استعلام خلافی ماشین در چند ثانیه



آنچه دیگران می خوانند:

پرداخت جرائم خودرو

یکی از اعضای جدایی ناپذیر در رانندگی جریمه است. تاکنون هیچ راننده ای که ادعا کند جریمه شده است پیدا نشد. وقتی راننده جریمه می شود و بعد از آن تقاضای پرداخت خلافی خود می کند، چه رسد به اینکه برای برخی این چالش بسیار سخت است و می توانند از پرداخت قسطی تخلف سوء استفاده کنند. به طور کلی روش های زیادی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد، اما بدون شک یکی از ساده ترین و سریع ترین روش ها، استعلام خلافی خودرو با استفاده از بارکد است. در زیر در مورد نحوه دریافت استعلام نقض بارکد 9 رقمی صحبت خواهیم کرد.

بررسی تخلفات خودرو با کد بارکد چیست؟

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای دریافت استعلام تخلف خودرو، استفاده از بارکد در پشت کارت است. با مراجعه به سایت راهور و وارد کردن کد 9 رقمی خود می توانید بلافاصله تخلف خود را استعلام کرده و برای پرداخت آن برنامه ریزی کنید.

مهمترین کاربرد کارت ماشین

بدون شک مهمترین و مناسب ترین کاربرد کارت خودرو، استعلام خلافی با کد 9 رقمی در پشت آن است. در زیر بارکد هر کارت، اعدادی که برای پرس و جو استفاده می شوند، آمده است. پلیس راهنمایی و رانندگی علاوه بر امکان استعلام تخلفات خودرو از طریق بارکد برای رانندگان، برای دریافت استعلام در مواقع بحرانی نیز از این کد استفاده می کند.

نوار ماشین کجاست؟

اول از همه، فرض کنید برای خواندن بارکد نیازی به استفاده از دستگاه خاصی نیست و اعداد آن به راحتی قابل خواندن هستند. این کد 8 یا 9 رقمی معمولاً در سمت چپ یا راست کارت خودرو قرار دارد.

بیشتر بخوانید  متولدین کدام ماه مغرور ترین افراد هستند؟

تخلف ماشین

استعلام تخلف خودرو با تلفن

تفاوت شماره بارکد و شماره برد کارت ماشین چیست؟

هنگام استعلام تخلف خودرو با بارکد، می توانید به شماره برد نیز نگاه کنید. اما آن را با بارکد خودرو اشتباه نگیرید. Win معمولاً یک عدد 17 رقمی است که با حروف انگلیسی همراه است. این اعداد برای شناسایی خودروها در سراسر جهان استفاده می شود و برای هر خودرو منحصر به فرد است. این شماره علاوه بر کارت خودرو در سند خودرو نیز قید شده است. شماره Vin نشان می دهد که ماشین شما دارای چه مشخصاتی است و در کدام کشور تولید شده است.

هنگام تلاش برای پرس و جو در مورد تخلفات خودرو از طریق بارکد، مراقب باشید که وین را با بارکد اشتباه نگیرید.

3 نکته مهم هنگام استعلام تخلفات خودرو از طریق بارکد

هنگام استعلام تخلف کد خودرو، بهتر است موارد زیر را در دستور کار خود قرار دهید:

  1. شما می توانید از طریق تلفن همراه، کامپیوتر و لپ تاپ خود درخواست نقض 9 رقمی بارکد کنید، این امر از طریق اپلیکیشن های موجود امکان پذیر نیست.
  2. هنگام استعلام بارکد هیچ هزینه ای پرداخت نکنید.
  3. مراقب باشید بارکد پشت کارت ماشین را با کد وینی اشتباه نگیرید.

روش های مختلف استعلام و پرداخت تخلفات

امروزه با پیشرفت تکنولوژی حتی راه های زیادی برای استعلام و پرداخت تخلفات وجود دارد اخذ خلافی خودرو با شماره ثبت همچنین امکان پذیر است. در زیر به معرفی مختصر برخی از این روش ها می پردازیم.

·

استعلام و پرداخت تخلفات از طریق سایت راهور

شما می توانید با مراجعه به سایت راهور ضمن دریافت استعلام، هزینه تخلف خود را پرداخت کنید. با استفاده از این سایت می توانید تخلفات خودرو را به صورت اقساطی نیز پرداخت کنید.

·

پرداخت از طریق خودپرداز بانکی

یکی از مهم ترین راه های پرداخت سریع تخلف، مراجعه به دستگاه خودپرداز است.

·

استفاده از اپلیکیشن های مختلف موبایل برای استعلام و پرداخت تخلفات

برنامه ها و اپلیکیشن های زیادی برای استعلام و پرداخت جرائم وجود دارد که با انتخاب یکی از آنها به راحتی می توانید هزینه جرایم خود را بپردازید. قبل از استفاده از اپلیکیشن، بهتر است از معتبر و معتبر بودن اپلیکیشن اطمینان حاصل کنید.

·

بازدید فیزیکی از کلانتری ها به اضافه 10

اگر تصمیم گرفته اید به صورت حضوری به پلیس +10 مراجعه کنید، بهتر است بدانید که برای گرفتن تخلف باید بیمه شخص ثالث داشته باشید. معمولا افرادی که حوصله این اینترنت را ندارند این روش را انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که در این روش باید هزینه ای پرداخت کنید.

·

از SMS و کد USSD استفاده کنید

آخرین راهی که می خواهیم به شما معرفی کنیم استفاده از پیامک است. برای استفاده از این روش باید از کد win استفاده کنید. شما باید کد وین را به شماره 1101202020 بفرستید با رعایت دستورالعمل های جامع برای شما انجام خواهد شد.

تخلف ماشین

ماشین خوبه

مراحل دریافت آنلاین استعلام خودرو با بارکد

برای استعلام تخلف 9 رقمی بارکد ابتدا باید به سایت راهور مراجعه کنید. سپس باید به صفحه استعلام تخلفات رانندگی بروید. یکی از مزایای مهم این روش رایگان بودن آن است. استعلام خودرو با بارکد در حال حاضر راحت ترین راه برای دریافت استعلام در مورد بدنه است.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش باید قبلا در سامانه سخا ثبت نام کرده باشید. (در صورت عدم ثبت نام در سخا هم اکنون می توانید وارد این سایت شوید و ابتدا در این سایت ثبت نام کنید.) با ورود به سایت راهورا می توانید تخلفات اقساطی خودرو را نیز پرداخت کنید.

آیا سایت راهور بلافاصله تخلفات را گزارش می کند؟

خیر، به این نکته مهم توجه کنید، سایت راهور 24 ساعته آپدیت نمی شود و معمولا حدود یک روز کاری طول می کشد تا تخلفات شما در سایت به روز شود.

عواقب عدم رعایت قوانین رانندگی و تصادفات

اگر پرداخت خلافی و جریمه برایتان سخت است، بهتر است از امروز عادات غلط رانندگی را کنار بگذارید و طبق اصول اولیه رانندگی کنید تا بعد از آن در کنار تخلف قرار بگیرید. برای کاهش میزان جرائم و جنحه ها بهتر است تا زمانی که نرخ جرم و جنایت در سال 1401 به اطلاع شما نمی رسد از ارتکاب تخلفات منجر به حادثه پرهیز کنید هرچند که امروزه با صدور انواع بیمه نامه خودرو جای نگرانی برای شرکت های بیمه نیست. هنگام بازسازی یا خرید بیمه شخص ثالث خودرودر جبران خسارت به شما کمک می کند و خیال رانندگان را بسیار راحت کرده است.

.


بیشتر بخوانید  متن دکلمه روز مادر + جملات کوتاه و بلند در وصف مادر و قدردانی از او

دیدگاهتان را بنویسید