طرز تهیه ته دیگ بال مرغ مجلسی در منزل


مواد ته قابلمه با بال مرغ

برنج 4 پیمانه
سینه مرغ 100 گرم
8 بال مرغ
1 عدد پیاز
1 عدد آب لیمو ترش تازه
زرشک به مقدار کافی
8 قاشق غذاخوری ماست
زعفران را به اندازه کافی بپزید
نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی
روغن مایع 1 فنجان
4 عدد تخم مرغ
کره 50 گرم


 ته قابلمه با بال مرغ

طرز تهیه ته دیگ با بال مرغ

برای تهیه ته دیگ خوش طعم بال مرغ ابتدا برنج را بشویید و در ظرف مناسبی بریزید سپس آب و نمک را اضافه کنید و بگذارید برنج به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب خیس بخورد تا خیس بخورد.
حالا بال ها را با سینه مرغ در قابلمه مناسب می گذاریم و ظرف را تا نیمه از آب پر می کنیم. سپس پوست پیاز را جدا کرده و به 4 قسمت تقسیم کرده و با نمک و زردچوبه داخل شرپا بریزید.

در این مرحله قابلمه بال مرغ را روی آتش بگذارید و سینه مرغ و بال مرغ را به مدت 15 دقیقه در آب در حال جوش بگذارید تا بپزد. سپس بعد از این مدت بال و سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.
حالا قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و سپس اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد. سپس سینه مرغ را خرد کرده، سپس تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید.
در این مرحله سینه مرغ ریش ریش شده را داخل تابه بریزید سپس کمی زعفران بپزید و اضافه کنید و تفت دهید. سپس بال مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و زعفران را بپزید و آب لیمو ترش را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  فواید درمانی سبزی ترخون در طب سنتی


طرز تهیه ته دیگ با بال مرغ

حالا بال های مرغ را ماساژ می دهیم تا خوشمزه شود. سپس برنج را در صافی بریزید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود سپس در قابلمه آب جوش همراه با نمک بریزید و بگذارید 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند.

در این مرحله که برنج نرم شد و دانه آن کمی گیر کرد، برنج را از روی حرارت بردارید و در آبکش بریزید و سپس آبکشی کنید و اجازه دهید آب اضافی آن کشیده شود. سپس تخم مرغ ها را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید.
حالا ماست را با نمک و فلفل سیاه و زعفران بپزید و به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کنید سپس با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شود. سپس روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
در این مرحله برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و سپس هم بزنید تا برنج مزه دار شود. سپس شرپا مناسب را انتخاب می کنیم، سپس کمی روغن داخل آن می ریزیم و بال ها را با سلیقه در شرپا می گذاریم.

باید بخوانید:

حالا بال مرغ را با کمی برنج زعفرانی بپوشانید تا روی بال مرغ را بپوشاند. سپس سینه های مرغ ریش شده را کف چین ها قرار دهید و روی سینه های مرغ ریش ریش شده کمی زرشک اضافه کنید.
در این مرحله بقیه چین را روی سینه مرغ بریزید و سپس با پشت قاشق چین را فشار دهید تا وصل شود. سپس کره را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در کف چین قرار دهید و سپس روی شعله پاش ملایم قرار دهید.
در آخر درب قابلمه را با دیگ بپوشانید سپس قابلمه را روی قابلمه بگذارید تا شعله پخش شود و برنج را به مدت 45 دقیقه روی آتش بگذارید تا بپزد. بعد از این مدت ته چین را به سمت مناسب برگردانید و سرو کنید. دلپذیر.

بیشتر بخوانید  سس ریحان | آموزش طرز تهیه سس ریحان + خواص


دیدگاهتان را بنویسید