اخبار جدید از اعمال رتبه بندی معلمان



به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه نامه، طرح رتبه بندی معلمان ابعاد و زوایای مختلفی دارد که فرهنگیان باید با آن آشنا باشند. به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، رتبه بندی معلمان فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت آموزش می شود و هدف مستقیم از رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست، بلکه افزایش حقوق است. مرحله اول طرح رتبه بندی معلمان در نیمه اول سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تومانی اجرا شد. آخرین اخبار را بخوانید رتبه بندی معلمان ما می خوانیم.

یوسف نوری در سفر یک روزه به شیراز و دیدار با جمعی از فرهنگیان فارسی زبان با بیان نقش معلمان در اعتلای تمدن و استقرار و انقلاب مؤثر اسلامی گفت: علت پیدایش اسلام وجود مقدس است. حضرت محمد (ص).

وی ادامه داد: اوج اسلام زمانی بود که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد و گسترش و استقرار دین از مدینه بود، اما پس از آن اتفاقی افتاد؛ در حالی که این اتفاق افتاد. حفظ این دین ضروری بود که در سال 61 هجری قیام امام حسین (ع) رخ داد و موجب بقای اسلام شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیش از هزار سال پیش امام رضا (ع) به کشور طوس و ایران آمدند و گسترش تشیع و اسلام در زمان امام رضا (ع) اتفاق افتاد.

نوری با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت امام رضا(ع) در بعد علمی، گسترش حوزه های مختلف علمی اسلام بود، افزود: افراد زیادی در شکل گیری تمدن اسلامی نقش داشته اند از جمله احمد بن موسی(ع).

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی افزود: امامزادگان شبکه ای داشتند که یکی از آنها مبارزه با استکبار بود و وظیفه مهم دیگر نشر دین و تبیین اسلام برای مردم بود. امروز در زمان ما شهید سلیمانی هم شبکه ساخت.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان به ویژه معلمان تاریخ و معارف باید در این زمینه اظهار نظر کنند، گفت: حضرت معصومه (سلام الله علیها) از کسانی بودند که در شبکه سازی امام رضا (ع) که بعدها منجر به آن شد، نبودند. تشکیل حوزه علمیه امروز نتیجه این عرصه ها حضور رئیس جمهور و رهبری است.

نوری گفت: در زمانی که فرقه های مارکسیستی صحبت از جدایی دین از سایر مسائل اجتماعی می کردند، امام (ره) آمد و عینیت دین و اثبات حکومت دینی را ارائه کرد و امروز بیش از 43 سال است که هر توطئه ای شکست می خورد. ایران امروز در سراسر جهان تاثیرگذار است.

می پرسد نقش معلم چیست؟ وی گفت: رئیس جمهور شکنجه شده ای داریم که معلم بوده است. نخست وزیر شهیدی که معلم بود. بنیانگذار صنعت موشک ما. تهرانی مقدم فارغ التحصیل از دانشگاه تربیت دبیر. او توسط معلمان تدریس می شد و یکی از مشاغل محبوب جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه فرهنگیان در دوران تاجگذاری با قدردانی از معلمان و فرهنگیان فداکاری کردند، افزود: بعد از این چه بگویید چه نگویید چه نبینید کار خود را انجام می دهید. و همچنان در تثبیت و کارآمدی نظامی ارتش نقش دارند و آینده نیز همین گونه خواهد بود.

نوری گفت: بودجه آموزش و پرورش 9.6 درصد از بودجه عمومی دولت است و اکنون 13 درصد است. وی گفت: اجازه نمی دهم آموزش و پرورش در کنکور شرکت کند، دانشگاه موظف به جذب دانشجو است. ما باید کار آموزش و پرورش خود را انجام دهیم، اداره آموزش و پرورش باید وظیفه خود را انجام دهد و نهادها اگر دیدیم در هیئت نظارت جایگزین می شوند نباید ما را منصوب کنند.

بیشتر بخوانید  مدل روسری عید ۱۴۰۲ | با این روسری ها خاص باش

وی بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش مستلزم اعمال سند تحول بود، تحول باید در معلم و دانش آموز و اولیاء اتفاق بیفتد و تغییر در این سه رکن مشهود باشد. حضور در مدرسه با گسترش واکسیناسیون به دست آمده است، اما ما تابع ستاد ملی ویروس کرونا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دولت برای یادگیری بهتر در تابستان روند جبران افت ناشی از آموزش از راه دور را تعریف کرده است.

نوری گفت: سند 2030 از گذشته شروع شد و مناسب ما نبود. البته برخی کشورها بخش هایی از این سند را نپذیرفتند اما ما آن را امضا کردیم. در حضور دولت سیزدهم اعلام کردیم که سند تحول داریم و نمی توانیم 2030 را اجرا کنیم.

وی گفت: بلاتکلیفی معلمان و استخدام آنها را طبق قانون انجام دادیم.

6000 میلیارد برای 3 سال در نظر گرفته شده بود الان 38000 میلیارد برای 18 ماه برنامه ریزی شده البته ابهاماتی در اجرا وجود دارد که با اجرای مجلس و قانون رفع می شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش می کنیم هر چه سریعتر نظام رتبه بندی را اعمال کنیم تا معلمان با علم و دانش مسائل رتبه بندی را دنبال کنند و از آنچه فضای مجازی می گوید قانع نباشند.

رئیس‌جمهور و مجلس نیز از این روند پیروی کرده‌اند و به محض رفع موانع اجرایی، اجرایی می‌شود.

نوری همچنین با تاکید بر اینکه بابت تاخیر در اجرای آن عذرخواهی کرد اما در این کمبودها باید خانواده عمل کرد، به جذب نیرو به دلیل کمبود معلم اشاره کرد و گفت: جذب نخبگان بدون آزمون، استخدام 34 هزار و 800 نفر با آزمون و جذب 15 هزار معلم. تربیت دانش آموز یکی از معیارهاست.

بیشتر بخوانید  500000 تومان یارانه معیشتی مطالبه کنید

وی گفت: تلاش می کنیم نیرویی پایدار و آماده به ویژه در مرز عشایر و روستا داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساختمان و تجهیزات مدارس افزود: دولت 8 هزار میلیارد برای سفرهای استانی علاوه بر اعتبار برای تکمیل ساختمان ها در نظر گرفته است و تقاضای ایجاد اعتبارات جدید را داریم.

نوری همچنین گفت: هنرستان ها در حال هوشمند شدن هستند و تقویت هنرستان ها در دستور کار است. وی گفت: انسجام درونی و ارتباط با بیرون باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد؛ مدارس باید به بیرون متصل شود قرنطینه کودکان به نفع جامعه نیست. فرزندان را برای آینده تربیت کنیم، مخصوصاً امسال که بر اساس دانش و ایجاد کارفرمایان نامگذاری شده است.

وی افزود: جامعه دانش بنیان در سنین دبستان و پیش دبستانی شکل می گیرد و دهه 90 آماده است تا تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به اوج دنیا برساند.

دیدگاهتان را بنویسید