نکات طلایی برای سبزیجات خوشمزه


به گزارش سلام نو، برای اینکه بتوانید یک سوپ سبزی خوشمزه و لعاب تهیه کنید، باید نکات «ضخیم شدن آش سبزی» و محل قرارگیری آن را به خوبی بدانید.

بی شک یکی از معروف ترین غذاهای اصیل ایرانی خورش سبزی است که می گویند آش سبزی بلد نیست آشپز محسوب نمی شود، آش سبزی باید کاملا غلیظ و لعاب دار باشد.

غلیظ شدن سوپ سبزیجات

ترفندهای مرگ و غلیظ شدن سوپ سبزیجات:

  1. برای آش سبزی سبزی باید ریز خرد شود تا سوپ لعاب بزند وگرنه سوپ هر چقدر بجوشد غلیظ نمی شود.
  2. سبزیجات باید کاملا سرخ شوند تا سوپ آبکی نشود.
  3. سبزی سرخ شده را نیز باید با گوشت بریان میل کرد تا لعاب بیشتری بگیرد.
  4. برای غلیظ شدن سوپ حتما باید اسفناج و تره فرنگی داخل سوپ سبزی باشد.اگر اسفناج نداشت می توانید از برگ چغندر هم استفاده کنید.
  5. بهترین گوشت برای خورش قورمه سبزی گوشت گوسفند است به همین دلیل آش سبزی لعاب بیشتری دارد.
  6. بهترین زمان برای پخت سوپ سبزیجات حدود 3 تا 4 ساعت است تا زمانی که سوپ کاملا سفت شود.
  7. اگر آب سبزیجات آبکی شد، چند تکه یخ کوچک به آبگوشت اضافه کنید، به آن ضربه بزنید تا آبگوشت لعاب دار بیفتد و روغن روی آبگوشت جمع شود.
  8. برای پختن سوپ سبزی از همان ابتدا به مقدار کافی آب به سوپ اضافه کنید تا هنگام پختن آش مجبور به اضافه کردن مجدد آب نباشید، در صورت نیاز حتما از آب جوش استفاده کنید.
  9. ریختن لیمو و نمک باید در پایان پخت سوپ سبزی انجام شود. چون اگر این مواد زود اضافه شود حبوبات و گوشت دیر پخته می شود و آش غلیظ نمی شود.
  10. اگر پخت آش سبزی تمام شد، اما هنوز آب زیادی داخل آش بود، می توانید آن را از ماهیتابه خارج کرده و حرارت را کمی زیاد کنید تا آب آش بخار شده و سوپ غلیظ شود.
بیشتر بخوانید  ۳ خدمت تخصصی شرکت دانش‌بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا به زنجیره تولید آهن و فولاد

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید