تولید هر خودرو ایرانی با ضرر ۱۱ میلیون تومانی!



به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز، ایران خودرو با تولید حدود 451 هزار و 100 دستگاه، هر خودرویی که از خط تولید خارج شد، به طور میانگین حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان ضرر کرد.

دو خودروساز بزرگ کشور در سال گذشته زیان تولید نزدیک به 9500 میلیارد تومان را تجربه کردند.

سه خودروساز بزرگ کشور گزارش مالی سال 1400 خود را در سامانه کدال سازمان بورس منتشر کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع حدود 9.5 هزار میلیارد تومان زیان تولید را در گزارش های مالی خود ثبت کردند. این میزان زیان تولید نسبت به سال 99 حکایت از کاهش حدود 40 درصدی دارد.

گزارش های مالی خودروسازان تا پایان سال 99 حاکی از زیان تولید حدود 15 هزار و 670 میلیارد تومانی است.

غول نارنجی رکورد سفر ویژه ای را ثبت کرد

به نقل از اکویران، در میان سه خودروساز اصلی کشور، خودروسازی سایپا با زیان حدود 6 هزار و 655 میلیارد تومان در صدر جدول بیشترین زیان تولید قرار دارد.

بنابراین، غول سفر ویژه نارنجی حدود 70 درصد از کل ضرر تولید را متحمل می شود. رتبه دوم نیز متعلق به ایران هودری است. آبیاری راه های ویژه در پایان سال گذشته حدود دو هزار و 480 میلیارد تومان زیان تولید را تجربه کرد. این ضرر حدود 25 درصد از زیان کل تولید را تشکیل می دهد.

پارس خودرویی به عنوان یک شرکت زیرمجموعه سایپ زیان نزدیک به 315 میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد. زیان تولید سومین خودروساز بزرگ کشور حدود 5 درصد زیان کل تولید در سال 1400 است.

بیشتر بخوانید  از عشق ناکام تا خودکشی فروغ فرخزاد

میزان ضرر خودروسازان در تولید هر خودرو

خودروسازان با توجه به زیان تولید و تیراژ تولید حدود 866 هزار و 600 دستگاه (کل تولید خودرو و وانت) در سال گذشته، میانگین زیان حدود 11 میلیون تومانی در تولید هر خودرو داشتند.

اما بررسی جداگانه آمار ضرر و زیان خودروسازان نشان می دهد که ایران خودرویی با تولید حدود 451 هزار و 100 دستگاه به طور میانگین از هر خودرویی که از خط تولید خارج شده، حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان ضرر کرده است.

سایپایی با تولید حدود 274 هزار و 750 دستگاه انواع سواری و وانت، میانگین زیان حدود 24 میلیون و 200 هزار تومانی هر دستگاه از محصولات خود را به ثبت رساند.

پارس خودرو با تولید هر خودرو به طور متوسط ​​2 میلیون و 870 هزار تومان ضرر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید