یک ترفند خوشمزه با مرغ


به گزارش سلام نو، «تی چین چیکن» دستور پختی ساده اما فوق العاده خوشمزه دارد. با ما همراه باشید تا شما را با نکات آشپزی آشنا کنیم که شاید هرگز نمی دانستید.

پایه مرغ را سرآشپزها با دستور پخت های مختلف تهیه می کنند، این یک غذای ایرانی فوق العاده خوش طعم و لذیذ است که با قورمه سبزی و زرشک پلو با مرغ و … قابل مشاهده است. در میان غذاهای جشن و مخصوص مهمانی ها. ته چین این است که این غذای لذیذ را می توان با گوشت هم درست کرد، بنابراین انواع مختلفی دارد از جمله ته میت و ته قارچ و همچنین ته آلو اسفناج و چند نوع دیگر از این غذا.

مواد لازم برای کف مرغ

مواد مورد نیاز مندرج در جدول زیر برای 6 نفر در نظر گرفته شده است که بسته به تعداد نفرات مورد نظر می توانید تعداد آنها را کم یا زیاد کنید.

عناصر

مقدار کافی

برنج

چهار ترازو

ماست سفت و شیرین

1 پیمانه

سینه مرغ

عدد

گلاب

3 قاشق غذاخوری

خلال پسته

پنجاه گرم

خلال بادام

پنجاه گرم

تخم مرغ

پنج عدد

زعفران پخته

به میزان لازم

پیاز

عدد

روغن مایع

نصف فنجان

بوی برگ

چند تا

هویج

عدد

کرفس

شاخه

زرشک

نصف فنجان

کره

به میزان لازم

یک دستور خوشمزه برای مرغ

فاز اول :

برای تهیه آب مرغ ساده ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را در قابلمه با سه لیوان آب روی آتش بگذارید.

فاز دوم:

سپس پیاز و هویج را بشویید و پوست بگیرید و پیاز را حلقه حلقه کنید و هویج را حلقه حلقه کنید و به مرغ اضافه کنید.

سطح سوم:

وقتی هویج و پیاز را اضافه کردید تا بوی بد مرغ گرفته شود، یک شاخه کرفس و چند برگ معطر به مرغ اضافه کنید. ادویه های مورد نیاز برای پخت مرغ (با زردچوبه و فلفل قرمز) می باشد.این ادویه ها را به مرغ در حال پخت اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  از یک عمر استفاده از کولر گازی و برش دهنده لذت ببرید

مرحله 4:

سپس برای تفت دادن ته مرغ، تابه ای به اندازه مناسب با مقدار مواد انتخاب کرده و روی گاز قرار دهید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن مایع و یک قاشق غذاخوری کره به شرپا اضافه کنید. سپس با استفاده از یک کفگیر چوبی، کره و روغن را با حرارت ملایم هم بزنید تا خوب حل شوند.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 5:

در این مرحله باید زرشک را تمیز کنید سپس بشویید سپس زرشک شسته شده را آبکشی کنید تا آب گرفته شود سپس زرشک را به کره آب شده اضافه کنید مراقب باشید دمای گاز را کم کنید تا زرشک نسوزد و بپزید تا روغن و کره کاملا جذب زرشک می شود. مواظب باشید زرشک ها را زیاد سرخ نکنید و باد نکنید فقط سرخ کنید تا کمی خام شوند.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 6:

خلال پسته و خلال بادام را به زرده تخم مرغ تفت داده شده اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. در این مرحله دو قاشق غذاخوری زعفران پخته شده را به میله ها و برش ها اضافه کنید و هم بزنید تا بو داده و رنگ لعاب بهتری بگیرد.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 7:

زرشک های آماده شده را کنار بگذارید در همان تابه یا تابه دیگر یک قاشق روغن مایع بریزید سپس مرغ پخته شده خود را یا به شکل ریش یا به شکلی که در این مطلب آماده کردیم برش دهید و در تابه قرار دهید. اگر مرغ را همانطور که به شما گفتیم بپزید، مرغ دیگر بو نمی دهد.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 8:

مرغ را در ماهیتابه تفت دهید تا مرغ کمی گرم شود سپس زعفران دم کرده را به مرغ داخل ماهیتابه اضافه کنید و مرغ را با زعفران حدود یک دقیقه تفت دهید تا زعفران کاملا به خورد تکه های مرغ و رنگ آن برود و طعم زعفران را بگیرد. .

بیشتر بخوانید  افراد مبتلا به فشار خون و قند خون چگونه باید روزه بگیرند؟ + شرایط ارسال / فیلم

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 9:

در این مرحله از تهیه ته مرغ باید یک کاسه گرد بزرگ بردارید و یک عدد تخم مرغ کامل و چهار زرده را در ظرفی بریزید. در یک کاسه تخم مرغ ها را با همزن خوب بزنید تا کاملا یکدست شوند، می توانید از همزن برقی هم استفاده کنید. از همزن دستی هم استفاده کنید.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 10:

سپس 3 قاشق غذاخوری زعفران آب پز را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا زرده ها بوی نارنجی بیشتری بگیرد. سپس یک قاشق چایخوری نمک به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 11:

سه قاشق غذاخوری گلاب و یک پیمانه ماست سفت شده را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و با همزن شروع به هم زدن کنید و خوب هم بزنید تا بافتی یکدست و یکدست به دست آید.قسمت پایینی چین باید رنگ زعفرانی خوبی داشته باشد. به همین دلیل باید در مصرف این غذا دست باز باشید، البته این یک سلیقه است.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله دوازدهم:

وقتی ته چین رنگ دلخواه را گرفت. نصف فنجان روغن را به چین اضافه کنید سپس با همزن خوب هم بزنید تا روغن کاملا جذب چین شود.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 13:

برنج آبکش شده را به ته چین اضافه کنید، نکته مهم در این مرحله میزان برنج پخته شده است. دانه های برنج شما نباید له شود. نکته مهم دیگر این است که سعی کنید برنج سرد شده را به مواد زیر اضافه کنید، در این مرحله پس از افزودن برنج، به آرامی مخلوط کنید تا برنج و مایع پایین کاملا با هم ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید  گلدان گل کجای این اتاق مخفی شده است؟ + پاسخ

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله چهاردهم:

برنج را زمانی به مایع اضافه کنید که نه خیلی سفت و نه شل شد، زیرا به این ترتیب ظاهری که می خواهید خواهید داشت. با روغن چرب کنید سپس نیمی از ته چینی آماده شده را در ظرفی بریزید و با کمک برنج را صاف کنید. از چنگال

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 15:

پس از صاف کردن برنج مرغ را روی برنج بریزید، هنگام ریختن مرغ روی لایه پایه برنج دقت کنید که مرغ از دیواره های اطراف کاسه مشخص نباشد سپس مرغ را کمی بیشتر از وسط برش دهید.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 16:

پس از ریختن مرغ روی برنج، مخلوط زرشک و خلال ها را روی مرغ بریزید. مخلوط زرشک و همچنین مرغ نباید از محیط قابل مشاهده باشد پس آن را وسط مایع پایینی خود بریزید.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

مرحله 17:

بعد از اینکه مواد میانی ته چین ها را درست کردید، مایه برنج و ته چین ها را به آرامی روی مواد میانی بریزید و با قاشق فشار دهید تا مواد میانی کاملا پوشیده شود.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

سطح نهایی:

بعد از اینکه مواد را خوب فشار دادید تا فضای خالی بین مواد نباشد، روی ظرف را کاملا با فویل بپوشانید و با چاقو چند سوراخ روی آن ایجاد کنید.

فر را روشن کنید و روی دمای 380 درجه فارنهایت یا 160 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کمی گرم شود، سپس قالب زیری را در فر قرار دهید و بگذارید حدود یک ساعت یا یک ساعت و نیم در فر بماند. پایین چین را بررسی کنید تا قسمت پایین چین نارنجی شود. اگر مواد نارنجی شد ته چین آماده است.

برای تزیین می توانید از زرشک و خلال استفاده کنید. تزیین این ته چین عالی و خوشمزه کاملا خوش طعم است.

یک ترفند خوشمزه با مرغ

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید