خبر خوش برای تهرانی ها



آنچه دیگران می خوانند:

نهضت ملی مسکن این یک طرح برای گروه های کم درآمد است. نهضت ملی مسکن این برای کسانی است که شرایط خاصی مانند بیوه شدن، اعتیاد و غیره دارند. نهضت ملی مسکن همچنین ممکن است برای خارجیانی که در کشور زندگی می کنند، مانند افغان هایی که شرایط زندگی در کشور ندارند، مناسب باشد. نهضت ملی مسکن یکی از پروژه هایی است که دولت به صورت پروژه ای در برخی کشورها اجرا می کند. بسیاری از افراد جامعه برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

خلیل محبت خواه افزود: ظرفیت سازی برای ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در کشور و ظرفیت های جدیدی در استان تهران و شهرهای جدید تهران ایجاد شده است و ثبت نام برای شهرهایی مانند پرند ایجاد می شود. ، هشتگرد و ایوانکی.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، رسیدگی به متقاضیان در استان تهران به پایان رسیده و ارسال پیامک برای متقاضیان از ابتدای هفته آغاز شده است.

وی افزود: در صورتی که متقاضیان درخواست خود را تکمیل نکنند، حذف نمی شوند، بلکه برای تکمیل واحدها به انتهای لیست منتقل می شوند.

به گفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، ثبت نام مجدد از داوطلبان نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیرماه آغاز شد و با توجه به تامین زمین در این بخش، دوره جدید ثبت نام در شهرستان ها آغاز می شود. جایی که ظرفیت سازی ایجاد شده است.

شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن در حالی بار دیگر در نظر گرفته شد که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از آغاز دور جدید ثبت نام نامزدهای نهضت ملی مسکن در 15 تیرماه 1401 خبر داد.

به نظر می رسد پس از آغاز روند ارتقای صلاحیت و سپرده اولیه متقاضیان، دولت متوجه شد که برای چهار میلیون واحد مسکونی پیش بینی شده در طرح نهضت ملی مسکن، تنها 2.3 میلیون متقاضی بالقوه وجود داشته است که از این تعداد، متقاضی بالقوه است. فقط 281000 مشتری واقعی بازگشایی نظام نهضت ملی مسکن و ایجاد ظرفیت جدید برای ثبت نام کاندیداها تلاشی برای تحقق مهمترین وعده اقتصادی سید ابراهیم رییسی در انتخابات 1400 خواهد بود.

بیشتر بخوانید  کاهش ادامه دار قیمت طلا و سکه / پیش بینی بازار طلا فردا 22 اسفند

سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن از 15 تیرماه به مدت دو هفته باز است تا متقاضیان جدید شانس خود را امتحان کنند. رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان این خبر گفت که مرحله آموزش نامزدهای قبلی به طور همزمان ادامه خواهد داشت. متقاضیانی که پیامک با تاییدیه دریافت می کنند تنها دو هفته فرصت دارند تا به بانک شکایت کنند. دولت در نظر خواهد گرفت که کاندیداهای انصرافی مورد تایید طرح نهضت ملی هستند که ظرف دو هفته آن را ارائه و واریز نمی کنند. به گفته وزیر، این تصمیم به منظور تسریع در پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن اتخاذ شد، زیرا تا پایان شهریور 1401، تحقق واحدهای پروژه ای نهضت ملی مسکن از دو میلیون واحد خواهد گذشت.

شرایط ثبت نام در نهضت ملی مسکن برای داوطلبان جدید مانند قبل است. مهمترین شرط این است که واحد مسکونی نداشته باشید. متقاضیان ثبت نام در نهضت ملی مسکن باید حداقل 50 سال سابقه سکونت در شهر مورد درخواست داشته باشند. شرایط اقامت مهاجران از مناطق شهری به شهرهای دیگر کشور به یک سال کاهش یافت. یعنی اگر یک سال پیش از تهران شهر را ترک کرده اید، می توانید درخواست ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن با یک سال اقامت در آن شهر را تکمیل کنید. برای کسانی که برای ثبت نام در شهرهای جدید اقدام می کنند، ملاک سابقه حداقل پنج سال سکونت در زادگاه است. این شرایط مردم تهران را در شهر جدید پرند مجبور می کند برای نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، بدون چک برگشتی، معوقه و بدون منع قانونی برای دریافت کمک های بانکی ادامه دارد. در نهایت بانک ها توان مالی متقاضی را بررسی می کنند. در این مرحله مشخص می شود که آیا فرد توانایی پرداخت هزینه ساخت خانه اعم از تامین درآمد اولیه و پرداخت اقساط ماهانه را دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید  وریا غفوری قرمز پوشید

مراحل ثبت نام در نهضت ملی مسکن با درج مدارکی مانند شناسنامه و شناسنامه متقاضی آغاز می شود. اگر زمین دارید، مالکیت را اضافه کنید. شرط اقامت پنج ساله در شهر محل متقاضی با ارائه مدرک تحصیلی، مدارک مربوط به محل تولد از قبیل شناسنامه، پروانه کار، سابقه پرداخت بیمه، گواهی اشتغال به کار از دولت قابل انجام است. خدمات و مستمری و مستمری بگیران . اجاره نامه به عنوان اقامت پنج ساله پذیرفته نخواهد شد.

ثبت نام مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به دو صورت انجام می شود. اگر متقاضی مالک زمین باشد، تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان وام ساخت دریافت می کند، اما در صورت نداشتن زمین، باید در لیست شهرهایی باشد که طرح نهضت ملی مسکن در آن قرار دارد. با توجه به شرایط اقامت پنج ساله تعریف شده است. ، انتخاب کنید. به عنوان مثال در استان تهران ساکنان تهران می توانند در شهر جدید پرند، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید ایوانکا، پاکدشت و رباط کریم در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند. ثبت نام از داوطلبان ساکن قیام دشت در پاکدشت امکان پذیر است و داوطلبان ساکن شهریار، بهارستان، ملارد، ری و قدس باید هنگام ثبت نام شهر جدید پرند را انتخاب کنند.

ثبت نام مسکن متقاضیان نزد نهضت ملی مسکن استان البرز برای ساکنین تمامی شهرهای استان به جز نظرآباد در شهر جدید هشتگرد امکان پذیر است. متقاضیان ساکن تبریز باید شهر جدید سهند یا شهر جدید شهریار را انتخاب کنند. امکان ثبت نام از داوطلبان ساکن در اصفهان، شهر جدید بهارستان، شهر جدید فولادشهر و شهر جدید مجلسی وجود دارد. داوطلبان ساکن بوشهر می توانند شهر جدید عالیشهر را انتخاب کنند. اگر ساکن مشهد هستید باید درخواست خود را در شهر جدید گلبهار یا شهر جدید بینالود ثبت کنید. ساخت واحدهای مسکونی برای متقاضیان ساکن در شهرهای استان خوزستان در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر در حال انجام است. داوطلبان طرح نهضت ملی مسکن شیراز واحدهای خود را در شهرک جدید صدری می گیرند. واحدهای طرح نهضت ملی مسکن برای ساکنان بابل و بابلسر در هادیشار، برای ساکنان چالوس در مرزن آباد، برای ساکنان ساری در سورک و برای ساکنان شمسان در نورا و رویان ساخته می شود. طرح نهضت ملی مسکن اراک در شهر جدید مهاجرین و در شهر جدید امیرکبیر اجرا می شود و داوطلبان ساکن بندرعباس و حمیر باید هنگام ثبت نام شهر جدید علوی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید  6 نکته داغ تغذیه‌ای برای روزهای گرم | از غذاها و مایعات خیلی سرد کمتر بخورید!

سود ساختمان نهضت ملی مسکن معمولاً 18 درصد محاسبه می شود، اما دولت تصمیم می گیرد نیمی از سود وام متقاضیان را در سه دهک اول شرکت پوشش دهد. حتی گفته می شود دولت قصد دارد این گروه را از پرداخت سهم اولیه معاف کند. بنابراین این دسته از کاندیداهای طرح نهضت ملی مسکن می توانند با پرداخت اقساط ماهیانه 3.5 تا 4 میلیون تومانی در طرح نهضت ملی مسکن صاحب خانه شوند.


دیدگاهتان را بنویسید