مناسب ترین دمای فریزر در تابستان چقدر است؟


مناسب ترین دمای فریزر

یخچال فریزر یکی از مهم ترین وسایل در هر آشپزخانه ای است. برای اینکه یخچال فریزر کارایی لازم را داشته باشد باید به خوبی از آن نگهداری شود. برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر باید به نکات مهمی توجه کنیم.
یخچال فریزر یکی از مهم ترین وسایل در هر آشپزخانه ای است. برای اینکه یخچال فریزر کارایی لازم را داشته باشد باید به خوبی از آن نگهداری شود.

فریزر وظیفه نگهداری مواد غذایی و نگهداری انواع گوشت و مرغ، سبزیجات و لبنیات را بر عهده دارد. برای افزایش طول عمر فریزر باید به درجه و دمای مناسب آن توجه کرد و فضای داخل آن را خنک نگه داشت. دماهای متفاوتی برای نگهداری فریزرها توصیه می شود که بسته به نوع و مدل آن متفاوت است. برای یافتن مناسب ترین دمای فریزر تشویق شوید.


دمای ایده آل در فریزر

اکثر فریزرها معمولاً روی 32 درجه سانتیگراد تنظیم می شوند که همه فکر می کنند برای فریزر مشکلی ایجاد نمی کند و همه چیز در داخل آن تازه و سالم می ماند، اما این یک تصور اشتباه است. دمای ایده آل برای فریزر صفر درجه فارنهایت است و هر چه دمای فریزر سردتر باشد، احتمال سالم و تازه بودن غذا بیشتر می شود.


دمای ایده آل در فریزر

آیا دمای سرد فریزر باعث خرابی موتور می شود؟

به طور کلی، فریزر زمانی می سوزد که هوای اضافی در آن وجود داشته باشد، نه زمانی که خیلی سرد باشد. برای جلوگیری از سوختن فریزر باید چندین بار فریزر را خاموش کنید و مواد غذایی داخل آن را خارج کرده و تمیز کنید.

بیشتر بخوانید  روش استفاده صحیح از اتو بخار

غذا معمولا در فریزر با پوشش پلاستیکی یا فریزر قرار می گیرد. همین بسته ها و درب ها هوا را از داخل خارج کرده و به فضای داخل فریزر منتقل می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است علاوه بر پوشاندن روی غذا، روی آن را با آلومینیوم نیز بپوشانید. مراقب باشید فریزر را بیش از حد پر نکنید، زیرا این کار از گردش هوا در داخل فریزر جلوگیری می کند.

چند نکته برای بهبود عملکرد فریزر

فریزر را به طور منظم یخ زدایی کنید تا دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد. به هیچ وجه نباید یخ زدایی را برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کرد.
هنگام قرار دادن غذای جدید در فریزر، سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را در قسمت پشتی قرار دهید تا خود را مجبور به خوردن غذاهای قدیمی و قدیمی کنید.
برای حفظ دمای مناسب بهتر است از دماسنج فریزر استفاده کنید.
نگهداری مواد غذایی در دمای مناسب در فریزر می تواند فضا را برای غذا حفظ کند.

باید بخوانید:

چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

تنظیمات دمای یخچال در مدل ها و برندهای مختلف کمی متفاوت است.
به عنوان مثال در یخچال های قدیمی که دما ترموستاتیک و چرخشی است و دمای یخچال تنها با ترموستات تعیین می شود، با مدل های ساید بای ساید یخچال های نسل جدید که به صورت دیجیتالی قابل تنظیم هستند تفاوت دارد. .


دمای یخچال

دمای مناسب یخچال در فصل تابستان

در تابستان که هوا گرم است دمای یخچال باید نزدیک به صفر باشد.دوستان توجه داشته باشید که یخچال هایی که دمای چرخشی دارند بیشتر باشد نه کمتر.
اما در یخچال هایی که دما به صورت دیجیتال تنظیم می شود، دما باید نزدیک به صفر و زیر صفر باشد.
بهترین دمای یخچال در زمستان برای یخچال های معمولی یا روتاری +4 است.
برای یخچال های دیجیتال بهتر است یخچال +3 و فریزر 20- باشد.

بیشتر بخوانید  آموزش کامل تهیه پودر پیاز و روش نگهداری آن

دوستان توجه داشته باشید که دمای یخچال در دمای مناسب به محتویات داخل یخچال نیز بستگی دارد. اگر غذا در یخچال کم است، بهتر است آن را روی +4 بگذارید.
هر چه دما به سرد شدن نزدیکتر شود، موتور یا کمپرسور یخچال بیشتر کار می کند و سرمای مورد نظر را تولید می کند.
در صورت بروز مشکل در موتور یا گاز دستگاه منجر به کارکرد کامل یخچال می شود.

باید بخوانید:

دمای مناسب یخچال در زمستان


دمای مناسب یخچال

در زمستان که هوا سرد است بهتر است تنظیمات دمای یخچال را تغییر دهید تا یخچال با قدرت تابستان کار نکند زیرا نیازی به آن نیست.
در زمستان دما برای یخچال های ترموستاتیک +2 است. البته میتونی 3+ هم بذاری.
برای یخچال های ساید بای ساید و یخچال هایی که دارای تنظیمات دمای دیجیتال هستند، بهتر است یخچال را روی +3 یا +4 قرار دهید.
فریزر نیز باید روی 17- تنظیم شود. اگر دما بالاتر از اینها باشد، زیاد طول نمی کشد.


چگونه دما را در یخچال ساید بای ساید یا یخچال تنظیم کنیم؟

در اینگونه یخچال ها به خاطر داشته باشید که به محض تغییر دما تغییر نمی کند. یخچال باید حداقل 4 ساعت کار کند تا بتواند سرمای مورد نظر را تولید کند.
اگر بعد از تنظیم دما متوجه شدید که دما به حالت قبلی خود بازگشته است، نگران نباشید زیرا دمای نمایش داده شده دمای فعلی دستگاه است.
دمای از پیش تعیین شده در حافظه باقی می ماند و یخچال تا زمانی که به آن دما برسد کار می کند.

بیشتر بخوانید  آموزش تصویری جا انداختن زیپ در رفته


دیدگاهتان را بنویسید