پیش بینی بورس روز شنبه 4 تیر 1401 / آیا بورس هفته آینده قرمز است؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بورس در آخرین هفته بهار افت دو درصدی را ثبت کرد. شاخص کل از 1,564 25. Hordada به 1,533,000 در روز اول پرواز افزایش یافت.

از طرفی سهامداران واقعی همچنان فروشنده هستند، به عنوان مثال در اولین روز معاملاتی هفته گذشته تنها 700 میلیارد تن خروج نقدی داشتیم. برخی کارشناسان معتقدند با توجه به این خروج نقدینگی، بازار با بی پولی مواجه خواهد شد و می توان انتظار معامله نزولی را داشت.

اکثر تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند تبادل در اولین هفته کاری تابستان روندی متعادل و گاه منفی وجود دارد. اما این منفی بودن مستمر نیست و نباید انتظار داشت بازار در بلندمدت منفی شود.

به طور کلی با توجه به تورم، افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کالاها، مذاکرات برجام و سایر عوامل در اقتصاد کشور می توان روند صعودی خوبی را در بازار سرمایه متصور شد. اما مهمترین مشکل تبادل در حال حاضر کمبود نقدینگی و اعتماد وجود دارد و سالن شیشه ای به همین دلیل نمی تواند رشد خوبی داشته باشد. رشد و صعود بازار سرمایه طی تابستان و هفته های بعد کند و کند خواهد بود و نباید انتظار جهش به شاخص 1.8 میلیون واحدی را داشت.

آیا بازار سهام مثبت خواهد شد؟

فردین آقابزرگی کارشناس بازارهای مالی معتقد است بورس تا پایان سال حداقل 50 درصد بازدهی خواهد داشت.

مهشید داداش زاده کارشناس بازار سرمایه نیز گفت: تالار شیشه ای تا انتها بسیار سودآور خواهد بود.

سارا فلاح کارشناس بازار سهام معتقد است بورس در بلندمدت می تواند سودآور باشد.

بیشتر بخوانید  آب و هوا در البرز برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

هلن عصمت پناه، تحلیلگر بازار سرمایه می گوید با توجه به مذاکرات بارجا تبادل روند صعودی را تجربه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید