دوستانه را در اختیار تیم های ملی ایران قرار دهید و تیم ملی فوتبال ایران یکی از مهم ترین تیم های ملی در این زمینه است.

با یادآوری این دو سوال، اکنون به مهم ترین، داغ و جنجالی ترین بحث این روزهای فوتبال ایران یعنی تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی می پردازیم.

چه کسی می خواهد سرمربی تیم فوتبال ایران را تغییر دهد؟

حامیان تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. گروهی از شخصیت ها و هواداران فوتبال معتقدند این مربی بزرگ باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند تا با امثال انگلیس و آمریکا رقابت کند و شانس صعود از گروه جام جهانی را افزایش دهد. مثلا به چهره ای مثل کارلوس کی روش اشاره می کنند و معتقدند مربی تیم ملی باید حداقل در سطح کی روش باشد.

گروه دیگری که ظاهرا از برکناری سرمربی تیم ملی حمایت می کنند و کم و بیش از آن پیروی می کنند، سیاسیون هستند. علی نیکزاد نایب رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت های شنیده شده از سوی اعضای فراکسیون ورزش در سالن های مجلس حاکی از عدم رضایت آنها از مربی تیم ملی ایران و علاقه بیشتر آنها به این تیم است، گفت: انتخاب سرمربی داخلی

دراگان اسکوچیچ

برخی نمایندگان خواهان جایگزینی دراگان اسکوچیچ با مربی ایرانی هستند

نیکزاد در ادامه به وزیر ورزش توصیه کرد که در اسرع وقت با اعضای کمیسیون فرهنگی تشکیل جلسه داده و با نظر FS در خصوص ادامه روند انتخابی تیم ملی تصمیم گیری شود تا برای برخی اقدامات لازم انجام شود. ثبات. در این منطقه.

تغییر دراگان اسکوچیچ; یک گام به جلو یا سقوط در دل بحران؟

خیلی ها فکر می کنند تغییر سرمربی قبل از جام جهانی می تواند رویه تیم ملی را تغییر دهد اما اینجا سوال مهم این است که مشکل فنی تیم ملی فوتبال کجاست؟ این سوال به معنای کامل بودن تیم ملی از نظر فنی- تاکتیکی نیست، اما آیا اولویت و مشکل اساسی تیم ملی به تاکتیک، تکنیک و مسائل درون زمینی و کادرفنی بازمی گردد؟

دراگان اسکوچیچ زمانی به تیم ملی ایران دعوت شد که بعد از دوران بحران مارک ویلموتس هیچکس امیدی به صعود تیم ملی به جام جهانی نداشت اما تیمش با پیروزی های متوالی و زنجیره ای به جام جهانی راه یافت. اسکوچیچ در 14 بازی رسمی با تیم فوتبال ایران 12 برد، 1 تساوی و 1 باخت داشت.

می گویند دراگان مردی نیست که تیم های بزرگ را شکست دهد و این را در دو بازی مقابل کره جنوبی نشان داد. اینجاست که به مشکل اصلی تیم ملی یعنی کمبود بودجه و نبود بازی تدارکاتی واقعی می رسیم. دو بازی برای آزمایش اسکوچیچ مقابل تیم های بزرگ کافی نیست، اما حداقل پنج تا شش بازی لازم است. بازی بزرگ ما کجاست؟ ما حتی نمی توانستیم با تیم متوسطی مثل کانادا بازی کنیم.

واقعیت تلخ این است که به لطف بحران اقتصادی و تحریم های کشور، فرصت مالی و ارتباطات لازم برای بازی با تیم های بزرگ و حتی متوسط ​​را نداریم. به گفته میرشاد مجدی رئیس فدراسیون فوتبال، این انجمن تا چند ماه پیش 200 میلیون تومان موجودی داشت و برای پرداخت حقوق کارکنان مشکل داشت.

دراگان اسکوچیچ

با امکانات ملی ایران، تغییر دراگان اسکوچیچ به ایران چقدر مفید است؟

چنین تیم فوتبالی با چنین اتحاد و چنین امکاناتی تا به حال با معجزه و هنر اسکوچیچ صعود کرده است. آیا امکانات ما با قطر، عربستان سعودی، ژاپن، چین و کره جنوبی قابل مقایسه است؟ آیا سطح لیگ ما با لیگ ژاپن قابل مقایسه است؟ آیا سطح عمومی لژیونرهای ما با لژیونرهای کره جنوبی قابل مقایسه است؟ پاسخ همه این سوالات منفی است. به هر حال تیم ملی فوتبال ایران تا اینجای کار به لطف اسکوچیچ و بازیکنانش موفق بوده وگرنه برنامه و امکانات خاصی نداشتند.

در چنین شرایطی حضور سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی به احتمال زیاد نیمکت را رنگارنگ کرده و درهای تیم ملی را به روی دلالان باز می کند. از طرفی هیچ مربی ایرانی به اندازه اسکوچیچ دانش، تجربه و کیفیتی ندارد که باعث رشد تیم ملی می شود. از فرهاد مجیدی تا یحیی گل محمدی هیچ مربی ایرانی برتری خاصی نسبت به سرمربی فعلی تیم ملی ندارد.

وقتی صحبت از مربیان خارجی می شود با دو مشکل اساسی بودجه و امکانات مواجه هستیم. آیا امکان پرداخت چند میلیون یورویی به مربیان در سطح کیروش را داریم؟ اگر به هر نحوی بتوانیم این کار را انجام دهیم، آیا می توانیم شرایط مطلوب را برای او فراهم کنیم؟ پاسخ از قبل روشن است. نه

در چنین شرایطی تغییر سرمربی مساوی است با فشار بر باثبات ترین و ضعیف ترین قسمت فوتبال ایران یعنی کادر فنی تیم ملی، یعنی به دره راندن تیم ملی و از بین بردن حداقل شانس های صعود. از گروه های جام جهانی 2022 قطر. فراموش نکنیم که بخش قابل توجهی از پول فوتبال ایران به دلیل تحریم ها بلوکه شده است، تیم هایی مانند کانادا به دلایل سیاسی بازی با ایران را لغو می کنند، باشگاه های ایرانی به دلیل نداشتن استانداردهای حرفه ای از آسیا حذف می شوند. رئیس فدراسیون گفت به دنبال جادو و جادوگر است و نایب رئیس فدراسیون در زندان است. زیدان یا مورینیو در چنین فوتبالی چه معجزاتی می کنند؟

بیشتر بخوانید  بایدها و نبایدهای طرح مدیریت هوشمند کرونا ویروس

دیدگاهتان را بنویسید