شیوع مصرف ماری جوانا در بین نوجوانان / نوجوانان / میانگین سن مصرف مواد مخدر 22 سال است



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: 4 میلیون و 400 هزار مصرف کننده مستمر و غیر دائمی مواد مخدر در کشور داریم. سن ورود به مصرف مواد مخدر 15 سال و میانگین کشوری 22 سال است.

سوده نجفی یکی از اعضای شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از دستور خود در هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: 5 خرداد 1401 روز جهانی مواد مخدر اعلام شد. . ایران به دلیل نزدیکی به افغانستان که بزرگترین تولیدکننده تریاک در جهان است، بیش از سایر کشورها در معرض خطرات ورود مواد مخدر به کشور قرار دارد و همین امر دسترسی و خرید مواد مخدر را برای افراد جامعه آسان کرده است.

نجفی خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که در سال گذشته ارائه شد، حدود 2 میلیون و 802 هزار و 800 مصرف کننده مستمر و یک میلیون و 600 هزار مصرف کننده غیرمستمر وجود دارد، یعنی 4 میلیون و 400 هزار مصرف کننده مستمر و غیرمستمر در کشور داریم. ، توضیح داد: اولین الگوی مصرف مواد مخدر در کشور مربوط به مصرف «تریاک» است که حدود ۷۵ درصد مصرف مواد مخدر در کشور را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از الگوهای مصرف مواد مخدر مربوط به مواد مخدری مانند ماری جوانا، حشیش، حشیش، علف هرز، علف هرز است.

وی ادامه داد: الگوی سوم به هروئین اشاره دارد و الگوی چهارم به شیشه که در واقع اولین الگوی مصرف تریاک است، اما در بین جوانان و نوجوانان گرایش به ماری جوانا نگرانی های جدی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید  مرد نیشابوری با تبر زنش را کشت!

شیوع مصرف ماری جوانا در بین جوانان و نوجوانان

رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سن مصرف مواد مخدر 15 سال و میانگین کشوری 22 سال است که نشان دهنده شیوع مصرف مواد مخدر به ویژه “ماری جوانا” در بین جوانان و نوجوانان است، گفت: این مهم است. ریشه کن کردن کامل اعتیاد امکان پذیر نیست، اما باید با همکاری و هماهنگی و ایجاد شرایط لازم، تلاش و برنامه ریزی و ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه از گرایش افراد به ویژه جوانان و نوجوانان جلوگیری کرد.

عضوهیئت رئیسه شورای شهر تاکید کرد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی یکی از عواملی است که با توجه به وجود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، این دو فرهنگی پیش بینی می شود که نهادهای اجتماعی به شهرداری تهران تعلق داشته باشند.برنامه های شهر تهران به ویژه در مناطقی که درصد مصرف مواد مخدر بیشتر از سایر مناطق است. ایجاد کمپ اجتماعی با حضور سایر نهادهای اجتماعی ذیربط برای تحقیق و رسیدگی به مسائل و معضلات اجتماعی شهر تهران با محوریت شهرداری مناسب است اما اجرای این کمپ که عمدتاً با محوریت جمع آوری معتادان است راضی کننده نیست.

وی افزود: جمع آوری معتادان و نگهداری آنها در مراکز بهبودی چاره ای برای معضل اعتیاد در تهران نیست و این روش بدون نتیجه مطلوب در بعد درمان اعتیاد هزینه بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید