ارز دارویی مورد نظر در حال حاضر حذف نشده است



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزیر بهداشت با بیان اینکه سیاست دولت تداوم اعمال ارز ترجیحی برای داروها است، گفت: اگر قرار است ارز ترجیحی دارو حذف شود، مابه التفاوت آن در اختیار بیمه گذاران قرار گیرد. .

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره به موفقیت های وزارت بهداشت و کارکنان وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا گفت: آمادگی داریم. .

وی گفت: در پرتغال، ویروس کرونا اخیراً به دلتا سرایت کرده است. ما باید آماده باشیم و مراقب باشیم.» در محیط های بسته، این نظارت شکل جدی تری به خود می گیرد و اکنون استتار در هواپیماهای سراسر جهان اجباری شده است، زیرا در محیط های بسته خطر انتشار ویروس بیشتر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با تغییر فصل یعنی در فصل پاییز و زمستان مراقبت‌های عروق کرونر باید افزایش یابد که معتقدیم در مورد ویروس کرونا هم همین‌طور است.

عین اللهی تاکید کرد: افرادی که بیماری های اساسی دارند باید همراه با تغییرات فصل واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: برای کسانی که هنوز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم نوبت سوم و کسانی که سنشان بالای ۶۵ سال است یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند، نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند.

میانگین تزریق واکسن کرونا در کشور ما ۷۶ درصد است

وی گفت: 95 درصد مردم نوبت اول، 85 درصد دوز دوم و 55 درصد افراد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. بنابراین میانگین تزریق واکسن کرونا در کشور ما ۷۶ درصد است.

وی گفت: این امر می توانست با تزریق واکسن های باکیفیت امنیت را در کشور ایجاد کند.

عین اللهی در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت که ویروس به بهانه جهش دوباره جهش می یابد و این آتش سوزی زیر خاکستر می شود، افزود: بله امکان پذیر است. به همین دلیل است که هنوز پایان تاج اعلام نشده است.

وزیر بهداشت افزود: بنابراین وقتی فرهنگ پیشگیری و مبارزه با کرونا در کشوری ضعیف یا از بین می‌رود، بازگرداندن آنچه در آمریکا رخ داده بسیار دشوار خواهد بود و کیفیت پایین واکسن‌ها و عدم حمایت این کشور باعث مرگ روزانه ناشی از ویروس کرونا در حال حاضر بیش از 300 نفر است. .

عین‌الهی با بیان اینکه آمادگی خود را در حوزه سلامت در برابر ویروس کرونا و هرگونه جهش حفظ کرده‌ایم، گفت: پیش‌بینی ما این است که در تابستان مشکلی نداشته باشیم و البته در صورت خوش شانسی مردم خواهد بود. دوباره واکسینه شوم.

بیشتر بخوانید  آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان / مرگ بیش از ۴ میلیون نفر -

وی با بیان اینکه مصونیت با این واکسن ایجاد شد، گفت: یکی از دلایلی که موفق به کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا شدیم این بود که تعداد زیادی واکسیناسیون در مدت زمان کوتاهی با همکاری مردم انجام شد. نه مادام العمر بلکه موقتی مردم در این مورد بسیار حمایت و دلسوز بودند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون با کادر موجود انجام می شود که بیش از یک سال طول می کشد، افزود: کار جهادی انجام شد و حضور مردم در محل باعث شد روزانه یک میلیون و 600 هزار نفر واکسیناسیون انجام شود و از مرز هشت نفر گذشت. میلیون نفر در هفته، رکوردی بی سابقه؛ زیرا مردم جمهوری اسلامی ایران قدرت را به وجود آوردند.

عین اللهی از نظارت و همکاری صداوسیما با کادر پزشکی در امر مبارزه با ولیعهد قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: صدا و سیما در تاج کمک زیادی کرده و آموزش های بسیار موثری برای پیشگیری از خود نشان داده است. ) با تشکر.

فیلمبرداری و مستند برای تاج حماسی

وی با بیان اینکه مبارزه با تاج در تاریخ خواهد ماند و حماسه ای تاریخی است، گفت: باید از افرادی که در دنیا بی نظیر هستند قدردانی کرد و این حماسه باید با فیلم و مستند برای آیندگان به نمایش درآید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 300 شهید، کادر پزشکی، پرستار و بهورز را در راه مبارزه با تاج به مردم ایران تقدیم کردیم، افزود: باید این حماسه ها را به مردم نشان دهیم.

پرداخت داروها توسط بیمه گر

عین اللهی در خصوص قیمت داروها نیز توضیح داد: در مورد دارو معتقدم باید به سمتی برویم که مردم اغلب هزینه دارو را پرداخت نکنند و با این نگرش بحث بیمه را دنبال می کنیم.

وی گفت: در هیچ کجای دنیا مردم به داروخانه ها مراجعه نمی کنند و دارو مصرف نمی کنند. وی افزود: دارو باید توسط پزشک تجویز شود و سیستمی باشد که هزینه اصلی دارو را پرداخت کند و این سیستم بیمه است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تقاضای بیمه قوی تری داریم، گفت: اکنون سه دهک پایین شرکت یعنی حدود 5 میلیون و 600 هزار نفر را بیمه کرده ایم و با بودجه 6 هزار میلیارد تومانی که مجلس ارائه کرده است. ” به وزارت بهداشت، این سه دهک نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و می توانند با وارد کردن کد ملی خود از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  500 Internal Server Error

وی ادامه داد: همچنین درخواست داریم شرایطی فراهم شود تا همه افراد بیمه شوند. همچنین قصد داریم تعداد داروهای تحت پوشش بیمه را افزایش دهیم، اما مکمل ها، تقویت کننده ها و برندهای خارجی تحت پوشش بیمه نیستند.»

وی تصریح کرد: در مورد داروهای خارجی تا زمانی که تولید با کیفیت داخلی مورد تایید وزارت بهداشت وجود دارد، طبیعی است که برندهای خارجی تحت پوشش قرار نگیرند. به جز داروهای مارک های غیر داخلی. این اقدامات باعث کاهش پرداخت های بیماران می شود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تداوم استفاده از ارز ممتاز برای داروها است، گفت: اگر قرار است ارز ترجیحی دارو حذف شود باید مابه التفاوت در اختیار بیمه گذاران قرار گیرد.

عین اللهی با بیان اینکه امروز علیرغم تحریم ها، صنعت دارویی ما توانسته 97 درصد داروها را تحت پوشش قرار دهد، افزود: در سفری که به سوریه و صنعت داروسازی کشور داشتم متوجه شدم که تنها 15 درصد داروها از طریق صنعت دارو و واردات تامین می شود.

وی افزود: باید بتوانیم صنعت داروسازی خود را تقویت کنیم تا علیرغم تحریم های سرکوبگرانه دشمن به خودکفایی ادامه دهیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که کمبود داروی بیماری های خاص چگونه تامین می شود، اظهار داشت: خوشبختانه امسال مجلس نزدیک به 5 میلیارد تومان برای خرید داروهای بیماری های خاص در نظر گرفته است و به دنبال داروی بیماری های خاص هستیم. بیماری های خاص.” بیماران.

عین اللهی در خصوص مافیای مواد مخدر نیز عمده فعالیت مافیای مواد مخدر را مربوط به برندهای خارجی دانست و گفت: باید داروهای مورد تایید وزارت بهداشت را بپذیریم؛ در حالی که این داروها باید به عنوان داروی مورد تایید قرار گیرند. چرا که عده ای با وجود اینکه در داخل کشور دارو تولید می کنند، همچنان بر تولید برندهای خارجی اصرار دارند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: دانشمندان ما به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند و به بحث بیوتکنولوژی و داروهای پیشرفته افتخار کردند.

عین اللهی با بیان اینکه فرهنگ مصرف دارو در کشور ما نسخه ای و پرمصرف است، گفت: استاندارد جهانی این است که دارو در هر نسخه یک و نیم قلم دارد اما میزان داروی تجویزی ما در هر نسخه روی آن است. مرحله. حداقل سه مداد

وزیر بهداشت با بیان اینکه تمرکز وزارت بهداشت بر پیشگیری است نه درمان، گفت: هزینه بیماری عروق کرونر حدود 30 تا 40 میلیون تومان است اما با واکسن هشت تا 10 دلاری می شد بیمار را نجات داد.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره نحوه خرید سرباز + جزئیات / عکس

ایجاد 6000 مرکز بهداشتی درمانی در مناطق فقیر

عین اللهی با تاکید بر اینکه قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: به همین دلیل برنامه ما گسترش شبکه های بهداشت و درمان در سراسر کشور است و ایجاد 6000 مرکز بهداشتی درمانی در مناطق فقیرنشین در دستور کار ما قرار دارد. برای هر روستا باید یک مرکز بهداشتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات موثری که بعد از انقلاب اسلامی انجام شد، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی بود که این شبکه بهداشت و درمان در گسترش تاج بسیار موثر بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اشتغال پزشک در مناطق فقیرنشین گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت مردم مناطق آسیب پذیر، پیش بینی و تلاش می کنیم تا بسته های بهداشتی را اجرایی کنیم و تصمیم به توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی در مناطق آسیب پذیر داریم. . .

عین اللهی با بیان اینکه انسانیت یکی از معضلات ما در این مناطق است، تصریح کرد: به دنبال درآمد بیشتر نیروهای خدمت در مناطق فقیرنشین نسبت به مناطق برخوردار هستیم که البته راه حل کوتاه مدتی است.

وی بومی سازی را مهمترین راه حل مشکل نیروی کار در مناطق فقیرنشین دانست و گفت: امسال به این نکته اشاره کردیم که برای جذب علاقه مندان از مناطق محروم سهمیه مناطق تخصصی را افزایش دادیم و سپس به مناطق محروم بازگشتیم. کار این حوزه ها به عنوان متخصصین. ” مردم را حل کنید.

افزایش ظرفیت های پزشکی و دندانپزشکی

وزیر بهداشت در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی گفت: افزایش ظرفیت نیروهای پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و پس از بررسی آمار و اطلاعات مختلف، ظرفیت پزشکی افزایش یافت. 20 درصد با تصویب این شورا».

عین اللهی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای انقلاب فرهنگی لازم الاجرا است، افزود: مصوبه ای برای افزایش ظرفیت دندانپزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود نداشت و درخواست ما این بود که این موضوع در شورا مطرح شود. این موضوع هم اکنون در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است.

وزیر بهداشت افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی را با توجه به زیرساخت‌ها امکان‌پذیر دانست و افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی و سلامت ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و معادل توسعه یافته است. کشورها.” باید شاگردان تربیت می کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید