خبر خوش برای بازنشستگان | وام بازنشستگان چند برابر شد


محمد اسکندری مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی با حضور سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران و دیگر معاونان و مدیران این بانک در خصوص افزایش همکاری ها و توسعه خدمات بانک صادرات به بازنشستگان و شرکت های زیرمجموعه صندوق به عنوان یک بانک عامل، صندوق بازنشستگی تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سقف وام و مزایای بازنشستگان و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش پرداخت وام صندوق صادرات به صندوق و ارتقای سقف بازنشستگان عزیز تحت پوشش این صندوق حداقلی است. امیدواریم این عملیات مهم با همکاری و مساعدت بانک صادرات عملیاتی شود.

سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز اظهار داشت: افزایش وام و ارتقای سطح تسهیلات بازنشستگان کشوری و فرزندان آنها، همکاری در اجرای طرح های کمکی و سایر خدمات اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان تامین منافع برای شرکت های تابعه توجه ویژه ای دارد.

در این جلسه مقرر شد وام های ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که پیش از این 12 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود به 15 میلیون تومان افزایش یابد و پس از تمهیدات لازم در تیرماه افزایش و محقق شود.

بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از مستمری بگیران و مستمری بگیران بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح “کرامت” به مددجویان خود وام 100 میلیون تومانی ارائه می کند.

مستمری بگیرانی که می خواهند وام شایسته دریافت کنند باید در یکی از شعب بانک رفاه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت آن 48 ماه است. متقاضیان دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی به بانک ارائه دهند و چک داشته باشند. لازم به ذکر است 20 درصد وام بانکی بلوکه می شود.

بیشتر بخوانید  وریا غفوری ممنوع الکار می شود ؟

این طرح ویژه بازنشستگان و بازنشستگانی است که در سیستم بانکی بدهی معوق و چک برگشتی ندارند. اعتبار طرح کرامت تا پایان مرداد ماه سال جاری خواهد بود.

مبلغ اقساط این وام 100 میلیون تومان با سود ذکر شده و مدت بازپرداخت بیان شده 2 میلیون و 937 هزار و 500 تومان خواهد بود. سود کل این وام 40 میلیون و 999 هزار و 998 تومان و مبلغ کل وام و سود 141 میلیون و 59 هزار و 998 تومان است.

از طرف صندوق بازنشستگی فولاد، حسین آمریکایی در دیدار با نمایندگان کانون های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره، با اشاره به درخواست برخی بازنشستگان برای در نظر گرفتن امتیازات مناطق جنگی، گفت: مدیران فولاد خوزستان داشتیم و اخیرا به این موضوع پرداختیم. موضوع در نشست با نمایندگان مجلس

وی ادامه داد: تلاش می کنیم میزان وام های مورد نیاز و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

عامریان خطاب به مراکز بازنشستگی گفت: اگر فکر می کنید مشکلی در کار ما وجود دارد، حتما آن را انتخاب کنید و با حسن نیت کامل آماده صحبت هستیم. .

مدیرکل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت بالای دارایی های این صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد صندوق ها انجام می دهیم. هدف ما اجرای طرح های اقتصادی و طرح های زودبازده است تا هر چه سریعتر درآمدها به جامعه هدف صندوق برسد.

وی با اشاره به برخی گلایه ها از خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتما این شکایات را بررسی و نسبت به آن اقدام خواهیم کرد تا شرایط بیمه سلامت در قرارداد نوروزی نسبت به سال های گذشته بهتر شود تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم. ارائه بهترین خدمات پزشکی به بازنشستگان. در عین حال نظارت نمایندگان انجمن ها و بازنشستگان در این زمینه می تواند مثمر ثمر باشد.

بیشتر بخوانید  ماجرای عجیب و پرمعنای بهارا رهنما پس از انتشار خبر طلاقش! / نقاشی

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی، وام بازنشستگی به افرادی که بازنشسته هستند و در عین حال دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا هستند، ارائه می شود. پایان نامه یا پروپوزال دانشجویانی که از 31 مرداد ماه 1400 باشند مشمول دریافت وام بازنشستگی خواهند بود.

محمود مرتضایی فرد (مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: داوطلبانی که تاریخ تایید پایان نامه یا پایان نامه دکتری آنها 10 مرداد 1400 است می توانند از اوایل خردادماه درخواست اینترنتی خود را در خدمات الکترونیک صندوق ثبت کنند. درخواست بازنشستگی دولتی

به گفته محمود مرتضایی، مبلغ وام برای پایان نامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد این دوره به 4 میلیون تومان و برای پایان نامه دکتری به 6 میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات 4 درصد و اقساط آن 36 ماهه می باشد.

وی گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای بازنشستگانی که دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری هستند فراهم شده است، همچنین این امکان وجود دارد که در صورت بازنشستگی و فرزند وی و دانشجویان و داوطلبان این موسسات، هر یک از آنها ثبت نام کنند. جداگانه . “

دیدگاهتان را بنویسید